Wij, protestanten gaan er aan !

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 27 mei 2005 15:51

Doortje schreef:En hoe doe je dat, naar Hem toegaan?

Bid tot Hem, zeg het tegen God! Dat je bij Hem wilt horen, alleen niet weet hoe. Het gaat namelijk niet om jouw mate van geloof oid. Wij hebben niks aan te bieden, daarom heeft Jezus alles al gedaan.
Geloof in het feit dat God belooft dat als je tot Hem komt, Hij je niet uit zal werpen en Hij je met open armen zal ontvangen.
God houdt van je, hoe zondig je ook bent! Hij heeft je lief en verlangt ernaar om een relatie met je te hebben. Daarom heeft Hij Zijn Zoon gezonden naar deze aarde.

Want alzo lief heeft God Doortje gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat als Doortje in Hem geloofd, zij niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft!
Laatst gewijzigd door naomi op 27 mei 2005 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mei 2005 16:02

aahaa schreef:
jas schreef:
Doortje schreef:Ja ik weet dat het mijn eigen schuld zal zijn. Ik weet alleen niet hoe ik waarachtig in Hem moet gaan geloven, ik kan het geloof echt
niet grijpen ofzo en ik heb ook het idee dat ik alleen maar mezelf ermee bedoel en dat God me niet hoort. en als ik hier al die berichten lees, wordt ik er alleen maar moedelozer van, want iedereen schijnt te kunnen geloven behalve ik.

Vergaap je niet aan anderen. Jij moet (gelukkig) geen rekeningschap afleggen van andermans geloof.
"Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage." (Joh. 6:44)
Hier wordt door velen hier omheen gefietst. Je bent op de goede weg Doortje, je bent in elk geval nog niet gevallen voor de misleiding van "hier is de Christus, en daar is de Christus".
De meeste beginnen met Hem in Zijn verheerlijkte staat, ik zou je adviseren, neem eens genoegen met dat Kind in de kribbe en de Man van smart. De rest komt wel.

Mag ik ook ff citeren wat daarvoor staat:
Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen. Joh 6:37

Ik heb veel reacties van je gelezen Jas, ende meeste zijn goed, maar hier sla je echt mis, met je goed op weg. nou vlg mij heeft die man met die baard waar je oplijkt dat nooit gezegd.

Je ben op de goede weg? > Je bent alleen op de goede weg als je in Christus geborgen bent! > en je kan er alleen maar door geborgen worden door naar Hem toe te gaan.
En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Zie alleen op Christus.

weet je waar vaak om heen gefietst wordt: Dat wij naar Hem toe moeten gaan > dan blijkt het vanzelf wel dat Hij je getrokken heeft, anders ga je niet naar Hem.

Draaf toch niet zo door man. Ze is op de goede weg als ze gewaar wordt dat ze uitzichzelf niets kan. Ik zeg toch toch ook niet dat ze er al is? Dan moet je mn vorige post aan haar nog maar eens lezen over de laatste dag. En ik verbaas me er over dat je dit wat ik schreef zo uit zn context rukt. Er begint ergens een weg naar de zaligheid. En vaak begint God met de mens zn onmacht in te laten leven. Voor alle duidelijkheid en speciaal voor jou: De kenmerken die Doortje vertoont zijn in elk geval niet hopeloos. Het is ook niet onze taak om alles maar meteen de grond in te boren hoor. Waar ben je eigenlijk mee bezig joh.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mei 2005 16:03

aahaa schreef:
jas schreef:
Doortje schreef:Ja ik weet dat het mijn eigen schuld zal zijn. Ik weet alleen niet hoe ik waarachtig in Hem moet gaan geloven, ik kan het geloof echt
niet grijpen ofzo en ik heb ook het idee dat ik alleen maar mezelf ermee bedoel en dat God me niet hoort. en als ik hier al die berichten lees, wordt ik er alleen maar moedelozer van, want iedereen schijnt te kunnen geloven behalve ik.

Vergaap je niet aan anderen. Jij moet (gelukkig) geen rekeningschap afleggen van andermans geloof.
"Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage." (Joh. 6:44)
Hier wordt door velen hier omheen gefietst. Je bent op de goede weg Doortje, je bent in elk geval nog niet gevallen voor de misleiding van "hier is de Christus, en daar is de Christus".
De meeste beginnen met Hem in Zijn verheerlijkte staat, ik zou je adviseren, neem eens genoegen met dat Kind in de kribbe en de Man van smart. De rest komt wel.

Mag ik ook ff citeren wat daarvoor staat:
Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen. Joh 6:37

Je doet nu net of ik iets anders beweer en dat is pertinent niet waar.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 27 mei 2005 18:02

Raido schreef:Voor hem is de dag van zijn leven, de dag waarop alle tegenstrevers van zijn Vader voor eeuwig naar de Hel gaan en zijn broeders in Jezus naar de eeuwige zaligheid gaan..

Daar mag hij zich zeker op verheugen, denk aan je zelf, aan je eigen ziel en dan aan dat van een ander

Wat is er zo gaaf aan dat anderen naar de hel gaan? En waar slaat dat 'eigen hachie eerst' op?

jas schreef:En ja, voor de mensen die dan niet in Hem geloven zal het een vreselijke dag zijn, maar dat weten ze toch van tevoren? Eens zal men weten wie men gediend heeft, met Wie men gespot heeft, Wie men gelasterd heeft, uitgelachten, veracht. Ja, idd, een vreselijke dag voor diegenen. Maar er zal gerechtigheid en genoegdoening geschieden aan al Gods kinderen die door de eeuwen heen door de godlozen vertrapt en vertreden zijn.

Uh, nee. Dat weten een heleboel mensen niet van tevoren.
Komt er trouwens ook nog zoiets als gerechtigheid voor mensen die door die lieve christenen vermoord zijn door de eeuwen heen? Of hebben die gewoon pech?

jas schreef:Meisje, bedenk dat goed, dat niemand dan medelijden met je zal hebben. En bedenk ook goed wie dan voorgoed je meester zal zijn, die geen medelijden, geen liefde, en geen genade kent. Zou je je bij die gedachte niet in het stof werpen voor de voeten van de Heere Jezus? Dan schreeuw je toch om redding, of je wilt of niet? Of denk je dat het zo'n vaart niet zal lopen?

jas, asjeblieft, hou eens op met dat dreigende toontje. Wat ben jij een *** zeg. Jij krijgt dus genoegdoening, zo zeg je zelf, als andere mensen naar de hel gaan? Mooie christelijke gedachte. Mensen zoals jij zorgen ervoor dat ik nooit een kerk zal binnenstappen.

@Doortje: Vergeet die bangmakerij van jas. Ik ga je heus niet vertellen dat je nergens in moet geloven, want ik begrijp dat je graag christen wilt zijn. Maar luister dan liever naar bv Boekenlezer, die je in ieder geval serieus lijkt te nemen.

heiden :mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mei 2005 18:19

heiden schreef:jas, asjeblieft, hou eens op met dat dreigende toontje. Wat ben jij een *** zeg. Jij krijgt dus genoegdoening, zo zeg je zelf, als andere mensen naar de hel gaan? Mooie christelijke gedachte. Mensen zoals jij zorgen ervoor dat ik nooit een kerk zal binnenstappen.

Dat is geen bedreiging, dat is gewoon iemand eerlijk de waarheid voorhouden. En ik neem Doortje wel degelijk serieus.
Wat je laatste opmerking betreft; nou, dan heb je toch een mooi excuus om niet naar de kerk te gaan? Kun je de schuld lekker aan een ander geven.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 27 mei 2005 20:44

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie!! ik heb er echt wat aan.

Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt Jas. Zou je dit willen uitleggen?

@Boekenlezer: je hebt denk ik wel gelijk dat ik teveel op mijn gevoel afga. Als je oprecht tot Hem bid, zal Hij antwoorden, maar ik denk dat mijn bidden niet oprecht is en dat Hij mij daarom niet hoort (voor mijn gevoel dan)

en @heiden: Jas heeft wel gelijk met wat hij zei en ik zie het niet als een bedreiging hoor, ik twijfel niet aan zijn goede bedoelingen.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 mei 2005 21:34

Doortje schreef:@Boekenlezer: je hebt denk ik wel gelijk dat ik teveel op mijn gevoel afga. Als je oprecht tot Hem bid, zal Hij antwoorden, maar ik denk dat mijn bidden niet oprecht is en dat Hij mij daarom niet hoort (voor mijn gevoel dan)

Wat bedoel je met niet oprecht bidden? Dat zou namelijk inhouden dat je zoiets zou hebben van 'het kan me niet schelen naar wat voor eeuwigheid ik zal gaan'. Maar zo kom je bepaald niet op mij over.
Of: 'ik bid nou wel, maar ik geloof diep binnenin helemaal niet dat Christus de Verlosser is, want dat liegt de kerk'. Maar ook dat kom ik niet bij je tegen.
Daarom kan ik niet inzien waarom die vermeende onoprechtheid een obstakel voor God zou moeten zijn. Dit verraadt een beetje een verdienstelijkheidsdenken: als ik goed genoeg mijn best doe, dan accepteert God mij.
Maar het goede nieuws is nou juist dat wij helemaal niks zelf hoeven mee te brengen naar Christus toe, maar dat wij als arme, hulpeloze zondaren bij Hem aan mogen komen. Wij mogen komen als alles-missende-mensen, die ook verstoken zijn van zondekennis en indrukken daarvan. Als mensen die helemaal niks hebben. Ook niet de vermeende voorwaarden om bij Hem aan te mogen kloppen. Ga eens zó naar Christus toe, en dan zou er nog wel eens meer kunnen gebeuren dan jij op dit moment verwacht...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mei 2005 22:16

Doortje schreef:Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie!! ik heb er echt wat aan.

Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt Jas. Zou je dit willen uitleggen?

Wel, eens zullen alle uitverkorenen met Hem verheerlijkt worden, maar in dit leven wordt ons dat niet beloofd. Er wordt altijd zo licht gesproken over de verlossing. Maar waarvan, waarvan is men verlost. Geloven is lijden Doortje, lijden met Hem, en Hij leed vóór de Zijnen. Smaad en verdrukking, dat is hier het deel van de gelovigen. En daar zie ik zo weinig van.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 27 mei 2005 22:32

Boekenlezer schreef:
Doortje schreef:@Boekenlezer: je hebt denk ik wel gelijk dat ik teveel op mijn gevoel afga. Als je oprecht tot Hem bid, zal Hij antwoorden, maar ik denk dat mijn bidden niet oprecht is en dat Hij mij daarom niet hoort (voor mijn gevoel dan)

Wat bedoel je met niet oprecht bidden? Dat zou namelijk inhouden dat je zoiets zou hebben van 'het kan me niet schelen naar wat voor eeuwigheid ik zal gaan'. Maar zo kom je bepaald niet op mij over.
Of: 'ik bid nou wel, maar ik geloof diep binnenin helemaal niet dat Christus de Verlosser is, want dat liegt de kerk'. Maar ook dat kom ik niet bij je tegen.
Daarom kan ik niet inzien waarom die vermeende onoprechtheid een obstakel voor God zou moeten zijn. Dit verraadt een beetje een verdienstelijkheidsdenken: als ik goed genoeg mijn best doe, dan accepteert God mij.
Maar het goede nieuws is nou juist dat wij helemaal niks zelf hoeven mee te brengen naar Christus toe, maar dat wij als arme, hulpeloze zondaren bij Hem aan mogen komen. Wij mogen komen als alles-missende-mensen, die ook verstoken zijn van zondekennis en indrukken daarvan. Als mensen die helemaal niks hebben. Ook niet de vermeende voorwaarden om bij Hem aan te mogen kloppen. Ga eens zó naar Christus toe, en dan zou er nog wel eens meer kunnen gebeuren dan jij op dit moment verwacht...

ehm ja, met dat onoprechte bidden bedoelde ik eigenlijk dat ik bang ben dat het bij mij alleen maar gaat om de hemel en niet om God zelf. Maar als je het zo bekijkt dan denk ik inderdaad dat ik veel te veel zelf mee wil brengen, terwijl dat niet hoeft.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

André

Berichtdoor André » 27 mei 2005 23:54

jas schreef:Wel, eens zullen alle uitverkorenen met Hem verheerlijkt worden, maar in dit leven wordt ons dat niet beloofd. Er wordt altijd zo licht gesproken over de verlossing. Maar waarvan, waarvan is men verlost. Geloven is lijden Doortje, lijden met Hem, en Hij leed vóór de Zijnen. Smaad en verdrukking, dat is hier het deel van de gelovigen. En daar zie ik zo weinig van.
Dat hoeft ook niet, als je gelooft dat God een Middelaar (Jezus) heeft gezonden om voor ons te lijden en te sterven en zo ons bevrijd heeft van onze zonden (anders kan hier NIEMAND op aarde leven namelijk) als we dat geloven kunnen we naar de volgende stap iedere dag weer namelijk onze dankbaarheid tonen voor dit alles.

Er wordt ons trouwens in de bijbel wel belooft wat wij moeten doen om "verheerlijkt" te worden.
Maar misschien is dit niet een reformatorisch standpunt.
Hoeft ook niet, als het maar uit Gods Woord duidelijk is.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 28 mei 2005 07:30

Hoe zie jij dat lijden op aarde jas? En niet in de vervolgde landen, maar in Nederland?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 mei 2005 13:10

naomi schreef:Hoe zie jij dat lijden op aarde jas? En niet in de vervolgde landen, maar in Nederland?

Wel, je lijdt in elk geval niet als je overal in mee gaat.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 28 mei 2005 14:56

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat je onder lijden van christenen in nederland verstaat.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mei 2005 15:37

naomi schreef:Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat je onder lijden van christenen in nederland verstaat.
Je eigen zonden elke dag voelen, dwalingen en stromingen zien die de kerken binnen kruipen en zien dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2005 17:28

Ik zie er het leeglopen van de kerken in, het feit dat zo'n groot deel van de nederlanders God helemaal niet kent. Daar lijden christenen ook onder, want geloven wordt steeds vreemder en gelovigen kunnen lang niet altijd meer rekenen op het respect van medenederlanders.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”