Raido schreef:Voor hem is de dag van zijn leven, de dag waarop alle tegenstrevers van zijn Vader voor eeuwig naar de Hel gaan en zijn broeders in Jezus naar de eeuwige zaligheid gaan..
Daar mag hij zich zeker op verheugen, denk aan je zelf, aan je eigen ziel en dan aan dat van een ander
Wat is er zo gaaf aan dat anderen naar de hel gaan? En waar slaat dat 'eigen hachie eerst' op?
jas schreef:En ja, voor de mensen die dan niet in Hem geloven zal het een vreselijke dag zijn, maar dat weten ze toch van tevoren? Eens zal men weten wie men gediend heeft, met Wie men gespot heeft, Wie men gelasterd heeft, uitgelachten, veracht. Ja, idd, een vreselijke dag voor diegenen. Maar er zal gerechtigheid en genoegdoening geschieden aan al Gods kinderen die door de eeuwen heen door de godlozen vertrapt en vertreden zijn.
Uh, nee. Dat weten een heleboel mensen niet van tevoren.
Komt er trouwens ook nog zoiets als gerechtigheid voor mensen die door die lieve christenen vermoord zijn door de eeuwen heen? Of hebben die gewoon pech?
jas schreef:Meisje, bedenk dat goed, dat niemand dan medelijden met je zal hebben. En bedenk ook goed wie dan voorgoed je meester zal zijn, die geen medelijden, geen liefde, en geen genade kent. Zou je je bij die gedachte niet in het stof werpen voor de voeten van de Heere Jezus? Dan schreeuw je toch om redding, of je wilt of niet? Of denk je dat het zo'n vaart niet zal lopen?
jas, asjeblieft, hou eens op met dat dreigende toontje. Wat ben jij een *** zeg. Jij krijgt dus genoegdoening, zo zeg je zelf, als andere mensen naar de hel gaan? Mooie christelijke gedachte. Mensen zoals jij zorgen ervoor dat ik nooit een kerk zal binnenstappen.
@Doortje: Vergeet die bangmakerij van jas. Ik ga je heus niet vertellen dat je nergens in moet geloven, want ik begrijp dat je graag christen wilt zijn. Maar luister dan liever naar bv Boekenlezer, die je in ieder geval serieus lijkt te nemen.
heiden