legalisering softdrugs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 17:00

hetsgaapje schreef:Afschaffe die rotzooi. Je krijgt er alleen maar criminaliteit en ver****te mensen van

Hoe doe je dat, afschaffen?

Iig zou legaliseren aan het criminaliteitsgehalte alvast een hoop verbeteren.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 mei 2005 17:09

hetsgaapje schreef:Afschaffe die rotzooi. Je krijgt er alleen maar criminaliteit en ver****te mensen van

Laten we ook wapens, geld en vooral vrouwen afschaffen. Dat zouden we moeten doen! Ik denk dat we dan een heerlijke wereld krijgen.

Maar inderdaad: hoe doe je dat, afschaffen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 17:39

Collateral schreef:

Laten we ook wapens, geld en vooral vrouwen afschaffen. Dat zouden we moeten doen! Ik denk dat we dan een heerlijke wereld krijgen.

Hehe, en als we dan ook nog eens stoppen met elkaar van dichtbij met een halfautomatisch wapen te beschieten.. onee, dat kan dan al niet meer. 8)

Als we trouwens geen wapens en geld meer hebben, kunnen we weed wel weer invoeren, criminaliteit is dan toch onmogelijk. :)

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

advocaat van de duivel online

Berichtdoor The Intolerant Truth » 03 mei 2005 17:40

Laat ik eens adcocaat van de duivel spelen.

Begin vraag: Wat maakt iets hard-drugs en wat maakt iets een soft-drugs?

Waarom zou softdrugs verboden moeten worden?

Als ik THC achtig spul eruit haal, laat ik Hasj en Weed nemen als joint.
Gevaarlijke eigenschappen: Weed alleen al is 5x kankerverwekkender dan tabak. Hasj gaat daar zelfs over heen. Het spul remt je leerprestaties en tref je het om bij de lucky view te horen die aanleg hebben om psychotisch te worden dan kan dit spul dat mooi mooi als een tricker effect voor dienen.

Nu: Een minder zware drugs is nicotine. Laat ik tabak nemen. Deze stof is minder kankerverwekkend, maar een heeeeel stuk verslavender. Zo is weed en hasj practisch niet verslavend. Als de reden verslaving is dan kun je weed dus gewoon legaliseren maar onmiddelijk een ban op tabak plaatsen!!!
En dan het aantal slachtoffers! Gigantisch hoog! Even veel als het aantal mensen dat sterft door ongezond eten (veel fastfood). Andere drugs overtreffen dat hoge sterfgevallen en zieken niet.

Alcohol: Dit is een hard-drugs. Aan deze stof zijn ook de meeste verslaafden in Nederland (van de hard-drugs dan natuurlijk, nicotine telt dus niet mee). De verslavings verschijnselen zijn zeer ernstig. Kun je een beetje met heroïne vergelijken. Als je onder invloed bent kun je controle over jezelf verzliezen (met met spul als weed veel minder het geval is). Ook is het een zeer schadelijke stof. Zo kun je dement van dat spul worden. Ook gaat je lever helemaal kapot.

Dus. Nicotine is legaal. Alcohol is legaal.
Wat is de reden dat THC verboden zou moeten worden, en nicotine en alcohol niet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 17:48

Je moet nog een beetje werken aan je engelse spelling, maar hoor ik je nu pleiten voor een verbod op nicotine en alcohol?

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 03 mei 2005 17:48

Tjonge, het lijkt wel of ik mij zelf in de posting hierboven hoor spreken :wink: . Maar om je vraag te beantwoorden, Nicotine en alcohol zijn niet verboden omdat ze al eeuwen als geacepteerde genotsmiddelen gelden. THC is relatief nieuw, en wordt dus minder snel geaccepteerd. Wat hard drugs betreft, nieuwe hard drugs worden niet geaccepteerd omdat men de 'schade' toch wel heel erg vind ...

In iedere samenleving, ieder maatschappij worden maar een bepaald aantal genotsmiddelen geacepteerd. Zo is in een aantal Arabische landen alcohol verboden, maar kauwt men wel massaal op Qat.

Ehm, wanneer je soft drugs geheel zou afschaffen (verbieden) dan zou je juist meer criminaliteit krijgen ... Neem bijvoorbeeld de drooglegging in de jaren '30 in Amerika. Alcohol was volledig verboden. Gevolg; opkomst van de Maffia, dramatisch stijgende criminaliteit enz.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 mei 2005 18:34

Annemieke86 schreef:
Ja denk ik wel. Ik heb nooit geblowd maar het ruikt alleen al zo vies :? Ik heb zelf astma dus ik zal er nooit aan beginnen, ik hoest al van een simpele sigaret of damp van een sigaret!

Het ruikt juist mega lekker!!!!!

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 03 mei 2005 18:35

Aragorn schreef:

Dat is nogal logisch natuurlijk, als we een moord zouden legaliseren zou dat het criminaliteitsgehalte ook een hoop verbeteren, de vraag is mijn inziens dan ook of het de samenleving verbetert.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 20:40

Moet ik echt het verschil uit gaan leggen? :roll:

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 03 mei 2005 20:42

Op zich ben ik er wel naar geintreseerd hoe je dat verschil zou uitleggen ...
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2005 23:23

Beetje kortzichtig.

Net als wanneer mensen dat over alcohol zeggen: Afschaffen, je krijgt er alleen maar vandalisme en kapotte levers van.

Oh ja? Ik drink regelmatig een glas alcohol, ik kan er heerlijk van genieten, ik word er niet agressief van, sterker nog, ik word er relaxter door, ontspannener en misschien zelfs wel wat gezelliger :)

En bij wiet is dat ook vaak zo hoor. Mensen worden er relaxter van, gezelliger... Softdrugs associeren met verotheid en criminaliteit gaat juist te ver. En daar doelde Aragorn denk ik ook op. Wat heeft softdrugs met criminaliteit te maken? Het is officieel niet toegestaan softdrugs te kopen/verkopen.... maar het wordt wel gedoogd. Raar hoor. Wat dat betreft kun je het beter dus inderdaad gewoon legaliseren. Dan zijn die mensen die je toch niet meer bestraft ook niet in overtreding. Waarom zou je het expres elke keer door de vingers zien, toelaten? Maak het dan gewoon gelijk legaal?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2005 00:30

Floefloe schreef:Op zich ben ik er wel naar geintreseerd hoe je dat verschil zou uitleggen ...

Oke oke, ik ga wel weer... :P

Het gaat er natuurlijk niet zozeer om dat er geen illegale daden meer gepleegd worden door het roken dan wel dealen van softdrugs, maar om het hele criminele circuit dat erbijhoort van handel, uitbuiting, maffia en dus ook moord, fraude, etc etc.

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 04 mei 2005 08:05

Aragorn schreef:
Floefloe schreef:Op zich ben ik er wel naar geintreseerd hoe je dat verschil zou uitleggen ...

Oke oke, ik ga wel weer... :P

Het gaat er natuurlijk niet zozeer om dat er geen illegale daden meer gepleegd worden door het roken dan wel dealen van softdrugs, maar om het hele criminele circuit dat erbijhoort van handel, uitbuiting, maffia en dus ook moord, fraude, etc etc.

Dus net zoiets als: Het gaat er natuurlijk niet zozeer om dat er geen illegale daden meer gepleegd worden door het vermoorden van mensen, maar om het hele criminele circuit dat erbijhoort van huurmoordenaars en mensen die via officiële instellingen meewerken aan dit soort zaken.

Zoals je ziet ben ik het niet met je eens, natuurlijk kun je alles toestaan en loopt de criminaliteit dan hard terug, je zou echter ook eindelijk eens kunnen kiezen voor handhaving.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2005 09:39

Wat heeft dat allemaal met softdrugs te maken?

Als je bij harddrugs kijkt kom je terecht in de onderwereld, crimininaliteit, evt. een keer een moord.... dat is wel wat anders dan bij softdrugs hoor.

Ik hoeverre lijdt softdrugs tot zware criminaliteit? Volgens mij gedogen zie wiet juist omdat dat zelden/niet zo is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 04 mei 2005 10:01

Aragorn schreef:

Dat zeiden ze nou ook bij prostitutie. Als dat legaal zou worden dan zou alles veel beter in de hand zijn te houden. Maar het tegenovergestelde gebeurde: vrouwenhandel kwam vaker voor, en vrouwen in de íllegale tak' zijn nog slechter te bereiken voor hulpverlening. Ook heeft de politie er veel minder zicht op

Terug naar “Archief”