Eigenlijk zeg je dus dat er tijdens je doop misschien wel gemorst is met het water of dat het misschien wel een echte doop is geweest.
Je bent wel gedoopt maar je weet niet of je nu wel een kind van God bent.
M.A.W. God liegt tegen je tijdens de doop.
God beloofd ons een nieuw leven als we door Christus in Hem geloven. De doop wijst ons daar op; God zegt daarmee: kom tot Mij en geloof in Mij. In de doop komt God ineens heel dichtbij.
Nu zegt God dus dat jij van Hem bent, en als je jong sterft zegt Hij niet ineens maar, sorry je hebt het nog niet bewezen dat je van mij bent, dus je gaat verloren. Nou daar geloof ik dus niks van.
Nee, daar geloof ik dus ook niks van. Maar ik vind in de Bijbel geen grond om aan te nemen dat kinderen van wedergeboren ouders automatisch zalig zijn.
Volgens mij zegt Hij: Laat de kinderen tot mij komen en verhinder ze niet. Want voor zulke is het koningkrijk Gods.
Het gaat hier mijns inziens vooral om de gezindheid van kinderen. Die kun je ook bij hele oude mensen nog aantreffen.
En als iemand die van God afgaat is die persoon degene die het verbond met God verbreekt, niet God. Dus dan gaat die persoon verloren. Maar al was hij als klein kind gestorven dus niet.
Sorry, maar ik vind dit een nogal willekeurige benadering. Dat zou trouwens ook betekenen dat iemand die 'het verbond met God verbreekt' de zonde tegen de Heilige Geest zou plegen, want die het genadeverbond breekt is voor God niet meer bereikbaar. En dat is in deze situatie absoluut niet waar.
PS: Joepie, ben jij vrijgemaakt?