Reïncarnatie, de voor en tegens.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 04 jun 2005 22:47

Cisca schreef:
Collateral schreef: Anyway, geloof wat je wil geloven - als je in eeuwige rust gelooft is dat natuurlijk een rustgevende gedachte

Dat klopt inderdaad, je hoeft nergens bang voor te zijn, zoals mij vroeger wel is geleerd.

Collateral schreef: en als er toch meer blijkt te zijn kun je altijd nog van gedachten veranderen he. 8)

Denk je echt, dat je als je dood bent, en het anders blijkt te zijn dan ik nu denk, dat je dan nog van gedachten kunt veranderen, dat lijkt me niet eerlijk ten opzichte van degene die er nu anders over denken dan ik.

dit is dan ook een gevaarlijke dwaling , een waarschuwing lijkt mij hier op zijn plaatst :!:
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 22:50

brammetje schreef:
Cisca schreef:
Collateral schreef: Anyway, geloof wat je wil geloven - als je in eeuwige rust gelooft is dat natuurlijk een rustgevende gedachte

Dat klopt inderdaad, je hoeft nergens bang voor te zijn, zoals mij vroeger wel is geleerd.

Collateral schreef: en als er toch meer blijkt te zijn kun je altijd nog van gedachten veranderen he. 8)

Denk je echt, dat je als je dood bent, en het anders blijkt te zijn dan ik nu denk, dat je dan nog van gedachten kunt veranderen, dat lijkt me niet eerlijk ten opzichte van degene die er nu anders over denken dan ik.

dit is dan ook een gevaarlijke dwaling , een waarschuwing lijkt mij hier op zijn plaatst :!:

Dat dacht ik al, 'k weet ook wel, dat jij daar anders over denkt :wink:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 jun 2005 23:00

Cisca schreef:Denk je echt, dat je als je dood bent, en het anders blijkt te zijn dan ik nu denk, dat je dan nog van gedachten kunt veranderen, dat lijkt me niet eerlijk ten opzichte van degene die er nu anders over denken dan ik.

Ik bedoelde eigenlijk dat je er na de dood nog wel achter komt (dat je blijft leven), en dat je vanaf dat moment ook in het leven na de dood zal geloven. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 23:11

Collateral schreef:
Cisca schreef:Denk je echt, dat je als je dood bent, en het anders blijkt te zijn dan ik nu denk, dat je dan nog van gedachten kunt veranderen, dat lijkt me niet eerlijk ten opzichte van degene die er nu anders over denken dan ik.

Ik bedoelde eigenlijk dat je er na de dood nog wel achter komt (dat je blijft leven), en dat je vanaf dat moment ook in het leven na de dood zal geloven. :)

Op die manier, ja, dan zit er niks anders op, als het een feit zou blijken te zijn, maar goed, dan zou ik pech hebben, omdat ik nu niet gelovig meer ben, dat zou dan toch niet meer kunnen veranderen lijkt mij?
Als dat zou kunnen, zou daar toch een vorm van oneerlijkheid in zitten?

Bharat

Berichtdoor Bharat » 04 jun 2005 23:17

Alhoewel ik wel in een leven na de dood geloof ben ik van meneing dat het kontakt met de doden tussen nu levende een fabel is .

Als er wel leven na de dood is waarom zou je er dan niet op de een of andere manier mee kunnen communiceren? Misschien is het gewoon een kwestie van afstemmen op de juiste frequentie.

Dat is nou weer zo typisch het goed en kwaad denken, als maar weer hokjes.
Geloof eens in Liefde..........

Love is God
God is Love
Live in Love

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 23:26

Shiva schreef:Dat is nou weer zo typisch het goed en kwaad denken, als maar weer hokjes.

Dat klinkt wel goed, maar het is maar net wat er vroeger bij je ingehamerd is, het is me niet gelukt om om te schakelen naar een andere manier van geloven, of een ander beeld van geloven, ik kan alleen maar totaal niet meer geloven.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 04 jun 2005 23:30

ik kan alleen maar totaal niet meer geloven.

Dat is ook geloven........

Dat klinkt wel goed, maar het is maar net wat er vroeger bij je ingehamerd is, het is me niet gelukt om om te schakelen naar een andere manier van geloven,

Je binnenkant is sterker dan je buitenkant en je binnenkant is Liefde. Heb vertrouwen, geef je over, Hij zal de rest doen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 jun 2005 23:35

Helaas, daar heeft het geloof me te diep in teleurgesteld, dat is iets, wat ik niet meer kan.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jun 2005 23:49

Quote:

Dat is nou weer zo typisch het goed en kwaad denken, als maar weer hokjes.

Heeft mijns inziens weinig met hokjes te maken, maybe een waarschuwing vanuit iemands liefdevolle gemoed?

Helaas, daar heeft het geloof me te diep in teleurgesteld, dat is iets, wat ik niet meer kan.

Lastig blijf ik het vinden....Ik zou je graag willen wijzen op Hem, maar ik weet dat ook hierin grenzen zijn.
Gelukkig mag ik voor je blijven biddden! :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 05 jun 2005 08:05

Het KRO-programma waarnaar steeds verwezen wordt is een programma waarin men ook de vraagstelling bij de regressietherapeut laat zien. Daar zit niks suggestiefs in.
Alleen vragen als: "Hoe ziet die kerk, toren, eruit, waar ligt het etc."
En de betrokkenen zeggen ergens nooit eerder geweest te zijn, ze konden het dus niet weten. De beschrijvingen kloppen exact - als het dan niet in het heden is dan blijken kaarten uit vroegere tijden precies aan te geven wat ze beschreven hebben.
Het lijken heel nuchtere, dertigers/veertigers te zijn
Het is en blijft een vreemd fenomeen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 jun 2005 10:17

Ja, maar je kunt ook dingen vluchtig in boeken hebben gezien, of op tv, en er niet mer bij nagedacht hebben, en dan ineens komt dat weer naar boven die toren bv, waar je op je 6de een keer een foto van hebt gezien of zo, en daar geen aandacht aan hebt geschonken.
Alles wat we zien en ervaren wordt nl opgeslagen in dat koppie.
Het meeste vergeten we, maar toch zit alles ergens in ons koppie.
En net als Cisca hoop ik niet dat reincarnarie bestaat, want ik vindt 1 leven wel genoeg.
Ik ben al bijna een halve eeuw oud, nu weet ik wel, dat is weinig, want reeds miljoenen eeuwen was ik dood en als ik straks nog een eeuw leef ga ik alweer dood, maar voor mijn ervaring is 48 jaar een hele lange bittere hap.
En ik wil al die ellende niet nog een keer meemaken.
Niks wil ik nog een keer meemaken, zelfs niet de geboortes van mijn kinderen, want ik was blij dat ze er waren, maar die bevallingen heb ik ervaren als erg pijnlijke slachtpartijen, niet leuk, bah! Pijn en vies.
Helemaal niet eirs moois, maar helse pijnen!
Ja, de baby, als het gewassen was, en ik het in mijn armen kreeg, dat was mooi, maar de rest kan me gestolen worden.
Als reincarnatie bestaat, wil ik terugkomen als man, en niet meer als vrouw, want als man ben je sterker, heb je meer macht en oef je geen kinderen te baren, je hebt alleen het genot van de bevruchting.
Maar ook als man is het een rotleven, dan moet je tot je door, ja tegenwoordig tot je dood, je 10 keer inde rondte werken, tot je erbij neervalt.
Neen, dit aardse leven is helemaal niet zo leuk.
Ik probeer wel te genieten van mijn beesten en zo, maar de rest, en waar ik hier woon, is het helemaal niet leuk, BAHBAHBAHHHHHHHHHHH

Bharat

Berichtdoor Bharat » 05 jun 2005 17:08

Mariamagdalena schreef:En net als Cisca hoop ik niet dat reincarnarie bestaat, want ik vindt 1 leven wel genoeg.
Ik ben al bijna een halve eeuw oud, nu weet ik wel, dat is weinig, want reeds miljoenen eeuwen was ik dood en als ik straks nog een eeuw leef ga ik alweer dood, maar voor mijn ervaring is 48 jaar een hele lange bittere hap.
En ik wil al die ellende niet nog een keer meemaken.

Ik citeer;

"Het probleem van reincarnatie roept een aantal irrationel reacties op bij mensen, zelfs voordat er rechtstreeks aan gerefereerd wordt. Mensen die erg gehecht zijn aan het leven zijn verrukt van de gedachte dat zij in een 'nieuw jasje' verder kunnen gaan en dat zij er net zo van kunnen genieten als nu. Pessimisten, teleurgesteld in het leven, geven de voorkeur aan niet in reincarnatie te geloven. Zij verafschuwen de gedachte, omdat het voor hen de verlenging zou betekenen van het lijden en de bitterheid die het huidige leven al zo rijkelijk over hen werd uitgestort.
Tussen deze twee onvolwassen instellingen in, staat het christelijk vooroordeel dat het de voorkeur verdient om, met behulp van een paar sacramente, rechtstreeks in de hemel te worden opgenomen, liever dan verder te moeten op een vermoeiende en inspannende zoektocht en zich via vele levens te ontwikkelen." (een katholieke priester)

Leef in Liefde

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 jun 2005 17:16

Tja, ik ben nu eenmaal een vreemd mens.

Laat ik nu een geboren optimist, en humorist zijn, en ondanks dat een ellendig leven achter de rug hebben, net ietsje meer dan een halve eeuw.
Vreemd, dat ik ondanks alles, nu toch gelukkig kan zijn.
Toch zou ik geen tweede keer willen leven.
Nou ja, dan noemt men mij maar onvolwassen, daar kan ik echt niet mee zitten.

Riska

Berichtdoor Riska » 05 jun 2005 17:19

Ik sluit mij geheel bij je aan Cisca!

Bharat

Berichtdoor Bharat » 05 jun 2005 17:20

Cisca schreef:Tja, ik ben nu eenmaal een vreemd mens.

Laat ik nu een geboren optimist, en humorist zijn, en ondanks dat een ellendig leven achter de rug hebben, net ietsje meer dan een halve eeuw.
Vreemd, dat ik ondanks alles, nu toch gelukkig kan zijn.
Toch zou ik geen tweede keer willen leven.
Nou ja, dan noemt men mij maar onvolwassen, daar kan ik echt niet mee zitten.

Misschien ben je al met je 531e leven bezig... You never know.

Terug naar “Archief”