joepie schreef:Er staat in de Bijbel wel degelijk dat lijkverbranding voor God een gruwel is. Kan alleen niet zo gauw de tekst vinden. Verder kun je in de Bijbel lezen dat als je met vuur verbrand werd dat altijd was als straf op iets.
Er staan in de concordantie daar vele verwijzingen naar.
Er wordt wel gesproken over begraven.
Dat je je familie niet op wilt zadelen met het betalen van een graf is gewoon onzin. Want zo duur is dat niet.
Maar wat met alle mensen die levend verbrand zijn in huizen, op schepen of verdronken zijn? Wat met hen. Wordt het hen dan wel aangerekent als vloek?
In geen geval. Ik heb nergens nog kunnen vinden dat verbranden niet mag. Waar dan Joepie?
De enige goden, die rituelen voorschrijven zijn goden gemaakt door zowel houterige goden (zoals voetballers of noem maar op), of denkbeelden (zoals het denkbeeld van de ger gem/herv/chr ger/evang/pinkst en noem maar op.)
1kor. 3:12-13
12 Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus(of ger gem)! En ik van Apollos(of hervormd)! En ik van Kefas(of evangelisch)! En ik van Christus!
13 Is Christus gedeeld? Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?
Johannes 12:47 En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen , doch om de wereld te behouden.