Sabra schreef:Mariamagdalena schreef:Eigenlijk, als je het heel zuiver zou bekijken, is sex er alleen om je te vermenigvuldigen......... das alles, toch?
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Zo komt dat ook helemaal niet over wanneer ik Hooglied lees.
idd!! in spreuken, prediker en hooglied staan een heleboel dingen die er op wijzen dat seks een uiting van liefde is en dat je daar dus van mag/moet genieten! (een van de zinsnede die me te binnen schiet: dolende in haar liefde..)
Zelf ben ik tegen seks voor het huwelijk. In de eerste plaats om dat ik vanuit de Bijbel daar mijn redenen voor zie en in de tweede plaats, ik wil me niet aan iemand geven en later denken, shit, had ik dat maar niet gedaaN! Want ook een lange, serieuze verkering kan nog uitgaan.
En het idee wat jannoek helemaal aan het begin van de discussie in bracht dat vind ik echt iets moois: je reinheid bewaren tot je huwelijk!
vergelijking: je pakt toch ook je cadeau pas uit als je jarig bent??
ik vraag me overigens nog steeds af wat die zin betekent uit hooglied: wekt de liefde niet op, totdat het haar luste! Moet je dat ook op seksualiteit betrekken?
Eerder in de discussie werd gezegd: hoe ver mag je dan gaan? Tussen zoenen en gemeenschap zit idd een heleboel. Ik denk niet dat het persé verkeerd is om met die dingen bezig te zijn. Maar het lijkt me dat je jezelf echt niet in de hand hebt als je eenmaal bezig bent (oei, wat klinkt dat vreselijk platvloers....). Voor mijzelf is denk ik de grens: hou gewoon je kleren aan. Dan kom je sowieso niet in erg gevaarlijk vaarwater!
ik hoop dat et gaat lukken. zal wel eens lastig zijn denk ik, weet ik. Maar als je ook hierin je afhankelijkheid van God belijd, dan helpt Hij je echt wel!