Marnix schreef:
Precies... we moeten het allemaal niet zo letterlijk nemen. We zijn zelf verantwoordelijk, het is niet allemaal echt zo gebeurt, neem het niet te serieus. Je kan het zelf wel oplossen, Jezus is niet nodig, de Bijbel is niet letterlijk te nemen.
Wat heb ik dan nog aan mijn geloof?
Jezus is inderdaad het voorbeeld van liefde. En Hij vertelde dat Hij de enige weg naar de Vader is. En gaf aan christenen de opdracht het evangelie van verlossing van de zonde en eeuwig leven door Hem, de wereld in te brengen. Ook aan hen die andere religies aanhangen. Want als je zelf verantwoordelijk wordt gehouden voor je daden, heeft geloven weinig zin... Daarom is Jezus ook voor Hen van levensbelang.
Volgens mij begrijp je mij niet. Zelf verantwoordelijk zijn en geloof gaan hand in hand. Maar opnieuw zeg ik daar is voor nodig dat je God niet buiten je zelf plaatst. Kijk naar de woorden dan zie je het al. Je en Zelf. De ene is vergankelijk de ander niet. Het ene is gebonden aan deze wereld van dualiteit en de ander niet, die is altijd.
Geloof of faith in God is heel hard nodig om het leven enig zin te geven. Ook al ben je verantwoordelijk voor je eigen daden en de gevolgen, het is datgene wat vegankelijk is. (kijk weer naar de woorden)
Elbert schreef:Ik heb het hier niet over zieke mensen, maar over ons allemaal. Bovendien gebruikt Jezus ook een dergelijke vergelijking:
Quote:
Mark. 2:17 En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
of:
Matt 9:10-12
9:10 And as he sat at dinner in the house, many tax collectors and sinners came and were sitting with him and his disciples. 9:11 When the Pharisees saw this, they said to his disciples, "Why does your teacher eat with tax collectors and sinners?" 9:12 But when he heard this, he said, "Those who are well have no need of a physician, but those who are sick.
Luke 5:29-31
5:29 Then Levi gave a great banquet for him in his house; and there was a large crowd of tax collectors and others sitting at the table with them. 5:30 The Pharisees and their scribes were complaining to his disciples, saying, "Why do you eat and drink with tax collectors and sinners?" 5:31 Jesus answered, "Those who are well have no need of a physician, but those who are sick;
Verder moet je het in een bepaalde context zien denk ik. Wanneer Jezus spreekt over zondenaars, zijn we dat dan allemaal? Ik denk het niet. Probeer je eens in te leven in de tijd waarin Jezus leefde. Wat zag Hij om zich heen? precies heel veel ellende, heel veel zoals Hij dat noemde zondenaars.
Dus het gaat me er niet om om zieke mensen te beledigen (daar gaat het helemaal niet over), maar om een vergelijking te maken over hoe we van nature staan tegenover God. En dat geldt voor ieder mens.
dat heb ik dan verkeerd begrepen maar het maakt verder niet. Omdat voor mij God in een ieder aanwezig is, en dus nooit van nature ziek kan zijn.
leef in liefde