Volgens mij is dat helemaal niet off-topic. Kun je ook beargumenteren waarom je het niet met me eens bent?
Klaas
Moderator: Moderafo's
TheKeimpe schreef:naomi,
ik denk dat je een fout maakt in je redenering. De mens staat niet voor de keus of hij op de goede weg of de verkeerde weg gaat wandelen. Vanuit zichzelf STAAT hij al op de verkeerde weg. Met andere woorden, het zit IN de mens om te dwalen. Daar is na de val in het paradijs de satan niet meer voor nodig. Die speelt nog wel een rol, maar ook al zou hij niets meer doen, dan nog zou je verloren blijven als je niet door Christus tot de Vader gaat.
hetsgaapje schreef:Zijn alle niet-christelijke religies een verzinsel van de duivel?
elbert schreef:Andere (valse) godsdiensten kun je volgens mij vergelijken met het menselijke zoeken en tasten naar God. Maar de mens is verblind en ontvangt alleen het licht om Hem te zien (in het geloof) door de Heilige Geest.
18 Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden.
19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.
20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
Shiva, je geeft precies aan waarin het Christendom en de andere religies verschillen: volgens het Christendom is Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Hem. Dat zijn Zijn eigen woorden (Joh. 14:6).
Dus het is van tweeen een: of Jezus spreekt hier de waarheid en moeten we naar Hem luisteren, of Hij is een leugenaar en moeten we niet naar Hem luisteren. Een tussenweg is er niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten