Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Weet je... Ik wil niet weer gaan stoken, maar ik heb wel eens het idee dat er onbewust gedacht wordt dat de ellende(kennis) zaligmakend is.
Verder kan volgens mij de discussie over of er in de GerGem nu wel of niet genoeg aandacht besteed wordt aan het verlossingswerk van Christus beter gestopt worden. Het wordt nu een welles - nietes verhaal. Bovendien wordt hier - misschien onbedoeld - een kerkverband waarin toch zeker wel door God gewerkt wordt, een stukje van Zijn wijngaard dus, gewoon vertrapt. Dat kan toch de bedoeling niet zijn????
Kaw schreef:joris schreef:Kaw zeiIk geniet elke keer weer van punt 1-3 waar ons onze ellende en schuld voor ogen gestelt worden en dat we er niet mee verder kunnen leven, dat we moeten zien op Christus offer, maar waarom zegt de dominee dan amen? Dan komt er nog een gedeelte toch? Wat zou ik dan graag getuigen van Gods liefde voor zondaars! Dat ik de mensen in die kerk mocht wijzen op Gods liefde voor hun! Dat ze uit pure verbazing op hun knieen zouden vallen om God hiervoor te danken en om vergeving van hun zonden te vragen
diit vind ik erg herkenbaar van de diensten die ik heb meegemaakt in de geref bond en in de vrijgemaakte kerk. Ze duwen je tot bovenop de berg maar laten je daarna vallen als een baksteen. Want ik blijf altijd zitten met de vraag: en nu? hoe ga ik nu weer verderleven als wedergeboren christen?
Nou? Het probleem van de preken van de ger. vrijg. kerk. is dat ze pas na punt 3 beginnen. Altans in Emmeloord. Als jij eens langs wilt komen. Je bent welkom.
joris schreef:Kaw schreef:joris schreef:Kaw zeiIk geniet elke keer weer van punt 1-3 waar ons onze ellende en schuld voor ogen gestelt worden en dat we er niet mee verder kunnen leven, dat we moeten zien op Christus offer, maar waarom zegt de dominee dan amen? Dan komt er nog een gedeelte toch? Wat zou ik dan graag getuigen van Gods liefde voor zondaars! Dat ik de mensen in die kerk mocht wijzen op Gods liefde voor hun! Dat ze uit pure verbazing op hun knieen zouden vallen om God hiervoor te danken en om vergeving van hun zonden te vragen
diit vind ik erg herkenbaar van de diensten die ik heb meegemaakt in de geref bond en in de vrijgemaakte kerk. Ze duwen je tot bovenop de berg maar laten je daarna vallen als een baksteen. Want ik blijf altijd zitten met de vraag: en nu? hoe ga ik nu weer verderleven als wedergeboren christen?
Nou? Het probleem van de preken van de ger. vrijg. kerk. is dat ze pas na punt 3 beginnen. Altans in Emmeloord. Als jij eens langs wilt komen. Je bent welkom.
herkent verder niemand dat?Gelukkig maar.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten