Moderator: Moderafo's
Rock-G schreef:Woon vlakbij een 'spookhuis' (spookhuis van Axel, was vorig jaar op SBS6) Hier worden heel rare dingen opgemerkt. De verwarming in je auto springt opeens op koud als je er langs rijdt, je GSM gaat af maar er is niemand aan de lijn, de motor van je brommertje slaat af, er gebeuren bijzonder veel ongelukken op dat kruispunt, er worden soldaten uit de 2e wereldoorlog waargenomen, de al 100 jaar overleden baas van de steenfabriek (dat was dit spookhuis vroeger). 'Experts' waarschuwen voor zeer zware entiteiten en raden ook iedereen (vooral nieuwsgierige jongeren) af daar ooit naar binnen te gaan...En ik vind het eerlijk gezegd eng dat jullie met ze alle hier nou al 12 pagina's over vol hebben geschreven..
Een mens weegt volgens velen eenentwintig gram lichter op het moment na overlijden. Dat duidt erop dat de drijfveer letterlijk het lichaam verlaat, de levenskracht is er dan uit. Of deze 21 gram letterlijk mag worden opgevat valt te betwisten. Het is een gegeven dat al bijna honderd jaar meegaat. De bron valt te herleiden tot dokter Duncan MacDougall uit Massachusetts. In 1907, het jaar dat Einstein zijn E=mc 2 aan de buitenwereld toevertrouwde, publiceerde MacDougall zijn bevindingen in het blad American Medicine. Later plaatste de New York Times een samenvatting van het onderzoek, vergezeld van een röntgenfoto waarop de ziel te zien zou zijn. Het kon niet voor overtuiging zorgen, want daarvoor was de theorie volgens kenners teveel gebaseerd op empirische methodes.
De 21 gram-conclusie had MacDougall getrokken op basis van zes proefpersonen en vijftien honden, niet bijster veel. Zijn theorie wordt daarom door veel gevestigde artsen met argwaan bekeken. Zij geloven dat het verlies van gewicht afkomstig is van lysosomen die enzymen vrijgeven om het lichaam af te breken. Dat maakt de kleine gewichtsafname een onderdeel van het rottingsproces. In grote hoeveelheid kunnen lysosomen zelfs zorgen voor explosies, te merken bij het blootleggen van een massagraf. Andere dokters geloven heilig in het meetbare bestaan van de ziel, maar staven met feiten is moeilijk.
Duncan MacDougall schreef het volgende:
"The soul's weight is removed from the body virtually at the instant of the last breath, though in persons of sluggishtemperament, it may remain in the body for a full minute." He declared later in the paper: "Here we have experimental demonstration that a substance capable of being weighed does leave the body at death"
broeloe schreef:Later plaatste de New York Times een samenvatting van het onderzoek, vergezeld van een röntgenfoto waarop de ziel te zien zou zijn. Het kon niet voor overtuiging zorgen, want daarvoor was de theorie volgens kenners teveel gebaseerd op empirische methodes.
Rock-G schreef:Ja..over die 21 gram..heb ik ook wat over gelezen ja. Dit gaat misschien een beetje off-topic,maar kent iemand het tv programma ' wie was ik' ? Heel bizar...mensen worden onder (bewuste) trance gebracht en vertellen hun vorige leven,en dat gaan ze dan na,en het klopt gewoon iedere keer.(Het is dus geen doorgestoken kaart aangezien het controleerbaar is)
Rock-G schreef:Maar wat dan nog..ik bedoel wat gaat die ziel dan voor de rest van z'n leven doen? Gaat ie naar de hemel/hel, gaat ie ronddwalen of zoekt ie een nieuw lichaam op?
Shiva schreef:Rock-G schreef:Maar wat dan nog..ik bedoel wat gaat die ziel dan voor de rest van z'n leven doen? Gaat ie naar de hemel/hel, gaat ie ronddwalen of zoekt ie een nieuw lichaam op?
interessante vraag!
psalm 90
2 Nog voor de bergen waren geboren,
voor u aarde en land had gebaard –
u bent, o God, van eeuwigheid tot eeuwigheid.
3 U doet de sterveling terugkeren tot stof
en zegt: ‘Keer terug, mensenkind.’
4 Duizend jaar zijn in uw ogen
als de dag van gisteren die voorbij is,
niet meer dan een wake in de nacht.
5 U vaagt ons weg als slaap
in de morgen, als opschietend gras
6 dat ontkiemt in de morgen en opschiet,
en ’s avonds verwelkt en verdort.
Shiva schreef:Verwacht geen geluk in de andere wereld te vinden: die wereld is ook onbestendig. Wanneer je eenmaal niet langer van dienst bent, zul je er weer uit verdreven worden. Zelfs in de politiek worden kandidaten gekozen voor een termijn die naar vier jaar verloopt. Elk jaar dat voorbij gaat verkort het recht dat hij door de verkeizing verkreeg. Op dezelfde wijze zal de duur van jouw 'paradijs' afhangen van je verdiensten. Wanneer die opgebruikt zijn, zul je naar de aarde terug moeten keren. SB
Rene Z schreef:Rock-G schreef:Ja..over die 21 gram..heb ik ook wat over gelezen ja. Dit gaat misschien een beetje off-topic,maar kent iemand het tv programma ' wie was ik' ? Heel bizar...mensen worden onder (bewuste) trance gebracht en vertellen hun vorige leven,en dat gaan ze dan na,en het klopt gewoon iedere keer.(Het is dus geen doorgestoken kaart aangezien het controleerbaar is)
Het ergste vind ik dat dit programma bij een christelijke omroep word uitgezonden (KRO). Want ik hoop dat jij ook wel weet wie hier achter zit. God heeft ons niet voor niets gewaarschuwd ons niet in telaten met het occulte. Geesten bestaan weldegelijk, het zijn de duivel en zijn trawanten die zich hierin kenbaar maken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 101 gasten