Als de kerk een stad is

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 22 apr 2005 15:48

Wat mij betreft is het Freetown

De stad van vrijheid. Maar in Freetown (Sierraa Leone) werden er mensen afgeslacht. Is de justice soms ver te zoeken.
Verkrachtingen.

Maar ook Freetown richt zich weer op.
Trouwens,
We hebben hier toch geen blijvende stad :D

De stad als metafoor voor een vesting is helaas ook vaak het geval.

Leuke topic
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 22 apr 2005 18:26

leclerc schreef:Wat mij betreft is het Freetown

De stad van vrijheid. Maar in Freetown (Sierraa Leone) werden er mensen afgeslacht. Is de justice soms ver te zoeken.
Verkrachtingen.

Maar ook Freetown richt zich weer op.
Trouwens,
We hebben hier toch geen blijvende stad :D

De stad als metafoor voor een vesting is helaas ook vaak het geval.

Leuke topic

Ja, Freetown is een mooie naam met recent een wreed verleden. Een stad kan dus veranderen. En keert de rust alleen weer als er blauwhelmen zijn? Wat als deze weg gaan? Hm, weer een donkere bui omgeven met zonnestralen boven de kerk, die als een stad kan zijn.

vrede, Scape

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 22 apr 2005 18:39

Baltimore schreef:Als de kerk een stad is

De kerk van Jezus Christus is een stad = Hemels Jeruzalem
De kerk van Satan is een stad= Het grote Babylon

De omschrijving die als topic wordt aangehaald is een, vertwijfelt, beeld van Babylon! Voor de rest niets! Want wat moet mij die omschrijving leren en / of verder brengen dan haar wet en ongeestelijke geesten. Mijmeren over de Stad die, in Openbaringen 18, reeds als verloren staat opgetekend, kan me niet echt boeien. Wel wakker schudden!

Vandaar dat de Gaven der Profertie en het Getuigenis van Jezus zo centraal moeten staan in het leven van de (Hemels-gerichte) Christen, want daar ligt het eindpunt van datgene wat het Levende Woord (d Bijbel) mij leert!

hm . . . misschien is dat beeld van Babylon wel de reden dat ik dit concept hier breng. Prima als je een beeld van Babylon hebt. . . maar wie neemt er de verantwoording om als levend christen in de stad te zijn? En hierbij klinkt mijmeren over de eindtijd mij als irrelevant. ik leef vandaag en moet daar mijn verantwoording voor afleggen tegenover God.

Wees vrij, God tot je spreken . . . en dit hoeft echt niet over de stad en sich te gaan. Ik moet denken aan Raido zijn input. Woonachtig in Rijsen moest ik denken wat ik daar uit kan leren.

Ik ben wel eens in de buurt van Rijsen geweest. ik ging daar naar de bakker en degene die mij hielp deed de moeite om in gewoon algemeen Nederlands tegen mij te spreken. ik maakte mij eerste zorgen of we elkaar zouden begrijpen . . maar no problem.

Ik wordt hierdoor bewust hoe belangrijk is om in mijn communicatie te zoeken naar algemeen bekende wooorden en begrippen. Juist als wij beiden de dialecten van de verschillende hoeken van het kerkelijk landschap spreken.

anyway . . wat woon je Baltimore?

groet, Scape

Terug naar “Archief”