Iman in de Noorderkerk - Zijt gegroet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 jun 2005 11:58

Dan ben ik best wel benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt dat Jezus bij hoeren en tollenaars aan tafel zat en met ze at en praatte. Gezien het feit dat je het al onbijbels vind blijkbaar om et andersgelovigen te praten.

Hij vindt het blijkbaar wel bijbels, zolang je maar enkel en alleen bijbelteksten citeert. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 01 jun 2005 12:30

Als jij "ambassadeur van Christus" pretendeert te zijn, dan ga je een gesprek niet uit de weg en dan smijt je niet met Bijbelteksten.
Zoals je nu bezig bent, ben je een "anti-ambassadeur" van Christus.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 01 jun 2005 12:35

Sorry hoor, maar volgens mij is de bijbel de bron van waaruit wij leven toch? Waarom zou je dan geen bijbelteksten mogen aanhalen om je mening te verduidelijken. Als je nu ook de bijbelteksten aanhaalt waar je ziet dat die mening niet klopt, haal je die ook aan, zo krijgen we een mooi compleet beeld toch?

Knillis

Berichtdoor Knillis » 01 jun 2005 12:40

Jezus missie in deze wereld:

En Jezus zeide: Ik ben tot een oordeel in deze wereld gekomen, opdat degenen, die niet zien, zien mogen, en die zien, blind worden. Johannes 9:39

Ik ben een Licht, in de wereld gekomen, opdat een iegelijk, die in Mij gelooft, in de duisternis niet blijve. En indien iemand Mijn woorden gehoord, en niet geloofd zal hebben, Ik oordeel hem niet; want Ik ben niet gekomen, opdat Ik de wereld oordele, maar opdat Ik de wereld [Zijn uitverkorenen]zalig make. Die Mij verwerpt [de Bijbel], en Mijn woorden niet ontvangt, heeft, die hem oordeelt; het woord [de Bijbel], dat Ik gesproken heb, dat zal hem oordelen ten laatsten dage. Johannes 12:46-48

Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier. Pilatus dan zeide tot Hem: Zijt Gij dan een Koning? Jezus antwoordde: Gij zegt, dat Ik een Koning ben. Hiertoe ben Ik geboren en hiertoe ben Ik in de wereld gekomen, opdat Ik der waarheid getuigenis geven zou. Een iegelijk, die uit de waarheid is, hoort Mijn stem [de Bijbel]. Johannes 18:36-37

Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben. 1 Timotheüs 1:15

www.bibleministriesinternational.org

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 jun 2005 12:53

naomi schreef:Sorry hoor, maar volgens mij is de bijbel de bron van waaruit wij leven toch? Waarom zou je dan geen bijbelteksten mogen aanhalen om je mening te verduidelijken. Als je nu ook de bijbelteksten aanhaalt waar je ziet dat die mening niet klopt, haal je die ook aan, zo krijgen we een mooi compleet beeld toch?

Zelf haal ik ook vaak bijbelteksten aan, maar geef ik er wel de interpretatie bij. Als je een gesprek met iemand aangaat, dan ga je niet op de volgende manier te werk:

ongelovige: "Ik zou wel eens wat meer van je geloof willen weten"
gelovige: "Joh. 3:16"
ongelovige: "He, waar heb je het nu over???"
gelovige: "2 Tim. 3:16"
ongelovige: "Wat praat je raar, het lijkt wel of je het over computercode hebt"
enz. enz.

Dit is zo'n beetje de manier van communiceren die we in dit topic tegenkomen. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 01 jun 2005 12:54

naomi schreef:Sorry hoor, maar volgens mij is de bijbel de bron van waaruit wij leven toch? Waarom zou je dan geen bijbelteksten mogen aanhalen om je mening te verduidelijken. Als je nu ook de bijbelteksten aanhaalt waar je ziet dat die mening niet klopt, haal je die ook aan, zo krijgen we een mooi compleet beeld toch?
Dan begrijp je mij verkeerd. Ik bedoel niet dat je totaal geen bijbelteksten mag gebruiken - dat doe ik ook soms om te zeggen wat ik bedoel.
Maar je zult nooit enkel en alleen teksten van mij tegenkomen - en van de meesten hier. Er is altijd een verklaring bij, over het hoe en waarom van een tekst.
Wat Knillis doet is uitsluitend smijten met bijbelteksten, waarbij van geen kant helder is wat de eigen mening is of de eigen gedachten erover.
En dat slaat elk gesprek dood...

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 01 jun 2005 12:57

ikke snap..

Knillis

Berichtdoor Knillis » 01 jun 2005 13:12

[quote="elbert"][quote="naomi"]Sorry hoor, maar volgens mij is de bijbel de bron van waaruit wij leven toch? Waarom zou je dan geen bijbelteksten mogen aanhalen om je mening te verduidelijken. Als je nu ook de bijbelteksten aanhaalt waar je ziet dat die mening niet klopt, haal je die ook aan, zo krijgen we een mooi compleet beeld toch?[/quote]

Zelf haal ik ook vaak bijbelteksten aan, maar geef ik er wel de interpretatie bij. Als je een gesprek met iemand aangaat, dan ga je niet op de volgende manier te werk:

ongelovige: "Ik zou wel eens wat meer van je geloof willen weten"
gelovige: "Joh. 3:16"
ongelovige: "He, waar heb je het nu over???"
gelovige: "2 Tim. 3:16"
ongelovige: "Wat praat je raar, het lijkt wel of je het over computercode hebt"
enz. enz.

Dit is zo'n beetje de manier van communiceren die we in dit topic tegenkomen. :mrgreen:[/quote]

Beste Elbert,
Dank je wel, maar ik ben met de boodschap van God, uit de Bijbel aangaande het artikel "Iman in de Noorderkerk - Zijt gegroet" tot zover klaar.

Met vriendelijke groet,

ambassadeur voor Christus,

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 01 jun 2005 16:32

(Eindeloos) herhalen van zulke lappen wordt een beetje Droog. En daar gaan we niet in mee, zoals bekend.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 jun 2005 23:13

Zeg Knillis, als jij ambassadeur van Christus bent, waar staat dan je ambassade?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Knillis

Berichtdoor Knillis » 01 jun 2005 23:35

[quote="jas"]Zeg Knillis, als jij ambassadeur van Christus bent, waar staat dan je ambassade?[/quote]

Beste Jas, dit zijn van die moeilijke vragen om te beantwoorden op dit Topic van "Iman in de Noorderkerk - Zijt welkom", maar ik stuur je een prive bericht,

Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven. Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En gij zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden, om Mijnentwil, hun en den heidenen tot getuigenis. Mattheüs 10:16:18

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 02 jun 2005 08:29

Knillis schreef:
jas schreef:Zeg Knillis, als jij ambassadeur van Christus bent, waar staat dan je ambassade?

Beste Jas, dit zijn van die moeilijke vragen om te beantwoorden op dit Topic van "Iman in de Noorderkerk - Zijt welkom
Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven. Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En gij zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden, om Mijnentwil, hun en den heidenen tot getuigenis. Mattheüs 10:16:18

Handelingen 18.9/10 Hierin zegt god tot Paulus: 'Zijt niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet. want Ik ben met u, en niemand zal de hand aan u leggen om u kwaad te doen; want Ik heb veel volks in deze stad

Ik heb hier vorig jaar een preek over gehoord in de Noorderkerk. Het is een bemoediging . . . blijf spreken in deze stad, er zijn meer mensen die Ik persoonlijk ken dan je misschien denkt. Laat de angst over wolven achter, ga in gesprek, luister en spreek . . . ik bekijk de imam in de Noorderkerk niet vanuit dit forum, maar vanuit deze tekst en Amsterdam.

Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.

one luv, scape

Knillis

Berichtdoor Knillis » 02 jun 2005 09:38

[quote="scape"][quote="Knillis"][quote="jas"]Zeg Knillis, als jij ambassadeur van Christus bent, waar staat dan je ambassade?[/quote]

Beste Jas, dit zijn van die moeilijke vragen om te beantwoorden op dit Topic van "Iman in de Noorderkerk - Zijt welkom
Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven. Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. En gij zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden, om Mijnentwil, hun en den heidenen tot getuigenis. Mattheüs 10:16:18[/quote]

Handelingen 18.9/10 Hierin zegt god tot Paulus: 'Zijt niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet. want Ik ben met u, en niemand zal de hand aan u leggen om u kwaad te doen; [b]want Ik heb veel volks in deze stad [/b]

Ik heb hier vorig jaar een preek over gehoord in de Noorderkerk. Het is een bemoediging . . . blijf spreken in deze stad, er zijn meer mensen die Ik persoonlijk ken dan je misschien denkt. Laat de angst over wolven achter, ga in gesprek, luister en spreek . . . ik bekijk de imam in de Noorderkerk niet vanuit dit forum, maar vanuit deze tekst en Amsterdam.

Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.

one luv, scape[/quote]

Hallo Scape,
Re: Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.

Is deze uitspraak gedaan in de Noorderkerk in de stad Amsterdam?

Alle grote kerken in Amsterdam zijn dood en Satan regeert.
Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. Amos 8:11
En de dode lichamen dezes volks zullen het gevogelte des hemels, en het gedierte der aarde tot spijze zijn, en niemand zal ze afschrikken. En Ik zal uit de steden van Juda en uit de straten van Jeruzalem doen ophouden de stem der vrolijkheid en de stem der vreugde, de stem des bruidegoms en de stem der bruid; want het land zal tot een verwoesting worden. Jeremai 7:33-34
In dit vers, “Juda” en “Jeruzalem” verwijzen naar de uiterlijke kerken. De eeuwige Kerk bestaan uit al die God heeft gered en deze zullen leven met Hem eeuwig in de Hemel.

Amsterdam is erger nog dan voor de zondvloed, de Bijbel spreekt duidelijke taal:
Mattheüs 10:15 Voorwaar zeg Ik u: Het zal den lande van Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan dezelve stad.

Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. 1 korinthe 2:12-14

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 jun 2005 10:23

Knillis schreef:
scape schreef:
Knillis schreef:
jas schreef:Zeg Knillis, als jij ambassadeur van Christus bent, waar staat dan je ambassade?

Handelingen 18.9/10 Hierin zegt god tot Paulus: 'Zijt niet bevreesd, maar spreek en zwijg niet. want Ik ben met u, en niemand zal de hand aan u leggen om u kwaad te doen; want Ik heb veel volks in deze stad

one luv, scape

Hallo Scape,
Re: Amsterdam heeft andere dingen nodig dan mensen die in hun abstracte taal blijven. Mensen die spreken met elkaar en proberen elkaar in iedr geval te begrijpen.

Is deze uitspraak gedaan in de Noorderkerk in de stad Amsterdam?

Alle grote kerken in Amsterdam zijn dood en Satan regeert.
Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. Amos 8:11
En de dode lichamen dezes volks zullen het gevogelte des hemels, en het gedierte der aarde tot spijze zijn, en niemand zal ze afschrikken. En Ik zal uit de steden van Juda en uit de straten van Jeruzalem doen ophouden de stem der vrolijkheid en de stem der vreugde, de stem des bruidegoms en de stem der bruid; want het land zal tot een verwoesting worden. Jeremai 7:33-34
In dit vers, “Juda” en “Jeruzalem” verwijzen naar de uiterlijke kerken. De eeuwige Kerk bestaan uit al die God heeft gered en deze zullen leven met Hem eeuwig in de Hemel.

Amsterdam is erger nog dan voor de zondvloed, de Bijbel spreekt duidelijke taal:
Mattheüs 10:15 Voorwaar zeg Ik u: Het zal den lande van Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan dezelve stad.

Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. 1 korinthe 2:12-14

Eigenlijk heel tragisch als iemand aan een chronische staat van bewustzijnsvernauwing lijdt.
Laatst gewijzigd door Lichtzwaard op 02 jun 2005 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 02 jun 2005 10:25

en niet fatsoenlijk kan quoten
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Terug naar “Archief”