NGB? Wat is dat?
Ik geloof trouwens ook in kerkfusies omdat ik geloof in een almachtig God! Omdat ik weet dat er zeeeer veel mensen zijn die daarvoor bidden.
Ik heb ontdekt dat wanneer je de bijbel serieus gaat nemen en bovenaan plaatst, dus niet de catachismus/dordtse leerregels e.d. dat je dan al een stuk dichter naar elkaar toe kunt komen.
Dat als je een open en eerlijk gesprek, met de bijbel ernaast, hebt, je al een stuk naar elkaar toe kunt komen.
Dat als je zonder vooroordelen naar de ander kijkt, je al een stuk dichter naar elkaar kunt komen. Dat heeft niks te maken met niet genoeg diepgang, want juist dan ga je diep, omdat je dezelfde bron hebt.
Tuurlijk zijn al die andere dingen best goed, maar de bijbel staat nog altijd helemaal boven aan. Daarnaast: onderzoekt alle dingen en behoud het goede. Ga met elkaar op zoek naar Gods waarheid, bid met elkaar, zing met elkaar en heb elkaar lief. En wil niet altijd gelijk hebben!
Jas: dat van die valse kerken. Ik heb het idee dat je alle kerken (behalve die waar je zelf misschien vandaan komt) ziet als valse kerken.
Misschien kun je proberen een keer een echt open en vooroordeelloos gesprek aan te gaan met die mensen uit andere kerken/gemeenten?