Van de praatjes dat je God in dit programma tegen zou kunnen komen (anders dan in spot en hoon) geloof ik helemaal niks. Dat is pseudo-vrome prietpraat.

Moderator: Moderafo's
elbert schreef:Zaterdagavond zat ik even te zappen en op Ned. 3 kwam Kopspijkers voor ongeveer 20 sekonden voorbij. Meteen werd ik getrakteerd op een enorme vloek. Toen heb ik de tv maar uitgedaan en ben wat anders gaan doen.
Van de praatjes dat je God in dit programma tegen zou kunnen komen (anders dan in spot en hoon) geloof ik helemaal niks. Dat is pseudo-vrome prietpraat.
jas schreef:elbert schreef:Zaterdagavond zat ik even te zappen en op Ned. 3 kwam Kopspijkers voor ongeveer 20 sekonden voorbij. Meteen werd ik getrakteerd op een enorme vloek. Toen heb ik de tv maar uitgedaan en ben wat anders gaan doen.
Je hebt volkomen gelijk.
elbert schreef:Het doel van een doek is om iets in zich op te nemen (handdoek, theedoek, poetsdoek, schilderijdoek) en niet om er mee te slaan.
Dus als het christendom (enorme generalisatie overigens)
te vergelijken zou zijn met een doek (wat nogal een boude veronderstelling is), dan zou het doel zijn om de pijn die mensen van binnen voelen, in zich op te nemen, niet om er pijn mee te veroorzaken. Ik doel hier op de christelijke barmhartigheid jegens de naaste.
kurtyo schreef:Ik heb mensen als jas en ook jou dingen horen zeggen die me echt heel veel pijn hebben gedaan, is dat dan de bedoeling van het oprecht gristen zijn?
kurtyo schreef:Natuurlijk ik ben niet wedergeboren, want dat zegt onze beste apostel Jas... Moet ik hier werkelijk serieus op ingaan?
Misschien ben ik wedergeboren, misschien niet, ik denk van niet, maar ik vind het nogal apart dat jij mij dat moet vertellen. Is dat aan jou? Het lijkt mij meer een zaak tussen God en mens, maar goed, je zult vast weer een hoop bijbelcitaten hebben e.d. die je gelijk 'bewijzen'...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten