Baltimore schreef:Als de kerk een stad is
De kerk van Jezus Christus is een stad = Hemels Jeruzalem
De kerk van Satan is een stad= Het grote Babylon
De omschrijving die als topic wordt aangehaald is een, vertwijfelt, beeld van Babylon! Voor de rest niets! Want wat moet mij die omschrijving leren en / of verder brengen dan haar wet en ongeestelijke geesten. Mijmeren over de Stad die, in Openbaringen 18, reeds als verloren staat opgetekend, kan me niet echt boeien. Wel wakker schudden!
Vandaar dat de Gaven der Profertie en het Getuigenis van Jezus zo centraal moeten staan in het leven van de (Hemels-gerichte) Christen, want daar ligt het eindpunt van datgene wat het Levende Woord (d Bijbel) mij leert!
hm . . . misschien is dat beeld van Babylon wel de reden dat ik dit concept hier breng. Prima als je een beeld van Babylon hebt. . . maar wie neemt er de verantwoording om als levend christen in de stad te zijn? En hierbij klinkt mijmeren over de eindtijd mij als irrelevant. ik leef vandaag en moet daar mijn verantwoording voor afleggen tegenover God.
Wees vrij, God tot je spreken . . . en dit hoeft echt niet over de stad en sich te gaan. Ik moet denken aan Raido zijn input. Woonachtig in Rijsen moest ik denken wat ik daar uit kan leren.
Ik ben wel eens in de buurt van Rijsen geweest. ik ging daar naar de bakker en degene die mij hielp deed de moeite om in gewoon algemeen Nederlands tegen mij te spreken. ik maakte mij eerste zorgen of we elkaar zouden begrijpen . . maar no problem.
Ik wordt hierdoor bewust hoe belangrijk is om in mijn communicatie te zoeken naar algemeen bekende wooorden en begrippen. Juist als wij beiden de dialecten van de verschillende hoeken van het kerkelijk landschap spreken.
anyway . . wat woon je Baltimore?
groet, Scape