Moderator: Moderafo's
annvisser schreef:Ik bedoel het serieus hoor.. Ik vraag me dat gewoon af!
Hoeveel heb jij er dan gesproken om te kunnen beoordelen dat zij er geen behoefte aan hebben??
johannes1 schreef:annvisser schreef:Ik bedoel het serieus hoor.. Ik vraag me dat gewoon af!
Hoeveel heb jij er dan gesproken om te kunnen beoordelen dat zij er geen behoefte aan hebben??
overigens kan je ook folderen, maar ik heb dat 1x gedaan maar je ziet er weinig resultaat van.
annvisser schreef:johannes1 schreef:annvisser schreef:Ik bedoel het serieus hoor.. Ik vraag me dat gewoon af!
overigens kan je ook folderen, maar ik heb dat 1x gedaan maar je ziet er weinig resultaat van.
Moet jij dat resultaat zien dan?
johannes1 schreef:even aansluiten bij marnix, word er niet gezegd dat er in de hemel al vreugde is om 1 bekeerde dan om 10 mensen ........ (weet het niet precies maar misschien dat iemand het kan aanvullen)
Hendrik schreef:Dat bepaal ik niet,maar zij.
annvisser schreef:jullie hebben nu wel van die mooie verhalen over het evangeliseren, maar doen jullie het ook?
Of weet je alleen in de theorie hoe het werkt!?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar..
Marnix schreef:3 Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt.
14 Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. 16 Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.
annvisser schreef:jullie hebben nu wel van die mooie verhalen over het evangeliseren, maar doen jullie het ook?
Marnix schreef:johannes1 schreef:even aansluiten bij marnix, word er niet gezegd dat er in de hemel al vreugde is om 1 bekeerde dan om 10 mensen ........ (weet het niet precies maar misschien dat iemand het kan aanvullen)
Dat staat volgens mij niet in de bijbel. Er staat dat als 1 iemand zich bekeert, daarover blijdschap is in de hemel.. dacht ik
hijwel schreef:annvisser schreef:jullie hebben nu wel van die mooie verhalen over het evangeliseren, maar doen jullie het ook?
eerlijk gezegd zit ik niet in een evangelisatie commisie of zo. Ik probeer het in mijn omgeving wel te doen, maar dan vooral door een luiserend oor te zijn, en naast iemand te gaan staan in zijn zoektocht.
maar ja, je hoeft niet altijd iets zelf te hebben gedaan voordat je weet dat God wel zo werkt. Ik heb genoeg voorbeelden van mensen gehoord die zo toch met God in aanraking zijn gekomen.
evangeliseer jij?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten