Lalage schreef:Zou God geen gevoel voor humor hebben dan? Ik denk het wel.
Lees het boekje van Okke Jager, De humor van God (uit m'n hoofd gezegd).
Dat is wat anders dan humor over God...
Moderator: Moderafo's
noctua schreef:Lalage schreef:Zou God geen gevoel voor humor hebben dan? Ik denk het wel.
Lees het boekje van Okke Jager, De humor van God (uit m'n hoofd gezegd).
Dat is wat anders dan humor over God...
Precies, je kunt als je de Bijbel leest, best zaken vinden waar er sprake is van enige humor van Gods kant.
Een van de mooiste verhalen wat dat betreft (maar ik geloof dat het al eerder ter sprake is geweest) vind ik dat verhaal van de toren van Babel. De mensheid wilde een toren die tot in de hemel reikte.
En wat doet God op een gegeven moment? Hij daalt af, staat er. Hij kon dat kleine torentje nauwelijks zien...
Hoezo kan je God niet met humor kan combineren. Misschien heb je wel een te "streng" beeld van God. Zie je Hem teveel als rechter of zo... Een rechter maakt niet zo snel grapjes in een rechtzaal, in een serieuze zaak. Maar een vader zonder humor kan ik me nauwelijks voorstellen. Het lijkt me knap saai
essieee schreef:Hoezo kan je God niet met humor kan combineren. Misschien heb je wel een te "streng" beeld van God. Zie je Hem teveel als rechter of zo... Een rechter maakt niet zo snel grapjes in een rechtzaal, in een serieuze zaak. Maar een vader zonder humor kan ik me nauwelijks voorstellen. Het lijkt me knap saai
Tsja...misschien is mijn humor anders dan de jouwe....Ik denk ook dat ons Godsbeeld verschillend is. Dat verklaard misschien een hoop?
Ff een vraagje....maak je dan in je gebed ook grapjes naar God toe?
Well did You wrestle with a dog and lick his nose?
Did You play beneath the spray of a water hose?
Did You ever make angels in the winter snow?
Marnix schreef:Dat is inderdaad een verschil. Daarom gebruikte ik eerder het beeld van een vader/kind-relatie.
Dat God zoveel hoger, zoveel heiliger is.... wil nog niet zeggen dat de relatie zakelijk moet zijn... Het neemt niet weg dat er in die relatie ook ruimte is voor ontspanning, plezier, humor etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten