Moderator: Moderafo's
Gertje schreef:Precies hetzelfde als ik heb... ben gelukkig niet zo vaak echt misselijk en toen ik 2 jaar geleden voor het laatst moest overgeven was het niet eens zo erg (blindedarm), maar toen mijn vader laatst buikgriep had voelde ik me ook vreselijk ziek, hoewel ik zelf geen buikgriep heb gehad...
Alleen het idee....[/i]
Johanne schreef:Ik heb geen emetofobie ofzo , maar ben toch behoorlijk bang voor overgeven. Heb t gelukkig al in geen jaren gedaan. Maar op het moment dat ik hoor dat er buikgriep heerst raak ik redelijk in paniek ja, en probeer ik plaatsen waar mensen komen die er last van hebben te vermijden enzo. T liefst wacht ik dan ergens op een 'veilige plaats' de griepgolf af, zonder besmet te worden...
Nee ik heb echt een zeer erg gigantische hekel aan overgeven....
Leilah schreef:Johanne schreef:Ik heb geen emetofobie ofzo , maar ben toch behoorlijk bang voor overgeven. Heb t gelukkig al in geen jaren gedaan. Maar op het moment dat ik hoor dat er buikgriep heerst raak ik redelijk in paniek ja, en probeer ik plaatsen waar mensen komen die er last van hebben te vermijden enzo. T liefst wacht ik dan ergens op een 'veilige plaats' de griepgolf af, zonder besmet te worden...
Zou het een familiekwaaltje zijn?
Johanne schreef:Leilah schreef:Johanne schreef:Ik heb geen emetofobie ofzo , maar ben toch behoorlijk bang voor overgeven. Heb t gelukkig al in geen jaren gedaan. Maar op het moment dat ik hoor dat er buikgriep heerst raak ik redelijk in paniek ja, en probeer ik plaatsen waar mensen komen die er last van hebben te vermijden enzo. T liefst wacht ik dan ergens op een 'veilige plaats' de griepgolf af, zonder besmet te worden...
Zou het een familiekwaaltje zijn?
Zou best kunnen![]()
Gheheh volgens mij hebben we dan samen last van nog wel meer familiekwaaltjes![]()
ha Gertje,Gertje schreef:Al enkele jaren heb ik last van overgeefangst. Het laatste jaar is het veel erger geworden, ik vermijd alles waar je van zou kunnen overgeven of misselijk worden, zoals veel eten en vooral mensen met buikgriep.
Het wordt ook wel emetofobie genoemd, een irrationele angst voor overgeven.
Dat het irrationeel is wéét ik wel, maar dat zegt me verder niks. Ik ken niemand die dood is gegaan aan overgeven ofzoiets (en ook al was dat zo, daar ben ik niet bang voor) en het lijkt alsof niemand het echt erg vindt. Okay het is vervelend zegt men dan, maar verder... waar maak je je druk om?
Nou ik maak me er erg druk om, was 50 keer per dag mn handen en als ik hoor dat iemand buikgriep heeft krijg ik een paniekaanval.
Dit heeft er ook aan bijgedragen dat ik depressief ben. Ik ben ook bang voor de toekomst, want iedereen krijgt wel eens buikgriep...
Bij tijden heb ik er weinig last van en vind ik het zelf grote onzin, maar een dag later is het weer helemaal mis. Mijn familie vind ook dat ik me niet moet aanstellen, maar ik ben er 'gewoon' erg bang voor!![]()
Zijn er meer mensen die dit hebben, en hoe ga je er mee om?
En (hoe) kun je er af komen?
Johanne schreef:Ik heb geen emetofobie ofzo , maar ben toch behoorlijk bang voor overgeven. Heb t gelukkig al in geen jaren gedaan. Maar op het moment dat ik hoor dat er buikgriep heerst raak ik redelijk in paniek ja, en probeer ik plaatsen waar mensen komen die er last van hebben te vermijden enzo. T liefst wacht ik dan ergens op een 'veilige plaats' de griepgolf af, zonder besmet te worden...
ha Gertje,
noem eens alle positieve dingen op uit je verhaal? Jawel, sommige dingen doe je namelijk heel gezond. En die andere dingen? wat vindt je er precies van en welke gedachten heb je dr allemaal al over gehad?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten