Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mei 2005 18:45

kurtyo schreef:Tja... Daar heb ik moeite mee, dat ligt geheel persoonlijk. Maar ja, ik ben dan ook geen christen en ik ga naar de hel. Daar drinken we op.

Als je het meent......als je het niet meent.....

Wat wil je met je uitspraak?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mei 2005 16:33

Misschien denkt Kurtyo net zoals mij vader.
Mijn vader zegt altijd:
Doe mij maar naar de hel, want daar zitten al mijn vrienden. En als ik naar de hemel ga, zit ik tussen Bisschop Simonis, al die Pausen, dominees, nonnen, monniken, etc. ezelinnenmelk te drinken. In de hel zit ik lekker aan het bier met al mijn vrienden.

Misschien bedoelt Kurtyo hetzelfde?

MarcoM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MarcoM » 04 jun 2005 20:22

Een goed antwoord op de vragen:

1Korinthe 10:31

Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

Als je uit gaat, en je kunt het tot de eer van God doen, Prima.
Als je uit gaat, en je kunt het niet tot de eer van God doen.........????

Maar het is niet gemakkelijk om deze tekst in ons dagelijks leven toe te passen.
Dan zien we maar weer hoe egoistisch we vaak bezig zijn....
eerst ik ik ik, misschien nog een vriend of familielid, en dan .....pas...God.

Harold
Mineur
Mineur

Re: uitgaan??

Berichtdoor Harold » 06 jun 2005 09:57

suus_ schreef:zou je met jezus er naar toe kunnen gaan??

zelf kom ik wel eens in nijkerk. opzich niets verkeerd mee. allemaal refo's (beter kun je het toch niet treffen).
:(
maar raak je ingesprek met een van de medewerkers dan moeten zij tot 3 uur s'nachts doorwerken om alles weer netjes te krijgen. en God gebied zondagsrust!! werk jij hier aan mee?

je zult zeggen: maar ik ga netjes om 11 uur naar huis! maar toch moeten ze om jou of andere refolui op zondag werken.

zijn wij echt zo refo? willen we ook echt naar Gods geboden leven??

zou jezus willen dat je daar echt naar toe gaat !? :oops:

Solo scriptura enkel en alleen de heilige schrift . En ik heb nooit in de bijbel gelezen dat God zondagsrust gebied, ik heb er om die reden dan ook totaal geen moeite mee om zaterdagnacht uit te gaan
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 06 jun 2005 10:47

Nooit gehoord van '6 dagen zult gij arbeiden, maar de 7e dag is de dag des Heeren, dan zult gij geen werk doen??'

Vreemde bijbel heb jij...
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2005 11:02

Hehe maar daar gebied God zaterdagsrust ;)

Ik ben groot voorstander van de rustdag en ik vind het ook helemaal geen probleem dat dit zondag is geworden waar het vroeger van vrijdagavond tot zaterdagavond was.

Wel vind ik het een probleem als mensen gaan miere-jeweetwel-en.

Zondag is een rustdag.... dus zaterdagavond om 12 uur moet je de kroeg uit zijn. Mag je er dan op zondagnacht om 12 uur weer in? Zelfde als wanneer mensen om 1 over 12 zeggen: Morgen is het maandag.

Voor mij begint een dag als ik wakker word.... en niet om 12 uur 's nachts :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

P1985
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor P1985 » 06 jun 2005 11:39

Marnix schreef:
Voor mij begint een dag als ik wakker word.... en niet om 12 uur 's nachts :D

Dus jij wenst op 1 jan. je vrienden geen gelukkig nieuwjaar als het 12 uur is geweest? hehe :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2005 12:44

Nou ja, dat nog net omdat het traditie is.

Dat om 12 uur een dag is afgelopen is voor mij geen traditie.

Als 31 december op een dinsdag valt en 1 januari op een woensdag (wat meestal het geval is als 31 december op een dinsdag is) heb ik nadat ik iedereen een gelukkig nieuw jaar heb gewenst wel het idee dat het nieuwe jaar is begonnen... maar denk is het voor mijn gevoel nog gewoon dinsdag en geen woensdag. Raar he :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: uitgaan??

Berichtdoor jas » 06 jun 2005 14:29

Harold schreef:
suus_ schreef:zou je met jezus er naar toe kunnen gaan??

zelf kom ik wel eens in nijkerk. opzich niets verkeerd mee. allemaal refo's (beter kun je het toch niet treffen).
:(
maar raak je ingesprek met een van de medewerkers dan moeten zij tot 3 uur s'nachts doorwerken om alles weer netjes te krijgen. en God gebied zondagsrust!! werk jij hier aan mee?

je zult zeggen: maar ik ga netjes om 11 uur naar huis! maar toch moeten ze om jou of andere refolui op zondag werken.

zijn wij echt zo refo? willen we ook echt naar Gods geboden leven??

zou jezus willen dat je daar echt naar toe gaat !? :oops:

Solo scriptura enkel en alleen de heilige schrift . En ik heb nooit in de bijbel gelezen dat God zondagsrust gebied, ik heb er om die reden dan ook totaal geen moeite mee om zaterdagnacht uit te gaan

O wat worden we toch ineens schriftuurlijk als we de Schrift willen gebruiken om onze levenswandel goed te praten. Maar ook dit is Sola Scriptura:
"Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods." (1 Kor. 10:31)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2005 15:02

Dus? Wat wil je daarmee zeggen?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 jun 2005 15:47

essieee schreef:
kurtyo schreef:Tja... Daar heb ik moeite mee, dat ligt geheel persoonlijk. Maar ja, ik ben dan ook geen christen en ik ga naar de hel. Daar drinken we op.

Als je het meent......als je het niet meent.....

Wat wil je met je uitspraak?

Verder lezen...

Overigens: Maria, dat bedoel ik niet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 jun 2005 22:01

Marnix schreef:Dus? Wat wil je daarmee zeggen?

Het lijkt mij dat uitgaan op de dag des Heeren niet is wat een gelovige betaamt. (zachter kan ik me niet uitdrukken)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2005 22:39

jas schreef:

Het lijkt mij dat uitgaan op de dag des Heeren niet is wat een gelovige betaamt. (zachter kan ik me niet uitdrukken)

Hehe... je hebt wel eens dingen minder subtiel gezegd inderdaad.

Maar nogmaals, ik vind het hypocriet om dan om 1 voor 12 de kroeg te verlaten omdat het daarna zondag is. Het is zondag als ik wakker word... en ik wil wel wakker in de kerk zitten. Ik ga dus ook wel eens om een uur of 1 richting huis. Ik vind het dan jammer als mensen zeggen: Ja maar je bent op zondag, op de dag des Heren, naar de kroeg gegaan. Nee... ik ben gewoon zaterdag naar de kroeg geweest.

Dat houdt dan ook in dat ik op zondag ook niet om 1 over 12 zeg: Mooi, de dag des Heren is voorbij, ik kan nog ff de kroeg in.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 jun 2005 22:44

Marnix schreef:
jas schreef:

Hehe... je hebt wel eens dingen minder subtiel gezegd inderdaad.

Maar nogmaals, ik vind het hypocriet om dan om 1 voor 12 de kroeg te verlaten omdat het daarna zondag is. Het is zondag als ik wakker word... en ik wil wel wakker in de kerk zitten. Ik ga dus ook wel eens om een uur of 1 richting huis. Ik vind het dan jammer als mensen zeggen: Ja maar je bent op zondag, op de dag des Heren, naar de kroeg gegaan. Nee... ik ben gewoon zaterdag naar de kroeg geweest.

Dat houdt dan ook in dat ik op zondag ook niet om 1 over 12 zeg: Mooi, de dag des Heren is voorbij, ik kan nog ff de kroeg in.

Ja je kunt lullen als Brugman, maar het klopt niet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2005 22:56

Volgens mij is het zo: in een café een biertje pakken met wat vrienden versterkt de vriendschapsband. Het jezelf laveloos zuipen verzwakt je vriendschapsbanden en is tevens een affront jegens God.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”