wereld jongerendagen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johnson

wereld jongerendagen

Berichtdoor johnson » 10 mei 2005 13:30

in augustus ga ik naar keulen naar de wereld jongerendagen (WJD)

wie is er al wel eens geweest en wie gaat er ook?

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 10 mei 2005 18:11

Het is een katholieke dag en het is een officiele dag uitgeroepen door de Paus (waarschijnlijk Paus Johannes Paulus II)

http://www.keulen2005.nl/ is de officiële website, misschien kan je daar wat info vandaan halen of foto's bekijken! Ikzelf heb er geen ervaring mee.
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mei 2005 18:14

:shock: Rome! het beeldvererende ROME, welke verderfelijke ziel zal zich daar gaan besmetten met de Paapse dwalingen!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 10 mei 2005 18:38

Het lijkt me niet verstandig daar heen te gaan als protestant.
Als je de bijbel alleen al als je de bijbel als onfeilbaar beschouwt kun je het niet eens zijn met de paus.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 mei 2005 18:39

waarom niet sunlover? je mag toch wel kennis nemen van zaken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2005 23:49

sunlover schreef:Het lijkt me niet verstandig daar heen te gaan als protestant.
Als je de bijbel alleen al als je de bijbel als onfeilbaar beschouwt kun je het niet eens zijn met de paus.

Ik geloof dat je er best wel van kan leren.... misschien klopt niet alles wat er gezegd wordt, hoewel ik daar niet van tevoren van uit ga.... maar zolang je niet alles wat er gezegd wordt zomaar gelooft maar wel toets aan de bijbel, leergierig en tegelijk ook kritisch kijkt naar wat er gezegd wordt, je er een hoop van kan leren :)

We hebben als mensen ook de kwaliteit gekregen dat we kunnen toetsen... dus waarom zou je daar dan niet heen mogen gaan?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

johnson

Berichtdoor johnson » 11 mei 2005 09:29

ik ga er vooral heen om te zien wat katholieke jongeren beleven met hun geloof en hoe zij Jezus zien in hun leven.
vrienden van mij zijn katholiek en daardoor ben ik er vooral ook achter gekomen dat we niet op zoek moeten naar verschillen, maar juist naar overeenkomsten.
waarom zouden we altijd een negatieve houding moeten aannemen tegen katholieken, terwijl zij toch ook christen zijn en Jezus als hun Heer belijden?
Een betere site om op te kijken is www.wjd.nl Die is overzichtelijker en meer up to date.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 mei 2005 09:56

johnson schreef:ik ga er vooral heen om te zien wat katholieke jongeren beleven met hun geloof en hoe zij Jezus zien in hun leven.
vrienden van mij zijn katholiek en daardoor ben ik er vooral ook achter gekomen dat we niet op zoek moeten naar verschillen, maar juist naar overeenkomsten.
waarom zouden we altijd een negatieve houding moeten aannemen tegen katholieken, terwijl zij toch ook christen zijn en Jezus als hun Heer belijden?
Een betere site om op te kijken is www.wjd.nl Die is overzichtelijker en meer up to date.

Go there! en vertel hoe het was. Ik waardeer het zeer dat je de motivatie hebt om verschillen te overstijgen. Ik heb van verschillende katholieke jongeren in Nederland gehoord dat ze zich gesterkt voelen bij het feit dat ze zoveel jongeren zien op 'protestante' jongerenbijeenkomsten.

Peace, Scape

johnson

Berichtdoor johnson » 11 mei 2005 10:27

[quote="Raido"]:shock: Rome! het beeldvererende ROME, welke verderfelijke ziel zal zich daar gaan besmetten met de Paapse dwalingen![/quote]

waarom noem je dit een verderfelijke ziel? En wat zijn dan die paapse dwalingen?

johnson

Berichtdoor johnson » 11 mei 2005 10:31

thnx
Ik ben echt benieuwd hoe het gaat worden en hoe ik aan de slag kan met de dingen die ik daar ga zien en doen

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 11 mei 2005 11:33

johnson schreef:ik ga er vooral heen om te zien wat katholieke jongeren beleven met hun geloof en hoe zij Jezus zien in hun leven.

VERSTANDIGE WOORDEN JOHNSON. =D> =D> =D>

Het protestantisme krijgt niemand op de been,neen veel protestanten gaan zelfs over naar Rooms Katholieke Kerk Oud Katholieke Kerk Orthodoxe Kerk en binnen de Reformatie naar de Lutherse Kerk of Anglicaanse Kerk.

Het protestantisme met allerlei wind van leer is voor hen die echt Christus willen aanbidden en dienen niet zo niet totaal onaantrekkelijk.

Op de Wereldjongerendagen staat zoals altijd de Christus Hij die verrezen is weer geheel en al centraal!!!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 mei 2005 11:40

Lichtzwaard schreef:Het protestantisme krijgt niemand op de been,neen veel protestanten gaan zelfs over naar Rooms Katholieke Kerk Oud Katholieke Kerk Orthodoxe Kerk en binnen de Reformatie naar de Lutherse Kerk of Anglicaanse Kerk.

Het protestantisme met allerlei wind van leer is voor hen die echt Christus willen aanbidden en dienen niet zo niet totaal onaantrekkelijk.

Dan is het toch gek dat bijv. in Zuid-Amerika de protestantse (vooral pinkster-) kerken als paddestoelen uit de grond schieten en de RK-kerken leeglopen.
En in Europa en Noord-Amerika zie ik ook geen massale overstap van de protestantse kerken naar de RK-kerk.

Wishful thinking? :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2005 11:41

johnson schreef:
Raido schreef::shock: Rome! het beeldvererende ROME, welke verderfelijke ziel zal zich daar gaan besmetten met de Paapse dwalingen!

waarom noem je dit een verderfelijke ziel? En wat zijn dan die paapse dwalingen?

Hehe, Raido kennende was dat een beetje sarcasme, niet serieus bedoeld ;)

Veel plezier... en zou je hier op het forum na afloop je ervaringen over de wereldjongerendag willen delen? Ik ben benieuwd hoe het is!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

johnson

Berichtdoor johnson » 11 mei 2005 15:05

Natuurlijk, dat is wel de bedoeling.
Het is de bedoeling dat er op de site van de WJD tijdens de dagen ook een soort dagboek zal zijn met foto's en zovoort.
Ik denk dat het een bijzondere belevenis zal zijn.

Het is niet de bedoeling iedereen katholiek te krijgen, maar de bedoeling is onze Heer groot te maken zodat iedereen Hem zal kennen en geloven dat Hij leven geeft.
Het thema van de WJD is: wij zijn gekomen om Hem te aanbidden.
Gaaf toch!?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mei 2005 18:05

Ik was een paar jaar geleden van plan om te gaan, maar inmiddels heb ik een vriend en het valt samen met Flevo. Maar ik heb er positieve geluiden over gehoord, het is nogal indrukwekkend om met zoveel christenen samen te komen. Veel plezier daarzo! En doe je de paus de groetjes van me? ;)

Terug naar “Archief”