Maja schreef:Tsja, ik had het over opwekkingsliederen. Voor psalmen gelden uiteraard andere kwaliteitseisen. Die zijn zo hoogstaand dat elke lettergreep op een goudschaaltje gewogen kan worden. Je moet ze zingen zoals je een goed glas wijn drinkt. De woorden moeten vanuit je mond naar beneden, je hart, zakken. Dat mag tijd kosten. Ritmisch zingen is slechts geestelijke brasserij, we willen snel naar huis.
Uh, bedoel je dit nou ironisch of serieus?
Jas schreef:Klaas je bent erg vervelend bezig. In dit gezoek naar woorden om ook maar iets tegen iemand in te kunnen brengen heb ik in elk geval geen zin. Ik maak er ook geen woorden meer aan vuil. De groeten.
Sorry, maar ik begrijp niet wat ik nou weer verkeerd gedaan heb. Er wordt hier gezegd dat al die instrumenten en uitbundigheid hun plaats hadden in het OT. Ook in de hemel / op de nieuwe aarde wordt onze lofprijzing zo getekend. Het is dan toch een legitieme vraag waarom dat nu anders zou zijn? Waarom zouden onze samenkomsten nu sober moeten zijn terwijl ze ingeklemd ligt tussen periodes met uitbundiger samenkomsten?
Klaas