They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

debutler

Berichtdoor debutler » 02 jun 2005 14:45

kurtyo schreef:Even een kickje omhoog. Voor nieuwe mensen die weer beginnen over tstsfr&r

Ja, hij is net op Opwekkiing geweest. Ik heb al mails gehad van mensen die vragen hadden.

Enkele mensen binnen Opwekking waren niet blij met zijn komst. Zijn verhaal rooft de genade en liefde van Christus bij tieners weg met zijn angstaanjagende verhalen. Hij kan ook niet stoppen met spreken als dat van hem gevraagd wordt. Het zaait een hoop verwarring zo, wat nooit de bedoeling kan zijn.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 jun 2005 15:34

Ik heb er iets van gehoord ja. Het is jammer. Overigens: ik denk dat ik je binnenkort nog een mail, pb, oid met vragen...

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 02 jun 2005 17:49

Ik zal ook even mijn uiteraard zeer waardevolle mening over tstsfr&r plaatsen.

Ik heb deze video vorig jaar zomer gezien en heb er een beetje een dubbel gevoel aan over gehouden.
Ik vond het erg manipulatief, erg amerikaans (overdreven, dingen zeer ver doortrekken en een vreselijke irritante stem). Daarnaast vond ik het nogal gericht op hel en verdoemenis.

Aan de andere kant vond ik het wel goed om deze video te zien, meer om even stilgezet te worden bij het feit dat muziek zeker veel invloed op je heeft. (ik weet dat een aantal mensen van mijn volgende opmerking gaan kotsen) maar heb wel mijn muziekcollectie flink uitgedunt. Overigens niet alleen vanwege die video, maar ook zeker vanwege het feit dat ik radicaal voor God wilde gaan leven.

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 02 jun 2005 18:06

ik heb mijn niet christelijke cd's ook weggedaan en wie er van wil kotsen moet dat maar doen, maar ik ben blij dat ik er niet meer naar luister, en er ook geen behoefte meer aan heb. aan de andere kant snap ik het ook wel, ik kotste vroeger ook van dit soort dingen.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 03 jun 2005 07:52

Waarom kotsen?

ik heb er wel respect voor hoor. =D>
tenslotte je eigen keuze
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jun 2005 10:03

Tot op zekere hoogte respect. Als je enkel en alleen door het zien van een zeer manipulatieve video je cd's weggooid vraag ik me af of je daar goed aan doet. Als je het echt puur (en liefst alleen) vanwege je eigen overtuiging doet: respect, dat moet een ieder voor zich weten. MAAR! Het is zo verschrikkelijk jammer dat mensen vervolgens menen een ieder die NIET doet wat zij doen te kunnen verdoemen en bij wijze van spreken de hel in kunnen werpen. Zoals gebeurd in They Sold..., verschrikkelijk. Ik weet dat vele (vooral jonge) mensen heel negatief zijn beïnvloed door dit soort zaken (deze video en sprekers als Johan Vreugdenhil). En ik ben daarom alleen al 100% tegen deze video.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2005 10:16

Hij zou inderdaad minstens een 18+ rating moeten krijgen.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 03 jun 2005 14:52

kurtyo schreef:Tot op zekere hoogte respect. Als je enkel en alleen door het zien van een zeer manipulatieve video je cd's weggooid vraag ik me af of je daar goed aan doet. Als je het echt puur (en liefst alleen) vanwege je eigen overtuiging doet: respect, dat moet een ieder voor zich weten. MAAR! Het is zo verschrikkelijk jammer dat mensen vervolgens menen een ieder die NIET doet wat zij doen te kunnen verdoemen en bij wijze van spreken de hel in kunnen werpen. Zoals gebeurd in They Sold..., verschrikkelijk. Ik weet dat vele (vooral jonge) mensen heel negatief zijn beïnvloed door dit soort zaken (deze video en sprekers als Johan Vreugdenhil). En ik ben daarom alleen al 100% tegen deze video.

Beste kurtyo :wink:

Voor mij stond mijn radicaal voor God willen leven bovenaan. Die supermanipulatieve video wees mij er alleen op dat ik misschien ook eens moest gaan kijken naar welke muziek ik thuis had staan. Dus dank voor je op zeker hoogte respect.

Het laatste ben ik het helemaal mee eens. Wat ik al zei: de video lijkt alleen om hel en verdoemenis te draaien, dus uitkijken geblazen! Lijkt me ook niet helemaal de juiste insteek. Ik ben niet 100% tegen deze video, omdat het je wel laat nadenken, maar het is zeer eenzijdig en behoeft een duidelijke uitleg ernaast.

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 04 jun 2005 17:22

Ik heb mijn cd's al een tijd terug weggedaan en een stuk van de video gister pas bekeken. Ik vond inderdaad ook dat de video erg schokkend was, en misschien waren ze er voor een deel ook wel opgericht om mensen te shockeren. Ik heb mijn cd's weggedaan om dat ik God graag in alles wil dienen. Ik had het beter gevonden als ze de mooie kant van het geloof benadrukt hadden, zodat mensen uit liefde voor God hun cd's weg doen. Aan de andere kant is het effect nu wel groter en ga je er wel meer over nadenken op deze manier.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2005 17:37

Bij mij heeft het juist het omgekeerde effect. Iemand die de zaken zo gruwelijk verdraait, niet in staat is de betekenis van ook maar de eenvoudigste songteksten te begrijpen en een loopje neemt met de waarheid om z'n boodschap kracht bij te zetten verkondigt blijkbaar niet The Truth, acht ik al helemaal niet in staat een diepgaande analyse van de popcultuur te maken en neem ik geheel niet meer serieus.

Ik vond de video overigens ook schokkend. Schokkend dat iemand die zich christen noemt en voor De Waarheid zegt te strijden zo kan manipuleren en z'n naasten bewust en onterecht in een kwaad daglicht zet.

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 04 jun 2005 19:31

Maar jij bent wel bewuster gaan denken over je muziek keuze denk ik of niet? Want je gaat denk ik wel kijken wat er waar is van de film en wat niet. Ik vind, ondanks de manier waarop het gebracht werdt, dat er wel wat was om over na te denken. Ik bedoel die beelden die ik zag van dat mensen de satan aanroepen daar kun je je kop toch niet voor in het zand steken?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2005 19:44

Nee, daardoor ben ik niet bewuster over m'n muziekkeuze na gaan denken. Ik heb niet de hele film gezien, alleen stukken ervan die op die site staan, dus ik weet niet welke beelden je nu precies bedoelt.

Maar in ieder geval geloof ik eventueel terechte dingen die er gezegd worden ook niet meer. Over de artiesten die ik een beetje ken wordt namelijk veel onzin gezegd; het gevolg is dat ik bij de dingen die over de artiesten die ik niet (goed) ken denk: het zou kunnen, maar grote kans dat ook dit geleuter is en dat dergelijke beelden vervalsd zijn. Nutteloze info dus.

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 04 jun 2005 20:07

Ja maar stel dat het andere wat jij dan ook maar niet gelooft wel waar is...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2005 20:09

..dan heb ik Joe Schimmel niet nodig om dat te ontdekken. En mocht dat wel het geval zijn, dan heeft hij helaas jammerlijk gefaald.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 06 jun 2005 00:57

Wat ik nou niet helemaal snap eh..kan aan mij liggen hoor,maar als je christelijk bent opgevoed én zelf ook in die kringen wilt blijven, waarom koop je dan zowiezo een cd van bijvoorbeeld Marilyn Manson..hij is een fantastische entertainer,maar hij zegt de anti-christ te zijn,dan hoef je toch niet eerst een film als They Sold te zien om vervolgens al die cd's weer weg te gooien? Ik ga die film niet kijken, ik kom er openlijk voor uit verslaafd te zijn aan hard rock en alle soorten metal en hoop dat ook te blijven,maar iemand die er voor kiest de christelijke wegen zijns/haar's ouder te bewandelen..waarom koop je dan niet meteen cd's van Klaas Jan Mulder of eh..Martin Mans o.i.d? Een film hoeft toch de identiteit van een muzieksoort niet aan je uit te leggen?..

Terug naar “Archief”