[quote="scape"][quote="Knillis"][quote="jas"]Zeg Knillis, als jij ambassadeur van Christus bent, waar staat dan je ambassade?[/quote]
Beste Jas, dit zijn van die moeilijke vragen om te beantwoorden op dit Topic van "Iman in de Noorderkerk - Zijt welkom
Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven. Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En gij zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden, om Mijnentwil, hun en den heidenen tot getuigenis. Mattheüs 10:16:18[/quote]
Handelingen 18.9/10 Hierin zegt god tot Paulus: 'Zijt niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet. want Ik ben met u, en niemand zal de hand aan u leggen om u kwaad te doen; [b]want Ik heb veel volks in deze stad [/b]
Ik heb hier vorig jaar een preek over gehoord in de Noorderkerk. Het is een bemoediging . . . blijf spreken in deze stad, er zijn meer mensen die Ik persoonlijk ken dan je misschien denkt. Laat de angst over wolven achter, ga in gesprek, luister en spreek . . . ik bekijk de imam in de Noorderkerk niet vanuit dit forum, maar vanuit deze tekst en Amsterdam.
Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.
one luv, scape[/quote]
Hallo Scape,
Re: Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.
Is deze uitspraak gedaan in de Noorderkerk in de stad Amsterdam?
Alle grote kerken in Amsterdam zijn dood en Satan regeert.
Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. Amos 8:11
En de dode lichamen dezes volks zullen het gevogelte des hemels, en het gedierte der aarde tot spijze zijn, en niemand zal ze afschrikken. En Ik zal uit de steden van Juda en uit de straten van Jeruzalem doen ophouden de stem der vrolijkheid en de stem der vreugde, de stem des bruidegoms en de stem der bruid; want het land zal tot een verwoesting worden. Jeremai 7:33-34
In dit vers, “Juda” en “Jeruzalem” verwijzen naar de uiterlijke kerken. De eeuwige Kerk bestaan uit al die God heeft gered en deze zullen leven met Hem eeuwig in de Hemel.
Amsterdam is erger nog dan voor de zondvloed, de Bijbel spreekt duidelijke taal:
Mattheüs 10:15 Voorwaar zeg Ik u: Het zal den lande van Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan dezelve stad.
Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. 1 korinthe 2:12-14