Guinevere schreef:Waarom geloof je in God?
En waar blijkt dat uit?
God heeft Zich aan mij kenbaar gemaakt. Dit door een optreden van Jullie Miller (gospelzangeres). Hier zong zij onderandere de tekst (vertaald): "Jezus is hier met Zijn armen wijdt open. Je kunt Hem zien met je hart, als je stopt te kijken met je ogen". Sinds dien (1994) ben ik bewuster met het geloof bezig geweest en heeft Hij Zich op diverse (verrassende) manieren aan mij kenbaar gemaakt.
Waar dat uit blijkt: Ik wil niet roemen in eigen prestaties, maar enkel in Hem. Ik ben van mening dat het belangrijker is
dat je gelooft dan waaruit blijkt dat je gelooft. Mocht je toch een voorbeeld willen. Voor christelijk jeugdwerk heb ik een website gemaakt met thema's voor christelijk jeugdwerk. Te vinden op
www.christelijkjeugdwerk.tk Ook geef ik (iemand die niet veel zegt, al helemaal niet in een groep en al helemaal helemaal niet als het om het christelijk geloof gaat) met veel plezier leiding aan een kerkclub.
kurtyo schreef:dan zal die gave bij mij wel ontbreken en kan ik dus nooit gelovig worden... hm..
Sta je ervoor open? Zo ja, dan kan jij denk ik zeker gelovig worden. Hij weet de manier om tot jou te spreken.
(mocht deze reactie te evangeliserend overkomen en je juist weerhouden van het geloof. dan deze graag als niet geplaatst beschouwen).