Alcoholisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 00:26

Aragorn schreef:Haha, wees niet bang, ik voel me niet zo snel aangevallen. :) Maar geldt dat ook als het maar 1 avond in de week zou zijn?

Ik ervaar iig weinig problemen en als je met meer dan 5 glazen op 1 dag/avond al probleemdrinker bent ziet het er slecht uit voor de maatschappij.

De problemen komen pas later, veel later. Maar ik denk niet van 5 glazen per dag. Punt is dat het van 5 6 wordt, en van 6 7 en van 7 8, enz. Waarschijnlijk eindigt het wat bier betreft ergens bij 25, meer bier kan je lichaam niet verdragen. De meesten stappen dan over op kopstoten, bier en borrel tegelijk, lekker snel naar de roes. Als je er daar zo'n 20 van op hebt, (2 x 20 dus) ben je goed op weg, als men dan daarmee nog niet het gevoel bereikt wat men wil bereiken, laat men het bier achterwege en drinkt men uitsluitend nog jenever, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Persoonlijk ben ik niet verder gekomen dan een aanvang maken met de kopstoten, afgewisseld met veel bier, en daarna veel wijn. Op een gegeven dag merk je dat je niet meer dronken wordt.
Je bent het dan nl. constant.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 apr 2005 03:07

Idd, dat is ook redelijk ziek.. het ligt er denk ik ook aan waarom je drinkt. Om dronken te worden, omdat je het lichaam er niet zonder kan, of gewoon omdat het lekker en gezellig is.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 16 mei 2005 16:37

Aragorn schreef:Idd, dat is ook redelijk ziek.. het ligt er denk ik ook aan waarom je drinkt. Om dronken te worden, omdat je het lichaam er niet zonder kan, of gewoon omdat het lekker en gezellig is.

Het is helemaal niet lekker! Naja,ik vind van niet dan. Wat altijd resulteert in 'ja! jij bent de bob!' :x

Alcohol is een hard drug..waarom daar niet over zeuren en over weed,wat niet of nauwelijks verslavend is wel. Omdat alcohol in alle lagen gerespecteerd is en weed niet betekend niet dat het beter is..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 mei 2005 20:40

Rock-G schreef:
Aragorn schreef:Idd, dat is ook redelijk ziek.. het ligt er denk ik ook aan waarom je drinkt. Om dronken te worden, omdat je het lichaam er niet zonder kan, of gewoon omdat het lekker en gezellig is.

Het is helemaal niet lekker! Naja,ik vind van niet dan. Wat altijd resulteert in 'ja! jij bent de bob!' :x

Alcohol is een hard drug..waarom daar niet over zeuren en over weed,wat niet of nauwelijks verslavend is wel. Omdat alcohol in alle lagen gerespecteerd is en weed niet betekend niet dat het beter is..

Van weed gaan je hersens evengoed kapot. En als het gerookt wordt is het nog schadelijker dan gewone tabak. Je longen gaan er dus ook aan.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 16 mei 2005 21:59

Xeg toch ook niet dat het goed voor je is? (Al wordt het regelmatig voorgeschreven door de huisarts,voor verschillende redenen).
Ik had het over alcohol,dat het een hard drug is en toch algemeen gerespecteerd wordt

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 mei 2005 22:21

Rock-G schreef:Xeg toch ook niet dat het goed voor je is? (Al wordt het regelmatig voorgeschreven door de huisarts,voor verschillende redenen).
Ik had het over alcohol,dat het een hard drug is en toch algemeen gerespecteerd wordt

Ja dat ben ik met je eens. Alleen, het is niet voor iedereen een harddrug. Het is een harddrug als je er niet mee om kunt gaan. Als je elke dag een glas wijn drinkt, is dat alleen maar goed. Maar drink je elke dag een fles, dan is dat in elk geval zeer bedenkelijk.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 16 mei 2005 23:05

Inderdaad. En 1 jointje per week is goed voor je bloedsomloop en nieren.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 mei 2005 23:36

Rock-G schreef:Inderdaad. En 1 jointje per week is goed voor je bloedsomloop en nieren.

Dat laatste wel, maar het eerste niet. Een joint is niet goed voor je bloedsomloop omdat het minimaal de zelfde nadelen heeft als tabak. Het pleegt juist een aanslag op je vaten.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 16 mei 2005 23:40

jas schreef:
Rock-G schreef:Inderdaad. En 1 jointje per week is goed voor je bloedsomloop en nieren.

Dat laatste wel, maar het eerste niet. Een joint is niet goed voor je bloedsomloop omdat het minimaal de zelfde nadelen heeft als tabak. Het pleegt juist een aanslag op je vaten.

Dan heb jij een andere biologie leraar gehad dan ik, en dan zijn de huisartsen in Rotterdam blijkbaar ook anders. :) Tabak heeft overigens, afgezien van het dat het een plant is, weinig tot niets met weed te maken.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 mei 2005 23:46

Rock-G schreef:
jas schreef:

Dan heb jij een andere biologie leraar gehad dan ik, en dan zijn de huisartsen in Rotterdam blijkbaar ook anders. :) Tabak heeft overigens, afgezien van het dat het een plant is, weinig tot niets met weed te maken.

Dat weet ik. Ik bedoel dat de rook van weed veel schade aanricht in de longen en doordat weed vaak samen met tabak gerookt wordt gelden ook de nadelen daarvan. In elk geval, het is grote troep en maakt dat mensen niet meer helder denken. Op lange termijn kunnen zelfs psychoses ontstaan.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 16 mei 2005 23:52

I know. Ik kom er alleen voor uit dat ik het wel eens gebruik. Alcoholisten doen dat niet zo gauw...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 mei 2005 00:00

Rock-G schreef:I know. Ik kom er alleen voor uit dat ik het wel eens gebruik. Alcoholisten doen dat niet zo gauw...

Ik heb het heel vroeger ook gebruikt. En alcohol ook. Ik weet dus waarover ik praat.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 00:02

Prima :) Maar we zijn er over eens dat beide drugs niet goed voor het lichaam zijn hoor.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 mei 2005 00:22

Rock-G schreef:Prima :) Maar we zijn er over eens dat beide drugs niet goed voor het lichaam zijn hoor.

Absoluut, niet voor het lichaam en ook niet voor de geest. Alle drugs maken een mens altijd rusteloos. De rust die men ervaart is schijn en dodelijk. Het is de tijdelijke afwezigheid van realiteitszin die als rust wordt ervaren. Dodelijk bedrog dus.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 00:23

Nou dodelijk niet direct,maar bedrog, ja.

Terug naar “Archief”