Moderator: Moderafo's
Laat ik het anders zeggen: Ik geloof dat de bijbel er vrij duidelijk over is. Ik heb studie gedaan naar wat de bijbel erover zegt en hoe die tekst (met het driestappenplan) bedoelt wordt. Ik geloof dat ik daarin wel de waarheid ontdekt heb, ook al wilde ik die op dat moment absoluut niet ontdekken.
Wat ik bedoelde met mensen die het ECHT willen weten is niet een aanval op enig iemand hier, maar meer een spreken vanuit ervaring. Je kunt hier namelijk ook bijbelstudies over doen om maar te proberen te ontdekken dat dat waar je mee bezig bent (sex voor het huwelijk) goed te praten. Dat deed ik eerst wel namelijk. Dan zul je de echte waarheid mi ook niet ontdekken, omdat je dat niet wilt. Tot ik er op een gegeven moment echt neit omheen kon; God is heel duidelijk.
Ik geloof namelijk dat men wel seks mag hebben voor het huwelijk, en vanuit d ebijbel weet ik dit niet echt te weerleggen...
De 'bijbelse' argumenten tegen seks voor het huwelijk kunnen me niet echt overtuigen en ik zie seks meer als iets dat thuishoort in een duurzame relatie die niet alleen uit seks maar ook uit liefde en een goede emotionele band bestaat. Daar hoef je niet perse getrouwd voor te zijn en dan vind ik het wat onnatuurlijk om daarmee jaren te wachten omdat je toevallig nog niet getrouwd bent.
Maar onbeperkte vrije seks, hoewel soms misschien goed, zorgt op termijn denk ik wel voor devaluatie ervan en lijkt me minder gezond. Op die manier ben ik er dus niet echt voor.
Het overgrote deel van de reformatorische jeugd doet aan seks voor het huwelijk, of ze het zeggen of niet. Bovendien wil ik degene hier wel eens horen die nog nooit 'de hand aan zichzelf heeft geslagen'
naomi schreef:Ik denk dat vrije sex niet helemaal ok is.
Gezien het feit (sorry, dat denk ik, van wat ik in de bijbel lees) is het zo dat als je sex met elkaar hebt, gemeenschap, dat je dan samen tot 1 vlees bent. Als het ware zo aan elkaar vastgeplakt dat je 1 geheel wordt. Als je dat dus weer los gaat maken, ontstaan er wonden e.d. Wanneer je dan weer met een ander naar bed gaat enz. wordt je een of ander figuur met allemaal stukjes van anderen aan je en wonden e.d. (is dat een beetje duidelijk, geloof dat ik een beetje warrig ben, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel).
Lijkt me dus voor je (geestelijke) gezondheid niet helemaal ok..
Cybercurse schreef:Het overgrote deel van de reformatorische jeugd doet aan seks voor het huwelijk, of ze het zeggen of niet. Bovendien wil ik degene hier wel eens horen die nog nooit 'de hand aan zichzelf heeft geslagen'(en is dat technisch gezien minder 'erg'??) Verder hoor ik veel mensen hier zeggen: ik wacht met seks tot het huwelijk, omdat 'ik vind'... of 'ik denk' (traditie dus)... Komop zeg, kom eens met bijbelse feiten!?!
kurtyo schreef:Ik kan me wel vinden in Aragorns argumenten... Hoewel vrije seks z'n voordelen heeft...
joepie schreef:Seksualiteit hoort binnen een beschermde relatie en niet erbuiten. Juist om je te beschermen.
kurtyo schreef:Trouwens, door al die discussies (elke keer maar weer) krijg ik het idee dat refo's eigenlijk zwaar seksueel gefrustreerd zijn en daarom die frustratie uiten in een seks-topic op een 'verantwoord' forum, maar ik zal het uiteraard bij het verkeerde eind hebben.
LEG DAN NOG EENS UIT WAAROM WIJ ZWAAR GEFRUSTREERD ZIJN!!!!!!!????
en cc gemeenschap is niet zomaar iets!!! je wordt een hoe kun je een zijn omdat je gemaanschap hebt en niet getouwd zijn!
de man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en liefhebben
als je kijkt naar joodse cultuur in de bijbel moest de man een bruidschat betalen! had een ongetrouwdman gemeenschap met een maagd gehad dan moest hij haar ten huwlijk nemen.
en als je niet kan inhouden schrijft paulus het is beter te trouwen dan te branden!
ook moet je een opletten hoe vaak in het nieuwe testament geschreven wordt over het huwlijk met de afspiegeling naar christus en zijn kerk.
als het huwelijk dan als rein wordt gezien kan ik me er zeker geen voorhuwlijks gemeenschap bij denken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten