Kopspijkers is te ver gegaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 apr 2005 08:44

Zaterdagavond zat ik even te zappen en op Ned. 3 kwam Kopspijkers voor ongeveer 20 sekonden voorbij. Meteen werd ik getrakteerd op een enorme vloek. Toen heb ik de tv maar uitgedaan en ben wat anders gaan doen. :x

Van de praatjes dat je God in dit programma tegen zou kunnen komen (anders dan in spot en hoon) geloof ik helemaal niks. Dat is pseudo-vrome prietpraat. [-(
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 08:58

elbert schreef:Zaterdagavond zat ik even te zappen en op Ned. 3 kwam Kopspijkers voor ongeveer 20 sekonden voorbij. Meteen werd ik getrakteerd op een enorme vloek. Toen heb ik de tv maar uitgedaan en ben wat anders gaan doen. :x

Van de praatjes dat je God in dit programma tegen zou kunnen komen (anders dan in spot en hoon) geloof ik helemaal niks. Dat is pseudo-vrome prietpraat. [-(

Je hebt volkomen gelijk.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 25 apr 2005 10:54

jas schreef:
elbert schreef:Zaterdagavond zat ik even te zappen en op Ned. 3 kwam Kopspijkers voor ongeveer 20 sekonden voorbij. Meteen werd ik getrakteerd op een enorme vloek. Toen heb ik de tv maar uitgedaan en ben wat anders gaan doen. :x

Je hebt volkomen gelijk.

Precies :!: :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 apr 2005 11:21

Heb ik ooit gezegd DAT ik God zou tegenkomen? Nee, dus wat zeurt men toch?

Het gaat mij erom dat jullie onzinnig bezig zijn door mensen te vertellen wat ze wel mogen niet mogen. Als ik het kan verantwoorden om te kijken naar Kopspijkers dan kan ik dat... so? Jullie niet, so?

Een vloek, tja, die hoor ik overal... Bovendien vervloek zo iemand zichzelf en niet mij... :S

Als laatste, ik zeg niet dat ik christen ben. Vele anderen doen dat wel, ten onrechte... Check de kerken... :S

joepie

Berichtdoor joepie » 25 apr 2005 12:02

Niet wij zeggen wat je wel en niet mag doen. Maak je geen zorgen.
Maar we proberen de Bijbel te laten spreken.
En als ik al in de Bijbel kan lezen dat: het luisteren naar een vloek en dat niet melden al bestraft werd met de dood, dan kun je nagaan hoe erg God het vind als je naar zulke progamma's gaat kijken.
En die persoon vervloek niet zichzelf , maar God!
En als iemand je lief is wil je toch zeker niet dat die vervloekt wordt?

En als je niet wilt horen wat de Bijbel erover te zeggen heeft, dan moet je eigenlijk niet op een Christelijk forum komen.
Daarbij kan ik niks met van dei algemene beschuldigingen naar de kerk toe. Dat is alleen maar trappen tegen de kerk en de ander mag je daarin vooral niet tegenspreken want dan trap je nog even harder.
Maar goed, gezien je leeftijd, zal dat wel bij de pubertijd horen ;-)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 apr 2005 12:33

Mijn reacties komen intussen niet meer voort uit schoppen maar uit oprechte verontwaardiging m.b.t. het christelijk geloof, god, christenen, etc. Teleurstelling, schijnt dat te heten...

Maar men roept altijd maar vanalles over de duidelijke dingen die in de Bijbel staan, daar ben ik het gewoon niet mee eens. De bijbel is m.i. niet duidelijk, over bijna geen enkel onderwerp.

Wat betreft vloeken, daar zal de bijbel best duidelijk over zijn, vast. Maar dan moeten jullie inderdaad gewoon geen tv kijken o.i.d. Leg die mening echte rniet op aan anderen. Als anderen het wel kunnen verantwoorden op Kopspijkers te kijken, waarom zou men daarop twijfelen aan het christen zijn van deze mensen... Ik heb mensen als jas en ook jou dingen horen zeggen die me echt heel veel pijn hebben gedaan, is dat dan de bedoeling van het oprecht gristen zijn? :(

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 apr 2005 13:26

Het christendom van tegenwoordig is als een doek die doordrenkt is van pijn. Als je erin knijpt druipt de pijn eruit. Als je iemand ermee slaat, sla je de pijn in diens gezicht. De pijn kan slechts verdwijnen door ze te laten verdampen, maar dat heeft warmte en tijd nodig.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 apr 2005 13:47

Het doel van een doek is om iets in zich op te nemen (handdoek, theedoek, poetsdoek, schilderijdoek) en niet om er mee te slaan.
Dus als het christendom (enorme generalisatie overigens) te vergelijken zou zijn met een doek (wat nogal een boude veronderstelling is), dan zou het doel zijn om de pijn die mensen van binnen voelen, in zich op te nemen, niet om er pijn mee te veroorzaken. Ik doel hier op de christelijke barmhartigheid jegens de naaste.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 apr 2005 13:59

elbert schreef:Het doel van een doek is om iets in zich op te nemen (handdoek, theedoek, poetsdoek, schilderijdoek) en niet om er mee te slaan.

Klopt, en zo is ook het doel van het christendom niet om wie dan ook te slaan. Maar sommige mensen weten dat niet, of ze zijn het vergeten.

Dus als het christendom (enorme generalisatie overigens)

Inderdaad. Het is overdreven, maar ik overdrijf dan ook miljoenen keren per dag.

te vergelijken zou zijn met een doek (wat nogal een boude veronderstelling is), dan zou het doel zijn om de pijn die mensen van binnen voelen, in zich op te nemen, niet om er pijn mee te veroorzaken. Ik doel hier op de christelijke barmhartigheid jegens de naaste.

Inderdaad, dat zou ook zo moeten zijn... Maar je ziet dus dat de godsdienst maar al te vaak wordt gebruikt om mee te slaan. Waar men veroordeelt, verdwijnt de warmte. Gelukkig is er nog tijd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 21:32

kurtyo schreef:Ik heb mensen als jas en ook jou dingen horen zeggen die me echt heel veel pijn hebben gedaan, is dat dan de bedoeling van het oprecht gristen zijn? :(

Beste jongen, ik gebruikte vroeger dezelfde argumenten als jij. Dat komt omdat de natuurlijke onwedergeboren mens nooit de schuld bij zichzelf zoekt, maar altijd bij God of anderen die wel datgene geloven wat jij niet wilt of kunt geloven. O ja, ik riep ook altijd dat ik me gekwetst voelde. Allemaal bullshit. Het komt er op neer dat je niet wilt erkennen dat je maling hebt aan Gods Woord en dat je gewoon vindt dat alles moet kunnen. En als je een vent bent geef je dat ook gewoon toe. Dat je wilt doen waar jij zin in hebt en dat niets zondig is waarvan jij vindt dat het dat niet is. Ongeacht wat de Schrift daarvan zegt.
Tja, je zult dan nog wel vaker gekwetst worden. Laat ik je ernstig en gemeend waarschuwen. Niet iedereen krijgt zoals ik een tweede kans doordat God naar je omziet. Zoek Hem dan terwijl Hij te vinden is en roep Hem aan terwijl Hij nabij is. Klinkt oudbollig, maar wel Bijbels en waar.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 10:39

Natuurlijk ik ben niet wedergeboren, want dat zegt onze beste apostel Jas... Moet ik hier werkelijk serieus op ingaan?

Misschien ben ik wedergeboren, misschien niet, ik denk van niet, maar ik vind het nogal apart dat jij mij dat moet vertellen. Is dat aan jou? Het lijkt mij meer een zaak tussen God en mens, maar goed, je zult vast weer een hoop bijbelcitaten hebben e.d. die je gelijk 'bewijzen'...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 apr 2005 10:47

kurtyo schreef:Natuurlijk ik ben niet wedergeboren, want dat zegt onze beste apostel Jas... Moet ik hier werkelijk serieus op ingaan?

Misschien ben ik wedergeboren, misschien niet, ik denk van niet, maar ik vind het nogal apart dat jij mij dat moet vertellen. Is dat aan jou? Het lijkt mij meer een zaak tussen God en mens, maar goed, je zult vast weer een hoop bijbelcitaten hebben e.d. die je gelijk 'bewijzen'...

Uw spraak maakt u openbaar.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 10:52

:mrgreen: Dat hoeft natuurlijk niet, ik kan ook verschikkelijk wrang reageren in bepaalde evangelo topics terwijl ik niet direct wat tegen evangelo's heb :) God werkt op 1001 manieren..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 11:28

Ja, ik zit net op 2002, dus dat gaat mooi niet door...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 apr 2005 11:53

Om voor de verandering eens een on-topic opmerking te maken: volgens dit bericht komt Kopspijkers dit seizoen niet meer op de buis.

Terug naar “Archief”