Dankjewel, zal me wel ff ergens anders voorstellen.
Met we bedoel ik christenen, van welke kerk dan ook.
Moderator: Moderafo's
naomi schreef:Omdat we proberen teksten te vinden die onze mening of dat wat we leren te onderbouwen, ipv dat wat we geleerd hebben of voor mening hebben te toetsen aan wat Gods woord zegt.
Marnix schreef:naomi schreef:Omdat we proberen teksten te vinden die onze mening of dat wat we leren te onderbouwen, ipv dat wat we geleerd hebben of voor mening hebben te toetsen aan wat Gods woord zegt.
Kan kloppen inderdaad. Daarom denken heel veel mensen metverschillende standpunten toch allemaal dat wat ze zelf geloven bijbels helemaal juist is... Omdat je met een beetje creatief bijbelgebruik heel veel meningen wel bijbels kan onderbouwen.
joepie schreef:Marnix schreef:naomi schreef:Omdat we proberen teksten te vinden die onze mening of dat wat we leren te onderbouwen, ipv dat wat we geleerd hebben of voor mening hebben te toetsen aan wat Gods woord zegt.
Kan kloppen inderdaad. Daarom denken heel veel mensen metverschillende standpunten toch allemaal dat wat ze zelf geloven bijbels helemaal juist is... Omdat je met een beetje creatief bijbelgebruik heel veel meningen wel bijbels kan onderbouwen.
Of: je kunt ook mensen die wel met Bijbelse teksten komen onderuit halen door te zeggen dat je de Bijbel niet altijd letterlijk moet nemen.
Of dat het voor die tijd gold en nu leven we in een andere tijd.
Dus gewoon je eigen weg gaan en de Bijbel van tafel vegen, en zeggen dat God het wel goed vind.
Kan ook maar zo....
Raido schreef:Wel tienmaar ik vind in de opwekkingsliederen niet de twee kanten van God of van je geloof, het is voornamelijk lofprijzing, wat an sich niet verkeerd is, maar om het heel dogmatisch te zeggen ik mis het wet en evangelie verhaal..
naomi schreef:Evangelieverhaal komt in zeeeeer veel opwekkingsliederen naar voren.
Wet misschien wat minder, maar we zijn ook niet meer onder de wet toch?
naomi schreef:Evangelieverhaal komt in zeeeeer veel opwekkingsliederen naar voren.
Wet misschien wat minder, maar we zijn ook niet meer onder de wet toch?
En ik zie het als opdracht om schelle metal tot eer van God te mogen gebruiken..André schreef:Eigenlijk vind ik Psalm 150 een opdracht om gezangen/opwekkingsliederen/E&R liederen te zingen tot eer van God, misschien is het wel bewust de laatste psalm.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten