lees de stelling en geef je mening

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johnny99
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johnny99 » 25 apr 2005 21:49

essieee schreef:
Johnny99 schreef:
Ik was eigenlijk niet meeer van plan in deze topic te posten. Jas ik ben het af en toe met je eens en waaardeer je standpunten(of ik het eens ben of niet), en je zal me wel sentimenteel vinden maar ik walg van deze post !!!Ik lees hier geen greintje menselijkheid, al ben ik het eens dat je-wanneer je toch suicide pleegt-je het bij jezelf moet houden dus de daad alleen....maar ik walg van je uitspraak...echt vent.....wat denk jezelf joh.....een echte vent die dan op dat tijdstip zich nog ff in een ander verplaatst? Daarmee praat ik niets goed...maar ik had je iets menselijker verwacht.

Waar ik een beetje van walg is van de mensen die de moeite niet nemen om het gehele topic door te nemen en de voor- en tegenargumenten op een rijtje trachten te zetten.
jas heeft zeer duidelijk, meerdere malen aangeduid dat hij nooit, nooit deze uitspraken zal bezigen in het bijzijn van directe betrokkenen, maar dat hij op grond van de Bijbel geneigd is naar deze conclusie. Geen greintje menselijkheid?
En als hij dat dan hardop zegt valt iedereen daar overheen. Hij heeft meerdere duidelijke argumenten aangedragen, terwijl nog geen enkel helder tegenargument het licht heeft gezien.
Heb je dan nog wel recht van spreken op deze manier essieee? Ga je schamen.

Schamen???nee!!
Ik heb het topic van begin tot eind gevolgd dus je verwijt is onterecht, maar wees gerust...je magvan me walgen!
Ook heb ik Jas aangegeven dat ik het met zijn BIJBELSE gronden eens ben maar gevoelsmatig niet....en dat weet Jas ook!
Dat komt mede doordat dit voor mij een te levend topic is...als je hett forum bijhoud wist je dat! :mrgreen: Hiermee vraag ik geen begrip....wel vraag ik je niet zomaar conclusie's te trekken!!!!

Allereerst heb ik je dat niet eens verweten.
Ten tweede wil ik ernstig voor waarschuwen om je gevoel boven de Bijbel te stellen.
Ten derde houd ik het forum niet bij dus ik weet niet dat dit op een of andere manier een te 'levend' topic is.
Ik trek conclusies op basis van de reacties die ik in dit topic lees. Mijns insziens was dat in dit geval gerechtvaardigd maar dat hoef je niet met me eens te zijn.
Als laatste: het ging over het plegen van zelfmoord op een lafhartige manier. Het punt is dat je anders voelt dan de Bijbel.
- "I have a dream" -
dr. Martin Luther King jr.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 21:52

essieee schreef:
Johnny99 schreef:
Ik was eigenlijk niet meeer van plan in deze topic te posten. Jas ik ben het af en toe met je eens en waaardeer je standpunten(of ik het eens ben of niet), en je zal me wel sentimenteel vinden maar ik walg van deze post !!!Ik lees hier geen greintje menselijkheid, al ben ik het eens dat je-wanneer je toch suicide pleegt-je het bij jezelf moet houden dus de daad alleen....maar ik walg van je uitspraak...echt vent.....wat denk jezelf joh.....een echte vent die dan op dat tijdstip zich nog ff in een ander verplaatst? Daarmee praat ik niets goed...maar ik had je iets menselijker verwacht.

Waar ik een beetje van walg is van de mensen die de moeite niet nemen om het gehele topic door te nemen en de voor- en tegenargumenten op een rijtje trachten te zetten.
jas heeft zeer duidelijk, meerdere malen aangeduid dat hij nooit, nooit deze uitspraken zal bezigen in het bijzijn van directe betrokkenen, maar dat hij op grond van de Bijbel geneigd is naar deze conclusie. Geen greintje menselijkheid?
En als hij dat dan hardop zegt valt iedereen daar overheen. Hij heeft meerdere duidelijke argumenten aangedragen, terwijl nog geen enkel helder tegenargument het licht heeft gezien.
Heb je dan nog wel recht van spreken op deze manier essieee? Ga je schamen.

Schamen???nee!!
Ik heb het topic van begin tot eind gevolgd dus je verwijt is onterecht, maar wees gerust...je magvan me walgen!
Ook heb ik Jas aangegeven dat ik het met zijn BIJBELSE gronden eens ben maar gevoelsmatig niet....en dat weet Jas ook!
Dat komt mede doordat dit voor mij een te levend topic is...als je hett forum bijhoud wist je dat! :mrgreen: Hiermee vraag ik geen begrip....wel vraag ik je niet zomaar conclusie's te trekken!!!!

BTW...het ging in die post over het uitvoeren van zelfmoord persoonlijk....niet over de Bijbel.....goed lezen!!

Hoe moeilijk het ook is, persoonlijke gevoelens mogen niet boven de Schrift gesteld worden. Of moet ik tegen mijn éne buurman, die een dronkaard is, zeggen dat het voor hem niet geld, dat de Schrift zegt dat dronkaards het Koninkrijk der hemelen niet zullen ingaan? En moet ik tegen mn andere buurman, die een hoerenloper is, zeggen dat het voor hem niet geld, dat hoereerders het Koninkrijk der hemelen niet zullen ingaan? Dan heb ik maar ruzie met mn buren. Liever dat, dan Gods gemeenschap kwijt.
Laatst gewijzigd door jas op 25 apr 2005 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 apr 2005 21:56

Dit dan?

Ten tweede wil ik ernstig voor waarschuwen om je gevoel boven de Bijbel te stellen.

Volledig met je eens, God staat torenhoog boven mij.,het ging erhier om dat ik aangaf dat ik dat te moeilijk vind....(het menselijke gevoelsaspect)

Ten derde houd ik het forum niet bij dus ik weet niet dat dit op een of andere manier een te 'levend' topic is.

Das prima, maar kom dan niet aan met uitspraken als...

dat hoef je niet met me eens te zijn.

En inderdaad....

dat ben ik ook niet !

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 apr 2005 21:58

Hoe moeilijk het ook is, persoonlijke gevoelens mogen niet boven de Schrift gesteld worden. Of moet ik tegen mijn éne buurman, die een dronkaard is, zeggen dat het voor hem niet geld, dat de Schrift zegt dat dronkaards het Koninkrijk der hemelen niet zullen ingaan? En moet ik tegen mn andere buurman, die een hoerenlopen is, zeggen dat het voor hem niet geld, dat hoereerders het Koninkrijk der hemelen niet zullen ingaan? Dan heb ik maar ruzie met mn buren. Liever dat, dan Gods gemeenschap kwijt.

Inderdaad Jas, het belangrijkste is eerlijk zijn wat God ons voorhoudt...maar gevoelsmatig is dat een barre zware taak, nietwaar?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 22:00

essieee schreef:
Hoe moeilijk het ook is, persoonlijke gevoelens mogen niet boven de Schrift gesteld worden. Of moet ik tegen mijn éne buurman, die een dronkaard is, zeggen dat het voor hem niet geld, dat de Schrift zegt dat dronkaards het Koninkrijk der hemelen niet zullen ingaan? En moet ik tegen mn andere buurman, die een hoerenlopen is, zeggen dat het voor hem niet geld, dat hoereerders het Koninkrijk der hemelen niet zullen ingaan? Dan heb ik maar ruzie met mn buren. Liever dat, dan Gods gemeenschap kwijt.

Inderdaad Jas, het belangrijkste is eerlijk zijn wat God ons voorhoudt...maar gevoelsmatig is dat een barre zware taak, nietwaar?

Ja, zeer zwaar. Want dan gaan mensen van je walgen. Zoals jij.
Dat neem ik dan ook maar op de koop toe. Ik koop geen vriendschap door te paaien.

Johnny99
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johnny99 » 25 apr 2005 22:03

essieee schreef:

Dit dan?

Toch staat jouw naam daar niet vermeld. Ik ageer tegen een bepaalde tendens. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Ik nam jouw post als voorbeeld.

Volledig met je eens, God staat torenhoog boven mij.,het ging erhier om dat ik aangaf dat ik dat te moeilijk vind....(het menselijke gevoelsaspect)

Oké dan.

Das prima, maar kom dan niet aan met uitspraken als...

dat hoef je niet met me eens te zijn.

En inderdaad....

dat ben ik ook niet !

Ik kon dat ook niet weten dat jij dit topic te 'levend' vind. Maar daar hou ik dan ook geen rekening mee. Voordat ik op iemand reageer ga ik zijn berichtengeschiedenis niet nalezen.
Vind jij het niet vervelend dan dat mensen halverwege een topic binnenstuiven zonder de argumenten gelezen te hebben?
Forum ze verder nog.
- "I have a dream" -

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 apr 2005 22:03

Dat neem ik dan ook maar op de koop toe. Ik koop geen vriendschap door te paaien.

Okay gaan we zo beginnen?????

Je weet heel goed dat ik je gezegd heb dat ik walg van je UITSPRAAK!!!!!!
moet ik hier nog serieus op ingaan.....

Ik weet dat God's woord eht belangrijkst is, oftewel God. En God weet en begrijpt ook dat ik het hier zo moeilijk mee heb, dan ik weet dat ik de antwoorden uit de Bijbel geloven moet maar dat door pers. omstandigheden niet zomaar kan....

Gefeliciteerd....nog zo'n essieee-walger!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 apr 2005 22:05

Ik kon dat ook niet weten dat jij dit topic te 'levend' vind. Maar daar hou ik dan ook geen rekening mee. Voordat ik op iemand reageer ga ik zijn berichtengeschiedenis niet nalezen.
Vind jij het niet vervelend dan dat mensen halverwege een topic binnenstuiven zonder de argumenten gelezen te hebben?
Forum ze verder nog.

Nee hoor, al krijg je wel snel van dit soort situatie's...als je elkaar niet kent ga je oook maar af op hetgeen je leest zonder na te gaan wat er achter zit ofso.
Verder vind ik nieuwe gezichten okay...horizonverbreding!

Johnny99
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johnny99 » 25 apr 2005 22:06

Gefeliciteerd....nog zo'n essieee-walger!

Jas heeft dat niet gezegd.
Johnny99 heeft dat niet gezegd.

Wie bedoel je?

Verder vind ik nieuwe gezichten okay...horizonverbreding!

Ik lees al een paar jaartjes mee...
- "I have a dream" -

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 23:05

essieee schreef:

Okay gaan we zo beginnen?????

Je weet heel goed dat ik je gezegd heb dat ik walg van je UITSPRAAK!!!!!!
moet ik hier nog serieus op ingaan.....

Je walgt van mijn uitspraak, die Bijbels gefundeerd is. Dus eigenlijk hoor je liever onschriftuurlijk prietpraat.
essieee schreef:Ik weet dat God's woord eht belangrijkst is, oftewel God. En God weet en begrijpt ook dat ik het hier zo moeilijk mee heb, dan ik weet dat ik de antwoorden uit de Bijbel geloven moet maar dat door pers. omstandigheden niet zomaar kan....

Het is niet erg dat je daar zelf niet goed weg mee weet en dat is ook erg moeilijk. Ik snap dat ook wel, maar moet je daarom zo reageren?
essieee schreef:Gefeliciteerd....nog zo'n essieee-walger!

Nee hoor, integendeel. Ik vind alleen je aversie tegen mijn mening onterecht.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 26 apr 2005 09:55

Er zijn verschillende argumenten genoemd waaruit blijkt dat er iig niet veel hoop overblijft voor het zieleheil van een zelfmoordenaar. Dat jij die niet accepteert is een gevolg van jouw Schriftkritische visie waar ik verder niks mee kan

Ik trek me terug uit de discussie. Waarom? Omdat wederom (zucht...) alweer gesmeten wordt met: ik weet het gewoon beter, en de Bijbel is aan mijn kant, en ik hebgewoon gelijk,en jullie zijn allemaal gek, want jullie proberen recht te praten wat krom is.
Weet je wat ik doe? Ik ga vnvnd eens goed in gebed: hopen dat de sfeer hier op Refoweb wat verbetert, want kwordt er echt knalgek van af en toe.

Zo, dat is eruit.

En suc6 verder met de discussie.
Engaged @ 07-01-2005

Johnny99
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johnny99 » 26 apr 2005 21:37

Ik trek me terug uit de discussie. Waarom? Omdat wederom (zucht...) ik weet het gewoon beter, en de Bijbel is aan mijn kant, en ik hebgewoon gelijk,en jullie zijn allemaal gek, want jullie proberen recht te praten wat krom is.

Niet dat ik me aangesproken voel. Maar ik kan je kritiek niet echt plaatsen. Wie heeft waar aangegeven 'ik weet het gewoon beter'?
De Bijbel aan je kant hebben is in bepaalde gevallen een feit. Er is me dunkt weinig op tegen dat te noemen.
'Ik heb gewoon gelijk en jullie zijn allemaal gek, want jullie proberen recht te praten wat krom is' is helemaal al een bewering die ik niet echt kan terugvinden in deze discussie. Wellicht dat je abusievelijk in het verkeerde topic hebt gepost? Kan gebeuren.

Weet je wat ik doe? Ik ga vnvnd eens goed in gebed: hopen dat de sfeer hier op Refoweb wat verbetert, want kwordt er echt knalgek van af en toe.

Bidden is dan het sterkste wapen, maar pas op dat je het niet alleen gebruikt wanneer je het nodig hebt.
Verder kan ik daar wel achter staan. Tip: richt een website op zoals http://www.biddenvoordegg.nl, en dan iets in de trant van 'http://www.biddenvoorrw.nl'.
- "I have a dream" -

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 apr 2005 00:04

Je walgt van mijn uitspraak, die Bijbels gefundeerd is. Dus eigenlijk hoor je liever onschriftuurlijk prietpraat

Als jij het zo zienwilt.....prima! Knap als je alles in de Bijbel kunt aannemen, zolas het er staat. Ik weet ook dat dat de bedoeling is, maar ook ik heb gevoel!!

Nee hoor, integendeel. Ik vind alleen je aversie tegen mijn mening onterecht

Ja bijbels gezien mag je het onterecht vind. Maar als ik zeg; ik walg van deze uitspraak hou ik het bij mezelf en ik geef aan wat dat met me doet!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2005 00:49

Laten we anders eens ophouden met het schermen met opmerkingen als: mijn mening is niet zomaar de mijne, maar die van God want hij is bijbels.

Ik heb tot nu toe namelijk nog steeds geen overtuigende bijbelse argumenten gezien die de stelling 'zelfmoordenaars zijn nooit kinderen van God' verdedigen. Natuurlijk zijn er dingen te bedenken, maar dat geldt voor de andere kant ook, en het pleit is verre van beslecht. Laten we dan ook niet doen alsof dat zo is en het fijn in het midden laten..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 apr 2005 07:40

Nee, okay in het midden laten is mega moeilijk...maar hebben we een andere keus? God is rechter die het beslist....dan hebben onze ideeee daar niets mee te maken...
moeilijk....gisteren heeft een man-bij mij uit de pz-een suicide poging gedaan en ja hoor.....geslaagd.
Ik blijf hier echt vanaf!

Terug naar “Archief”