Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 mei 2005 20:31

niet goed gelezen Guus... je bedoelt denk ik ds de Graaf uit Nunspeet die had bedankt voor Sliedrecht. Voor de gemeente van Sliedrecht (Eben-Haezer) is het ook niet gemakkelijk, al een aantal dominees die bedankt hebben.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 09 mei 2005 13:29

zo, de vergadering is geweest, (de dominee die 's ochtends voor ging, hield een mini preek en kerkdienst van 1 uur, daarna gingen we snel een kopje koffie drinken, en daarna stemmen. Toen waren we om 13:45 klaar) en er zijn 2 ouderlingen en 2 diakenen gekozen, waarvan 3 het gelijk aan namen, en 1 hield het in beraad en heeft het ook aangenomen. Wij hebben Ds. C.C. den Hertog beroepen, en in deze week moet hij de beslissing nemen. Best spannend! :?

debbie :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 mei 2005 13:32

heej debbie, fijn dat ze het allemaal hebben aangenomen ( bij ons hebben er nl 3 bedankt, afwachten wie er voor in de plek komen).
Het word nog spannend dus van de week. Verwachten en afwachten maar
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 13 mei 2005 09:09

Guus Geluk schreef:
deSailenSSS schreef:Wij krijgen een dominee erbij! :D Ds. Klomp uit Nunspeet komt naar Veenendaal! Is wel fijn voor ds. vd Zwaag. Twas wel zwaar voor hem.

He, die had toch bedankt? Dat had ik dacht ik zien staat in het RD laatst.

Nou, hij komt toch echt hoor! Scheel gekeken dan zeker... :mrgreen:
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 17 mei 2005 08:13

Helaas heeft Dominee den Hertog moeten bedanken :( :(

Hij vondt het wel heel moeilijk, maar hij had ook niet de vrijmoedigheid om het aan te nemen :cry:

debbie

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 mei 2005 08:44

debbie schreef:Helaas heeft Dominee den Hertog moeten bedanken :( :(

Hij vondt het wel heel moeilijk, maar hij had ook niet de vrijmoedigheid om het aan te nemen :cry:

debbie

:| wat jammer voor jullie gemeente:( :?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 mei 2005 16:39

blijkbaar had God een andere weg in gedachten :wink:

maar btw ds hoefnagel en ds van der mey zijn ook fijne dominee's om te beroepen, who knows met succes :o

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 mei 2005 18:52

Yael schreef:
mw schreef:
Yael schreef:tja bij ons in de cgk gaan er veel dominee's naar Urk toe :roll: persoonlijk vind ik dat moeilijk te begrijpen.

*zucht*
dat begrijp je wel als je zelf in een grote gemeent zit
en bereid je maar voor.. we gaan over een tijd weer beroepen

wie weet zal ik het dan wel begrijpen ja :roll: maar toch is het sneu voor andere gemeentes hoe groot of klein ook binnen de cgk die al jaren geen dominee hebben. (en je kunt toch niet ontkennen dat Urk populair is bij dominees.) maar beroep maar lekker hoor, ds bouw zullen jullie toch niet beroepen dus :mrgreen: :mrgreen:
ow ja btw ds bottemblei (of hoe schrijf je zn naam :oops: ) uit Drachten die heeft ook een hele grote gemeente (3000 leden ofzo) daar is hij ook als enigste predikant..

mw schreef:ik zal niet ontkennen dat Urk populair is, maar ik geef ook niet toe
het is idd sneu voor de andere gemeente, maar ze moeten wel een predikant kunnen betalen, anders steken ze zich alleen maar dieper in de problemen.
En jah.. hoe ze dat in Drachten doen... ik neem mijn petje af voor die man. Een tijd terug hebben wij het ook met 1 predikant moeten doen, we hadden wel hulp van de emeritus-predikant, maar die tijd doe ik niet graag weer over. ( dit is er trouwens niet het goede topic voor)

nee, je hoeft het ook niet toe te geven, maar het is iig wel algemeen bekend in de cgk.
hmm sneu iig van dat betalen... zouden niet alle predikanten hetzelfde salaris moeten krijgen ongeacht de grote van de gemeente... wel zo eerlijk... anders kunnen kleine gemeentes nooit een eigen predikant krijgen. en waarom zou een grote gemeente daar meer recht op hebben?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 mei 2005 19:08

idd niet leuk over dat betalen. Over allemaal hetzelfde salaris ben ik het aan de ene kant wel mee eens. Maar aan de andere kant: de ene gemeente telt 300 leden, zij hebben 1 ds. De andere gemeete heeft er 800 en die hebben een ds. De tweede heeft dus eigelijk meer werk. Dus waarom zou hij dan niet meer mogen verdienen?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 mei 2005 19:18

tja ik weet het niet. maar iedereen hetzelfde salaris klinkt wel eerlijk, want dan hebben alle gemeentes evenveel kans op een dominee, en kan het salaris ook niet meetellen in keuze voor een bepaalde gemeente. we moeten onze dominees ook niet teveel verwennen :P anders vergeten ze voor Wie ze werken.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 mei 2005 19:38

dat zullen ze zowiezo niet snel vergeten :wink: want ze verkondigen Hem toch

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 17 mei 2005 20:37

Ik kan ook nog wel een lijstje van fijne cgk dominees noemen ik ben al 28 jaar lid van de cgk in elburg en hoop in de toekomst in utrecht west te gaan kerken. Eigenlijk is het niet goed die dominee lijstjes want eigenlijk doe je dan aan persoonsverheerlijking wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn. Maar ja zonder dat ik de dominees op een voetstuk wil zetten hier een lijstje van mijn favorieten

Ds Kempeneers
Ds van Zonneveld
Ds Bouw
Ds Middelkoop
Ds Egas
Ds Roos
Ds van der Ent +
Ds Slagboom +
ach en zo zijn er nog vele te noemen

Vooral Ds van der Ent had altijd rake uitspraken.

Tja en er zijn ook wel wat mindere te noemen hoor maar die zijn gelukkig naar de GG verhuisd ;-)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 mei 2005 20:42

dat zijn idd heel fijne predikanten.

Zal mij benieuwen wie Utrecht-West gaat bereoepen nu

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 17 mei 2005 21:04

Nostyle schreef:
Vooral Ds van der Ent had altijd rake uitspraken.

... dat kan ik me nog herinneren uit de tijd dat hij hier in Dordrecht stond.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 mei 2005 21:08

Nostyle schreef:Tja en er zijn ook wel wat mindere te noemen hoor maar die zijn gelukkig naar de GG verhuisd ;-)

:mrgreen: :mrgreen: vraag niet hoe :wink:

Volgens mij komt ds kempeneers kwa hoe hij preekt ook wel aardig in de buurt van die personen die naar de gg vertrokken zijn? :wink:

Terug naar “Archief”