in augustus ga ik naar keulen naar de wereld jongerendagen (WJD)
wie is er al wel eens geweest en wie gaat er ook?
Moderator: Moderafo's
sunlover schreef:Het lijkt me niet verstandig daar heen te gaan als protestant.
Als je de bijbel alleen al als je de bijbel als onfeilbaar beschouwt kun je het niet eens zijn met de paus.
johnson schreef:ik ga er vooral heen om te zien wat katholieke jongeren beleven met hun geloof en hoe zij Jezus zien in hun leven.
vrienden van mij zijn katholiek en daardoor ben ik er vooral ook achter gekomen dat we niet op zoek moeten naar verschillen, maar juist naar overeenkomsten.
waarom zouden we altijd een negatieve houding moeten aannemen tegen katholieken, terwijl zij toch ook christen zijn en Jezus als hun Heer belijden?
Een betere site om op te kijken is www.wjd.nl Die is overzichtelijker en meer up to date.
johnson schreef:ik ga er vooral heen om te zien wat katholieke jongeren beleven met hun geloof en hoe zij Jezus zien in hun leven.
vrienden van mij zijn katholiek en daardoor ben ik er vooral ook achter gekomen dat we niet op zoek moeten naar verschillen, maar juist naar overeenkomsten.
waarom zouden we altijd een negatieve houding moeten aannemen tegen katholieken, terwijl zij toch ook christen zijn en Jezus als hun Heer belijden?
Een betere site om op te kijken is www.wjd.nl Die is overzichtelijker en meer up to date.
Lichtzwaard schreef:Het protestantisme krijgt niemand op de been,neen veel protestanten gaan zelfs over naar Rooms Katholieke Kerk Oud Katholieke Kerk Orthodoxe Kerk en binnen de Reformatie naar de Lutherse Kerk of Anglicaanse Kerk.
Het protestantisme met allerlei wind van leer is voor hen die echt Christus willen aanbidden en dienen niet zo niet totaal onaantrekkelijk.
johnson schreef:Raido schreef::shock: Rome! het beeldvererende ROME, welke verderfelijke ziel zal zich daar gaan besmetten met de Paapse dwalingen!
waarom noem je dit een verderfelijke ziel? En wat zijn dan die paapse dwalingen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten