Iman in de Noorderkerk - Zijt gegroet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 02 jun 2005 10:29

Lichtzwaard schreef:Eigenlijk heel tragisch als iemand een een chronische staat van bewustzijnsvernauwing lijdt.

Ik heb het gevoel dat meneer Knillis gezien zijn moeite met de nederlandse taal een anderstalige (engelse?) anchtergrond heeft. Misschien dat hij zich daarom verschuilt achter standaardteksten ?
Als hij wil dat hij als ambassadeur van Christus begrepen en serieus genomen wordt, zal hij toch maatregelen moeten nemen, anders wordt zijn opdracht niet goed uitgevoerd.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 02 jun 2005 21:33

Knillis schreef:
Scape schreef: Handelingen 18.9/10 Hierin zegt god tot Paulus: 'Zijt niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet. want Ik ben met u, en niemand zal de hand aan u leggen om u kwaad te doen; want Ik heb veel volks in deze stad

Ik heb hier vorig jaar een preek over gehoord in de Noorderkerk. Het is een bemoediging . . . blijf spreken in deze stad, er zijn meer mensen die Ik persoonlijk ken dan je misschien denkt. Laat de angst over wolven achter, ga in gesprek, luister en spreek . . . ik bekijk de imam in de Noorderkerk niet vanuit dit forum, maar vanuit deze tekst en Amsterdam.

Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.

one luv, scape

Hallo Scape,
Re: Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.

Is deze uitspraak gedaan in de Noorderkerk in de stad Amsterdam?

Alle grote kerken in Amsterdam zijn dood en Satan regeert.
Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. Amos 8:11
En de dode lichamen dezes volks zullen het gevogelte des hemels, en het gedierte der aarde tot spijze zijn, en niemand zal ze afschrikken. En Ik zal uit de steden van Juda en uit de straten van Jeruzalem doen ophouden de stem der vrolijkheid en de stem der vreugde, de stem des bruidegoms en de stem der bruid; want het land zal tot een verwoesting worden. Jeremai 7:33-34
In dit vers, “Juda” en “Jeruzalem” verwijzen naar de uiterlijke kerken. De eeuwige Kerk bestaan uit al die God heeft gered en deze zullen leven met Hem eeuwig in de Hemel.

Amsterdam is erger nog dan voor de zondvloed,

over abstracte taal, ik hoorde dat het kerk bestuur van de Noorderkerk de Nieuwe Bijbel Vertaling gaat bekijken, misschien voor op de kansel.
ik zeg maar tegen jou, escape!

escape is not the word . . . scape is een technolabel uit Duitsland, hun rustgevende bliebjes, akoorden en soundscapes gebruik ik om te mixen met oude preken. Om de oude woorden te vertalen voor de generatie die met zijn MP3 speler in de tram de steden doorkruist. My belief is just being a USBcable. God uses me to support downloading His message . . .

Anyway, moet ik uit je bericht de conclusie trekken uit de Noorderkerk te escapen? Denk het niet, de stad is van ieder mens, ieder mens die binnen komt lopen heeft behoefte aan begrijpelijke taal. Laat ik leren van de heren politici in Den Haag . . ook zij worden verweten te ver te staan van de mensen. En dat gaat niet over Jip en Janneke taal, maar over een houding naar de medemens.

en over die stad: Als de kerk een stad is

Scape, a 21st centrury reformed kid

Knillis

Berichtdoor Knillis » 02 jun 2005 23:03

[quote="scape"][/quote]

. . . scape is een technolabel uit Duitsland, hun rustgevende bliebjes, akoorden en soundscapes gebruik ik om te mixen met oude preken. Om de oude woorden te vertalen voor de generatie die met zijn MP3 speler in de tram de steden doorkruist. My belief is just being a USBcable. God uses me to support downloading His message . . .

... de stad is van ieder mens, ieder mens die binnen komt lopen heeft behoefte aan begrijpelijke taal.

Scape, a 21st centrury reformed kid[/quote]

De taal die jij gebruik is wat moeilijk voor mij, wat bedoel je met "oude woorden te vertalen voor de generatie die met zijn MP3...My belief is just being a USB cable".
Is dat het zelfde om de Statenbijbel van 1637 AD te vertalen zoals de Nieuwe Bijbel Vertaling 2004 AD, of de NBG vertaling naar Het Boek?

Op je vraag van escape dat komt later.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 03 jun 2005 00:18

Knillis schreef:
scape schreef:
. . . scape is een technolabel uit Duitsland, hun rustgevende bliebjes, akoorden en soundscapes gebruik ik om te mixen met oude preken. Om de oude woorden te vertalen voor de generatie die met zijn MP3 speler in de tram de steden doorkruist. My belief is just being a USBcable. God uses me to support downloading His message . . .

... de stad is van ieder mens, ieder mens die binnen komt lopen heeft behoefte aan begrijpelijke taal.

Scape, a 21st centrury reformed kid

De taal die jij gebruik is wat moeilijk voor mij, wat bedoel je met "oude woorden te vertalen voor de generatie die met zijn MP3...My belief is just being a USB cable".
Is dat het zelfde om de Statenbijbel van 1637 AD te vertalen zoals de Nieuwe Bijbel Vertaling 2004 AD, of de NBG vertaling naar Het Boek?

Op je vraag van escape dat komt later.

ik heb mijn refo wortels vanwaar ik groei in de huidige maatschappij. Ik ben dus ook een kind van mijn tijd die actief is in de cultuur van morgen. Ik had het over oude preken op plaat die ik mix met futuristische electronische muziek. Ik neem ze op MP3 zodat anderen die de taal van de muziek spreken gaan luisteren. Daarbij horen ze de oude woorden uit de preek. Dit kan uit de statenvertaling zijn, maar hoeft niet. als de boodschap maar overkomt. Op deze manier staan mensen blijkbaar open voor de erfenis van het calvinisme.

God gebruikt mij slechts als een kabel tussen computers, tussen het verleden en de toekomst, de kerk en subculturen. Hij plaats bestanden op mijn harde schijf en geeft mij de opdracht die te combineren. Vervolgens plugt Hij het andere einde van de kabel in een ander zijn computer of draagbaar apparaat. En ook zo gaat Hij verder. . . . Johannes 17.

one luv, Scape

Knillis

Berichtdoor Knillis » 03 jun 2005 07:20

[quote-scape”] ik heb mijn refo wortels vanwaar ik groei in de huidige maatschappij. Ik ben dus ook een kind van mijn tijd die actief is in de cultuur van morgen. Ik had het over oude preken op plaat die ik mix met futuristische electronische muziek. Ik neem ze op MP3 zodat anderen die de taal van de muziek spreken gaan luisteren. Daarbij horen ze de oude woorden uit de preek. Dit kan uit de statenvertaling zijn, maar hoeft niet. als de boodschap maar overkomt. Op deze manier staan mensen blijkbaar open voor de erfenis van het calvinisme.

God gebruikt mij slechts als een kabel tussen computers, tussen het verleden en de toekomst, de kerk en subculturen. Hij plaats bestanden op mijn harde schijf en geeft mij de opdracht die te combineren. Vervolgens plugt Hij het andere einde van de kabel in een ander zijn computer of draagbaar apparaat. En ook zo gaat Hij verder. . . . Johannes 17.

one luv, Scape [/quote]

Hallo Scape,
Bedankt. Je bent dus een kind van deze tijd die actief is in de cultuur van morgen, de Bijbel, Gods Woord zegt:

Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.

Re:…als de boodschap maar over komt. Als ik dit lees, dam moet ik toch denken aan wat Paulus zegt in de Galaten brief 1:6-11 Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie; Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren. Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt. Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt. Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus. Maar ik maak u bekend, broeders, dat het Evangelie, hetwelk van mij verkondigd is, niet is naar den mens.

Wij moeten beseffen dat God AL het werk van zalig maken doet. De Bijbel leert ons dat wij ons zelf geen zaligheid kunnen geven. Geen kerk, geen godsdienstige plechtigheid, geen persoon en geen menselijke poging kan ons zalig maken. Alléén het werk, dat door de Heere Jezus Christus aan het kruis gedaan is en wat door de Heilige Geest in onze harten gedaan wordt kan ons zalig maken. Geloven, of “geloof”, heeft in de Heere Jezus Christus is het resultaat van zaligheid – niet de reden daarvan:

Indien God u reeds van de eeuwige verdoemenis verlost heeft, en Zijn Geest binnen u gezet heeft en uw ziel doen herleven (dat wil zeggen dat u een nieuw schepsel in Christus bent geworden); en uw geestelijke oorlog met God geëindigd is, zoals God in de volgende verzen verklaard: Ezechiël 36:26-27 “En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven. En Ik zal Mijn Geest geven in het binnenste van u; en Ik zal maken, dat gij in Mijn inzettingen zult wandelen, en Mijn rechten zult bewaren en doen.” 2 Corinthiërs 5:17 “Zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.” Romeinen 5:10 “Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.”

Met andere woorden: Indien God u van de Hel verlost heeft, is het de Heere Jezus Christus die met Zijn leven voor AL onze zonden betaald heeft, dat u nu het eeuwige leven hebt, en u in geen geval een bijdrage gemaakt hebt in uw zaligheid: Titus 3:4-7 “Maar wanneer de goedertierenheid van God, onzen Zaligmaker, en Zijn liefde tot de mensen verschenen is, Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing des Heiligen Geestes; Denwelken Hij over ons rijkelijk heeft uitgegoten door Jezus Christus, onzen Zaligmaker; Opdat wij, gerechtvaardigd zijnde door Zijn genade, erfgenamen zouden worden naar de hope des eeuwigen levens.”

Echter, indien God u geen zaligheid geeft voordat u sterft of dat de Heere Jezus Christus terug komt voor het oordeel, dan zal u voor eeuwig in de Hel onder de toorn van God doorbrengen betalende voor uw eigen zonden. In deze twee verzen, beveelt God ons om onze geestelijke toestand te onderzoeken of wij werkelijk het geschenk van het eeuwige leven ontvangen hebben, dat gebaseerd is op wat de Bijbel onderricht aangaande zaligheid: 2 Corinthiërs 13:5 “Onderzoekt uzelven, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven. Of kent gij uzelven niet, dat Jezus Christus in u is? tenzij dat gij enigszins verwerpelijk zijt.” 2 Petrus 1:10 “Daarom, broeders, benaarstigt u te meer, om uw roeping en verkiezing vast te maken; want dat doende zult gij nimmermeer struikelen.”

Re: Scape, a 21 st centrury reformed kid.
De image van een 21 st centrury reformed kid, heeft deze link hiermee van doen? http://img106.exs.cx/img106/7876/plakke ... zen7tk.jpg

Re: … futuristische eletronische muziek…maak je deze muziek om God te behagen, of mensen te behagen?

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 03 jun 2005 08:21

Knillis schreef:Hallo Scape,
Bedankt. Je bent dus een kind van deze tijd die actief is in de cultuur van morgen, de Bijbel, Gods Woord zegt:

Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.

Re:…als de boodschap maar over komt. Als ik dit lees, dam moet ik toch denken aan wat Paulus zegt in de Galaten brief 1:6-11, Ezechiël 36:26-27, 2 Corinthiërs 5:17, Romeinen 5:10, Titus 3:4-7, 2 Corinthiërs 13:5 “Onderzoekt uzelven, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven. Of kent gij uzelven niet, dat Jezus Christus in u is? tenzij dat gij enigszins verwerpelijk zijt.” 2 Petrus 1:10 “Daarom, broeders, benaarstigt u te meer, om uw roeping en verkiezing vast te maken; want dat doende zult gij nimmermeer struikelen.”

21 st centrury reformed kid, heeft deze link hiermee van doen?

Re: … futuristische eletronische muziek…maak je deze muziek om God te behagen, of mensen te behagen?

als ik tussen de regels en verzen doorlees heb ik een idee waar je naar toe wilt. . . ik sprak slechts vanuit Johannes 17.

grappig dat je die link opduikelt, was bedoelt voor de refobliek . . . voor dit deel van het forum kan ik visueel beter verwijzen naar
Afbeelding

(ook weer johannes)

Je laatste vraag . . . ook hier is Joh 17 van toepassing.

ik moet gaan werken. . . vrede, sdape

Knillis

Berichtdoor Knillis » 03 jun 2005 12:18

scape schreef:
Knillis schreef:Hallo Scape,

Re:…als de boodschap maar over komt. Als ik dit lees, dam moet ik toch denken aan wat Paulus zegt in de Galaten brief 1:6-11, Ezechiël 36:26-27, 2 Corinthiërs 5:17, Romeinen 5:10, Titus 3:4-7, 2 Corinthiërs 13:5 “Onderzoekt uzelven, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven. Of kent gij uzelven niet, dat Jezus Christus in u is? tenzij dat gij enigszins verwerpelijk zijt.” 2 Petrus 1:10 “Daarom, broeders, benaarstigt u te meer, om uw roeping en verkiezing vast te maken; want dat doende zult gij nimmermeer struikelen.”

21 st centrury reformed kid, heeft deze link hiermee van doen?

als ik tussen de regels en verzen doorlees heb ik een idee waar je naar toe wilt. . . ik sprak slechts vanuit Johannes 17.

grappig dat je die link opduikelt, was bedoelt voor de refobliek . . . voor dit deel van het forum kan ik visueel beter verwijzen naar
Afbeelding

(ook weer johannes)

Je laatste vraag . . . ook hier is Joh 17 van toepassing.

ik moet gaan werken. . . vrede, sdape

Beste Scape, 21 st centrury reformed kid,

Re: Als de boodschap maar overkomt.

Opening club Paradiso clubhit “Gabriel”.

Naast al het dj-geweld stond er een optreden van Peven Everett op het programma!

www.love2party.nl/article/article.asp?art_id=1540

hm, even een korte reactie . . . ik denk even aan een mooi moment in Paradiso. Peven Everett. Hij was de voacal achter de clubhit 'Gabriel' van Roy Davis jr. Everett trad live op en speelde deze house track met een complete live band. Hier ging zo een sterke vibe vanuit.

Ik heb zo snel de lyrics niet. Maar het is gewoon kippevel zo mooi als hij over de Engel Gabriel zingt als die als Boodschapper van God komt. Op zo'n moment, en ik heb er veel meegemaakt, dan denk ik niet aan grenzen.

Ik denk dan 'hier moet Gods gemeente nu zijn en dit delen met al deze mensen, hier spreekt God.'

Scape - topic 19 mei j.l.

hm, een korte reactie …

Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts. Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar hun werken. 2 Corinthiërs 11:13-15

Scape, 21 st centrury reformed kid, je hebt het steeds over Johannes17: Het hoge priestelijk gebed, is dat ook hier van toepassing?

Zaterdag in Paradiso en zondag in de Noorderkerk, is dat wel te combineren?

ALS DE KERK EEN STAD IS…

En hij riep krachtelijk met een grote stem, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, het grote Babylon, en is geworden een woonstede der duivelen, en een bewaarplaats van alle onreine geesten, en een bewaarplaats van alle onrein en hatelijk gevogelte; Dewijl uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken gedronken hebben, en de koningen der aarde met haar gehoereerd hebben, en de kooplieden der aarde rijk zijn geworden uit de kracht harer weelde.

GAAT UIT VAN HAAR, MIJN VOLK – “ESCAPE”

En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt. Openbaring 18:2-4

Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn? 1 Petrus 4:17

…IEDER MENS DIE BINNEN KOMT LOPEN HEEFT BEHOEFTE AAN BEGRIJPELIJKE TAAL.

Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.
Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. 1 Corinthiërs 2:12-14

For more Bible-information “Escape”: Tampa Bay fellowship:

http://www.distinctlyandrightly.com/

www.bibleministriesinternational.org

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 03 jun 2005 13:50

knillis . . het ga je goed . . . ik vind het prima dat je in een post duikt. Maar als je een gesprek wilt dan kunnen we dit gewoon in een topic spreken. Nu haal je er van alles bij wat volledig buiten de context valt . . . .

vrede, Scape

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 jun 2005 14:07

Omdat Knillis inmiddels niet meer aktief is op dit forum, gaat er maar een slotje op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”