Moderator: Moderafo's
Hm dat een album van The Rolling Stones zo heet okay, maar ik heb het nooit in een cafe gehoord, ik vraag me af in welke cafe's je komt.. en daar naast, het is de waarheid, we racen op de highway richting hell.Met al die evangelisten in de kroeg vraag ik me een ding af.
Waarom hoor ik, als ik langs een kroeg loop, geen psalmen maar "We are on the highway to hell" en dergelijke liederen?
pugna schreef:naomi schreef:Misschien kun je daar juist getuige zijn. Als we altijd in ons veilige christelijke wereldje blijven zitten zal er in de wereld verder weinig bekend worden van onze liefdevolle God en Vader.
Jezus ging ook eten bij de hoeren en tollenaars.
En daar is ie weer. Wij gaan naar de kroeg om over God te spreken.
Met al die evangelisten in de kroeg vraag ik me een ding af.
Waarom hoor ik, als ik langs een kroeg loop, geen psalmen maar "We are on the highway to hell" en dergelijke liederen?
Nu serieus.
Als dat het werkelijke doel is bij kroegbezoek. Dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Hoewel ik betwijfel of een kroeg daar nu een geschikte plek voor is.
Maar ik heb toch de indruk dat het voor de meesten toch een 'vrome' smoes is.
naomi schreef:Het gaat mij erom dat we zo vaak zo in ons eigen wereldje leven. We gaan naar een refokroeg (ben er 1 keer geweest en vond het absoluut niet minder erg als een gewone kroeg), gaan naar allerlei christelijke gelegenheden en verliezen de hele (verloren gaande) wereld uit het oog.
Uiteraard; we zijn IN de wereld en niet VAN de wereld, ik ken de uitspraak. Maar hoe komen mensen ooit te weten wie God is als we zo in ons eigen wereldje blijven leven..
MarcoM schreef:"even tussendoor, niet specifiek om iemands reactie, maar algemeen"
Als we nou eens ophouden met wat wij-zelf er van vinden, hoe mooi en veelbelovend het ook is.
Laten we eens kijken wat God in Zijn Woord tot ons zegt,
ik had de reactie al een keer eerder geplaatst, maar misschien dat jullie er langs/overheen hebben gekeken.
Wat de bijbel hierover zegt in 1 Korinthe 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Wat vinden jullie hiervan?
En natuurlijk gaan jullie mij bekogelen met vragen dat als ik een snoepje eet, of tegen een bal schop ter ere van God is...
Maar ik wil graag dat jullie 1 minuut de tijd nemen, om te kijken of dit gedeelte overeenkomt met wat jullie achtergrond-gedachte is over bepaalde zaken.
Laten we dit keer eens bij onszelf beginnen!!!!!
Nu even niet egoistisch bedoelt.
Niet om onze gedachte goed te praten, aan te vechten, maar om te onderzoeken....
om te testen of onze gedachte/gevoel wankelbaar is, of dat het stevig gevestigd staat....
Waarop vestigen jullie dat gevoel? die gedachte?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten