Berichtdoor joepie » 18 mei 2005 07:05
Ik denk dat ik zo overkom omdat je , als je verliefd bent, niet wilt horen dat het eigenlijk onmogelijk is.
Maar het enige wat ik hier doe is de Bijbel laten spreken.
En dat gaat dan recht tegen je gevoel in.
Zoals er wel vaker gebeurd.
Maar juist door mijn ervaring spreek ik zo.
Soms is het nu eenmaal zo dat je niet je gevoel mag volgen maar heel gewoon God meer moet liefhebben dan je vader, je moeder, een meisje/jongen. Dat vraagt offers, maar geeft veel meer.
Al die argumenten die hier neergezet worden om toch wel een realtie te mogen hebben, ken ik uit mijn hoofd.
Maar ik weet dat het gewoon argumenten zijn die niet gebaseerd zijn op de Bijbel. Dat je daarmee je gelijk aan je kant wil hebben en misschien wel je geweten wil sussen.
Maar ik hou van eerlijkheid. En ik denk dat ook jij niet anders zou kunnen zeggen, als je de Bijbel wilt laten spreken: Inderdaad is het niet zoals God mij voorhoud in de Bijbel, maar ik wil deze keer de andere weg gaan, biddende dat Hij ons wil helpen. En zeker biddende dat Hij ook mijn meisje wil aannemen. Dat Hij in haar hart wil bewerkstelligen dat ze van Hem gaat houden.
Dat zou ik eerlijk vinden en daar zou ik zeker ook respect voor op kunnen brengen.