Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Je weet maar nooit of de geliefde van Chickie via Chickie (wellicht opnieuw) tot geloof komt. Juist door relaties met niet-gelovigen heb je de kans iemand de weg naar Christus te wijzen. Wat Joepie zegt "ga geen juk aan met een ongelovige" is natuurlijk geheel uit z'n verband gerukt, zoals zij dat wel vaker doet. Juist in een relatie kun je Christus onder de aandacht brengen.
chickie schreef:Ik heb eerder relaties gehad met ongelovigen (ja, ik ben me dr eentje) en daarin kreeg ik wel juist heel sterk het idee dat ik het niet moest doen. En dat was iedere keer vanwege de geloofskwestie. Weet dus wat het is.
In dit geval is het vanaf het begin af aan heel ander geweest. Het is gewoon heel lastig uitleggen, wou dat ik duidelijk kon maken hoe ik Gods leiding ervaren heb, maar dat is voor 99% nogal erg persoonlijk.
Maar goed, vandaag nog twee weken en dan is de bruiloft. Ik ga er gewoon volop van genieten
Optimatus schreef:Je weet maar nooit of de geliefde van Chickie via Chickie (wellicht opnieuw) tot geloof komt. Juist door relaties met niet-gelovigen heb je de kans iemand de weg naar Christus te wijzen. Wat Joepie zegt "ga geen juk aan met een ongelovige" is natuurlijk geheel uit z'n verband gerukt, zoals zij dat wel vaker doet. Juist in een relatie kun je Christus onder de aandacht brengen.
joepie schreef:Optimatus schreef:Je weet maar nooit of de geliefde van Chickie via Chickie (wellicht opnieuw) tot geloof komt. Juist door relaties met niet-gelovigen heb je de kans iemand de weg naar Christus te wijzen. Wat Joepie zegt "ga geen juk aan met een ongelovige" is natuurlijk geheel uit z'n verband gerukt, zoals zij dat wel vaker doet. Juist in een relatie kun je Christus onder de aandacht brengen.
Hoezo denk je dat?
Heb je al heel het gedeelte gelezen wat erbij hoort?
Dan zou je weten dat er niets uit het verband is gerukt.
Maar zoals zo vaak bij optimatus wil hij het gezag van de Bijbel niet zien als gezaghebbend.
Optimatus schreef:joepie schreef:Optimatus schreef:Je weet maar nooit of de geliefde van Chickie via Chickie (wellicht opnieuw) tot geloof komt. Juist door relaties met niet-gelovigen heb je de kans iemand de weg naar Christus te wijzen. Wat Joepie zegt "ga geen juk aan met een ongelovige" is natuurlijk geheel uit z'n verband gerukt, zoals zij dat wel vaker doet. Juist in een relatie kun je Christus onder de aandacht brengen.
Hoezo denk je dat?
Heb je al heel het gedeelte gelezen wat erbij hoort?
Dan zou je weten dat er niets uit het verband is gerukt.
Maar zoals zo vaak bij optimatus wil hij het gezag van de Bijbel niet zien als gezaghebbend.
Die laatste bijdrage is uiteraard, zoals de Oostenrijkers zeggen, Quatsch. Waarom zou ik de Bijbel niet als gezaghebbend zien? Omdat ik het niet eens ben met de kommavledderij van Joepie? Duidelijk, ik ben geen kommaklever. Dat is een verschil. Ik lees de Bijbel in zijn context, niet als een zoveelste uitgave van Wolters-Noordhoff's wetteksten voor eerstejaars rechtenstudentjes.
Ga geen juk aan met ongelovigen: nee, natuurlijk ga ik geen juk aan met ongelovigen. Maar het huwelijk is geen juk, het huwelijk is een band van liefde. En juist in het huwelijk kun je getuigen van Gods liefde. In een goed huwelijk staat men open voor elkaar en door die openheid kun je getuigen van Hem die glorievol verrezen is.
Maar de Joepies houden de schat voor zichzelf en voor hun eigen kringetje en delen de boodschap des Heren niet met hen die in de duisternis wandelen. De Heer zelf at met tollenaren en zondaars, maar de Joepies alleen met hun eigen groepje.
Optimatus schreef:Een huwelijk als een span?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten