geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 29 mei 2005 14:37

Woon vlakbij een 'spookhuis' (spookhuis van Axel, was vorig jaar op SBS6) Hier worden heel rare dingen opgemerkt. De verwarming in je auto springt opeens op koud als je er langs rijdt, je GSM gaat af maar er is niemand aan de lijn, de motor van je brommertje slaat af, er gebeuren bijzonder veel ongelukken op dat kruispunt, er worden soldaten uit de 2e wereldoorlog waargenomen, de al 100 jaar overleden baas van de steenfabriek (dat was dit spookhuis vroeger). 'Experts' waarschuwen voor zeer zware entiteiten en raden ook iedereen (vooral nieuwsgierige jongeren :oops: ) af daar ooit naar binnen te gaan...En ik vind het eerlijk gezegd eng dat jullie met ze alle hier nou al 12 pagina's over vol hebben geschreven..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 mei 2005 22:37

Rock-G schreef:Woon vlakbij een 'spookhuis' (spookhuis van Axel, was vorig jaar op SBS6) Hier worden heel rare dingen opgemerkt. De verwarming in je auto springt opeens op koud als je er langs rijdt, je GSM gaat af maar er is niemand aan de lijn, de motor van je brommertje slaat af, er gebeuren bijzonder veel ongelukken op dat kruispunt, er worden soldaten uit de 2e wereldoorlog waargenomen, de al 100 jaar overleden baas van de steenfabriek (dat was dit spookhuis vroeger). 'Experts' waarschuwen voor zeer zware entiteiten en raden ook iedereen (vooral nieuwsgierige jongeren :oops: ) af daar ooit naar binnen te gaan...En ik vind het eerlijk gezegd eng dat jullie met ze alle hier nou al 12 pagina's over vol hebben geschreven..

Ik heb zo'n 30 jaar in Terneuzen gewoond en ken Axel heel goed. Ik moet je zeggen dat ik zelfs van de naam, spookhuis van Axel, nog nooit gehoord heb. Is het bij de steenovens?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 29 mei 2005 23:12

Er is site voor geopend een paar jaar terug. Kan em nu ff nie vinden maar kijk anders even op Google ofzo. Ik ben er zelf niet geweest aangezien iedereen die er was geweest nogal bleekjes terug kwam. Heb wel foto's gezien..erg vreemd allemaal moet ik zeggen.

broeloe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor broeloe » 29 mei 2005 23:42

Dit komt van Internet:

Een mens weegt volgens velen eenentwintig gram lichter op het moment na overlijden. Dat duidt erop dat de drijfveer letterlijk het lichaam verlaat, de levenskracht is er dan uit. Of deze 21 gram letterlijk mag worden opgevat valt te betwisten. Het is een gegeven dat al bijna honderd jaar meegaat. De bron valt te herleiden tot dokter Duncan MacDougall uit Massachusetts. In 1907, het jaar dat Einstein zijn E=mc 2 aan de buitenwereld toevertrouwde, publiceerde MacDougall zijn bevindingen in het blad American Medicine. Later plaatste de New York Times een samenvatting van het onderzoek, vergezeld van een röntgenfoto waarop de ziel te zien zou zijn. Het kon niet voor overtuiging zorgen, want daarvoor was de theorie volgens kenners teveel gebaseerd op empirische methodes.

De 21 gram-conclusie had MacDougall getrokken op basis van zes proefpersonen en vijftien honden, niet bijster veel. Zijn theorie wordt daarom door veel gevestigde artsen met argwaan bekeken. Zij geloven dat het verlies van gewicht afkomstig is van lysosomen die enzymen vrijgeven om het lichaam af te breken. Dat maakt de kleine gewichtsafname een onderdeel van het rottingsproces. In grote hoeveelheid kunnen lysosomen zelfs zorgen voor explosies, te merken bij het blootleggen van een massagraf. Andere dokters geloven heilig in het meetbare bestaan van de ziel, maar staven met feiten is moeilijk.
Duncan MacDougall schreef het volgende:

"The soul's weight is removed from the body virtually at the instant of the last breath, though in persons of sluggishtemperament, it may remain in the body for a full minute." He declared later in the paper: "Here we have experimental demonstration that a substance capable of being weighed does leave the body at death"

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 29 mei 2005 23:48

Ja..over die 21 gram..heb ik ook wat over gelezen ja. Dit gaat misschien een beetje off-topic,maar kent iemand het tv programma ' wie was ik' ? Heel bizar...mensen worden onder (bewuste) trance gebracht en vertellen hun vorige leven,en dat gaan ze dan na,en het klopt gewoon iedere keer.(Het is dus geen doorgestoken kaart aangezien het controleerbaar is)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mei 2005 23:55

broeloe schreef:Later plaatste de New York Times een samenvatting van het onderzoek, vergezeld van een röntgenfoto waarop de ziel te zien zou zijn. Het kon niet voor overtuiging zorgen, want daarvoor was de theorie volgens kenners teveel gebaseerd op empirische methodes.

Teveel?! Meestal zeurt men juist dat zulk soort dingen te weinig empirisch zijn..

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 29 mei 2005 23:57

Maar wat dan nog..ik bedoel wat gaat die ziel dan voor de rest van z'n leven doen? Gaat ie naar de hemel/hel, gaat ie ronddwalen of zoekt ie een nieuw lichaam op?

broeloe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor broeloe » 30 mei 2005 00:18

de vraag die zo'n bericht oproept is:
is deze drijfveer de ziel, en is die ziel dan een geest?

Trouwens wanneer Abel vermoord wordt dan zegt den Heere tegen Kain:
Gen. 4:10 En Hij zeide: Wat hebt gij gedaan? daar is een stem des bloeds van uw broeder, dat tot Mij roept van den aardbodem.

Kan dit betekenen dat de geest van Abel roept? volgens de kantekenaar is het de zonde die roept.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mei 2005 01:04

Dat lijkt mij een metafoor voor een misdaad die roept om vergelding oid.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mei 2005 01:07

Echt vredelievend klinkt et nie nee

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 mei 2005 09:20

Rock-G schreef:Ja..over die 21 gram..heb ik ook wat over gelezen ja. Dit gaat misschien een beetje off-topic,maar kent iemand het tv programma ' wie was ik' ? Heel bizar...mensen worden onder (bewuste) trance gebracht en vertellen hun vorige leven,en dat gaan ze dan na,en het klopt gewoon iedere keer.(Het is dus geen doorgestoken kaart aangezien het controleerbaar is)

Het ergste vind ik dat dit programma bij een christelijke omroep word uitgezonden (KRO). Want ik hoop dat jij ook wel weet wie hier achter zit. God heeft ons niet voor niets gewaarschuwd ons niet in telaten met het occulte. Geesten bestaan weldegelijk, het zijn de duivel en zijn trawanten die zich hierin kenbaar maken.

cyrina
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor cyrina » 30 mei 2005 09:40

ik weet zeker dat 'geesten' bestaan een vriend van mij heeft een boze geest in zich en het is echt absurt wat er allemaal gebeurt ramen die opengaan licht wat ineens uit gaat en dat soort extreme dingen ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven te zien enzo maar op msn kan hij wel ineens weg zijn omdat de computer ineens uitgaat ik geloof dus zeker wel in 'geesten' maar ik zou ze liever koppelen aan de duivel!! of aan de Heilige Geest natuurlijk!! op tv kijk ik absoluut niet naar occulte programma's daar ben ik heel erg tegen maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er dus best veel mee te maken heb hoewel ik het wel naast me kan leggen geeft het me toch een rottig gevoel maar ik ben er heel erg van overtuigt dat geesten bestaan!!!

Bharat

Berichtdoor Bharat » 30 mei 2005 09:56

Rock-G schreef:Maar wat dan nog..ik bedoel wat gaat die ziel dan voor de rest van z'n leven doen? Gaat ie naar de hemel/hel, gaat ie ronddwalen of zoekt ie een nieuw lichaam op?

interessante vraag!

psalm 90
2 Nog voor de bergen waren geboren,
voor u aarde en land had gebaard –
u bent, o God, van eeuwigheid tot eeuwigheid.

3 U doet de sterveling terugkeren tot stof
en zegt: ‘Keer terug, mensenkind.’
4 Duizend jaar zijn in uw ogen
als de dag van gisteren die voorbij is,
niet meer dan een wake in de nacht.

5 U vaagt ons weg als slaap
in de morgen, als opschietend gras
6 dat ontkiemt in de morgen en opschiet,
en ’s avonds verwelkt en verdort.

of:

Verwacht geen geluk in de andere wereld te vinden: die wereld is ook onbestendig. Wanneer je eenmaal niet langer van dienst bent, zul je er weer uit verdreven worden. Zelfs in de politiek worden kandidaten gekozen voor een termijn die naar vier jaar verloopt. Elk jaar dat voorbij gaat verkort het recht dat hij door de verkeizing verkreeg. Op dezelfde wijze zal de duur van jouw 'paradijs' afhangen van je verdiensten. Wanneer die opgebruikt zijn, zul je naar de aarde terug moeten keren. SB

Leef in liefde.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 30 mei 2005 11:21

Hoi Shiva,

Shiva schreef:
Rock-G schreef:Maar wat dan nog..ik bedoel wat gaat die ziel dan voor de rest van z'n leven doen? Gaat ie naar de hemel/hel, gaat ie ronddwalen of zoekt ie een nieuw lichaam op?

interessante vraag!

psalm 90
2 Nog voor de bergen waren geboren,
voor u aarde en land had gebaard –
u bent, o God, van eeuwigheid tot eeuwigheid.

3 U doet de sterveling terugkeren tot stof
en zegt: ‘Keer terug, mensenkind.’
4 Duizend jaar zijn in uw ogen
als de dag van gisteren die voorbij is,
niet meer dan een wake in de nacht.

5 U vaagt ons weg als slaap
in de morgen, als opschietend gras
6 dat ontkiemt in de morgen en opschiet,
en ’s avonds verwelkt en verdort.

Ik snap de relevantie hier niet echt van. Een [lichamelijk] mens is idd gemaakt uit stof en zal tot dode stofdeeltjes terugkeren. Is een grassprietje wat opgaat en weer onder.
Er zijn idd bijbelse tekstgedeelten die over reïncarnatie zouden kunnen gaan [daar doel jij toch op?] maar deze mi niet.

Shiva schreef:Verwacht geen geluk in de andere wereld te vinden: die wereld is ook onbestendig. Wanneer je eenmaal niet langer van dienst bent, zul je er weer uit verdreven worden. Zelfs in de politiek worden kandidaten gekozen voor een termijn die naar vier jaar verloopt. Elk jaar dat voorbij gaat verkort het recht dat hij door de verkeizing verkreeg. Op dezelfde wijze zal de duur van jouw 'paradijs' afhangen van je verdiensten. Wanneer die opgebruikt zijn, zul je naar de aarde terug moeten keren. SB

Hmm.. staat dat in de bijbel?
Beetje NewAge-achtig verhaal. Klinkt altijd leuk maar is het waar? Ben het met je eens dat je vooral nu moet proberen tevreden te zijn met wat je hebt, dromen vallen vaak tegen als ze uitkomen, maar de beloften die ons in de bijbel worden gegeven zijn toch vrij duidelijk. Reïncarnatie is gebaseerd op dood, en de dood heeft op een gegeven moment een einde waarna een eeuwig Paradijs zal worden geopenbaard.
Ook vind ik het woord 'verdreven' wat.. hoe zal ik het zeggen.. spreken van een ijskoude G.d. En daar geloof ik al helemaal niet in.

Al vind ik dit alles wat offTopic [excuses],
Eric.
..

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mei 2005 12:22

Rene Z schreef:
Rock-G schreef:Ja..over die 21 gram..heb ik ook wat over gelezen ja. Dit gaat misschien een beetje off-topic,maar kent iemand het tv programma ' wie was ik' ? Heel bizar...mensen worden onder (bewuste) trance gebracht en vertellen hun vorige leven,en dat gaan ze dan na,en het klopt gewoon iedere keer.(Het is dus geen doorgestoken kaart aangezien het controleerbaar is)

Het ergste vind ik dat dit programma bij een christelijke omroep word uitgezonden (KRO). Want ik hoop dat jij ook wel weet wie hier achter zit. God heeft ons niet voor niets gewaarschuwd ons niet in telaten met het occulte. Geesten bestaan weldegelijk, het zijn de duivel en zijn trawanten die zich hierin kenbaar maken.

Ik vind het altijd zo knap dat mensen hier zo snel kunnen zien, wat occult is en wat niet.. Een mens gebruikt 15% van zijn hersenen,waarom zou het niet mogelijk zijn dat die andere 85% wordt gebruikt als opslagruimte, dat tijdens een doodnormale regressie sessie naar buiten komt?? Ik sluit reincarnatie niet uit! Ten eerste omdat me dat teveel aan hokjesdenken herinnert, en omdat ik nergens bewijs kan vinden dat het niet het geval is.Zelfs de bijbel spreekt over een 'nieuwe wereld', en over 'aanwezigheid met lichaam en ziel'. Dat zal moeilijk gaan zónder reincarnatie.

Terug naar “Archief”