arthur schreef:Misschien Toriso,
maar desalniettemin is het de overheid die pretendeert de zaken te kunnen keren.
Derhalve is mijn item geen gevolg van opwinding, maar puur een beschouwing over de kans van slagen van dit debat, waaraan vanzelfsprekend de vraag zin of onzin van het debat gekoppeld is.
ik ben het voro groot deel wel met je eens, Arthur. Normen en waarden zitten van binnen en worden bepaald door je paradigma of referentiekader. nIEt door de politiek.
ik moet zeggen dat ik toen ik voor het eerst hoorde van het normenwaardendebat de rillingen over mijn lijf kreeg. Ik dacht getsie, die Christenen zien hun kans schoon om de rest van de maatschappij eens lastig te vallen met hun wereldbeeld en maatschappijvisie. Mr Bakellende mag de dominee spelen en Rouvoet en van der Vlies gaan er achter aan.
Wat Nederland nodig heeft, is een opwekking. MEer of minder niet! en die opwekking is hard bezig!!!! als je het maar zien wilt, zie je ontzettend veel mensen tot geloof komen en de christelijke waarden en normen zich eigen maken. praise Him!
Straks voor pinksteren tien dagen van gebed! Geweldig initiatief! En dat is wat nederland en de rest van de wereld nodig heeft. Geen normen en waardendebat over wat wij wel en niet fijn vinden, want tot nu toe gaat het debat voroal over onszelf. HEt moet over God gaan en onze relatie met Hem. De stille tochten na de vershcillende laffe moorden en mishandelingen van afgelopen jaar komen naar mijn idee puur voort uit eigenbelang: dit kan ons ook overkomen!
mijn idee: terug naar God!