Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 17 apr 2005 22:34

;-) heb er aan meegeschreven ;-) dus k ken het. ik zou idd niet alles van me kunst willen noemen, maar kheb wel een nieuw ideetje.. binnenkosrt online.

maar steld je schilderij een slachtoffer van geweld voor?

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 18 apr 2005 13:04

DesertRose schreef:maar steld je schilderij een slachtoffer van geweld voor?

:mrgreen:
Heel goed gezien, al was dat niet helemaal de reden van het voorbeeld blauwe oog, dat was wel de strekking van het schilderij ja...

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 apr 2005 23:57

nog ener creatieve productie mijnerzijds. neem de tijd, tis wel boeiend.

Het witte blokje met het vlaggetje 203

Er staat een wit blokje, met een vlaggetje erop, bij een oude foto.
Op de foto staat een meisje.
Op het vlaggetje staat 203.
Het witte blokje heeft een verhaal.

Het was oorlog. Het meisje werkte in het leger. Niet als officier, niet als soldaat, niet als verpleegster. Ze werkte op het Hoofdkwartier van de Zeemacht. Als koffiemeisje.
Als de goud-en-blauwe mannen blij of bezorgt naar de kaart keken keken, bracht ze koffie. Soms keken ze blij en bedankten. Soms niet.

Soms keek het meisje naar de kaart. Het was een groen en blauwe kaart. Groot en plat. Het was de zee. Op de kaart stonden blokjes met vlaggetjes erop. Zwarte, rode, witte en gele blokjes. Dat waren schepen. Zwarte blokjes waren kleine boten, rode grote schepen en witte waren slagkruisers. En dat waren de grootste schepen ter wereld.
De vijand was geel.
Rond de tafel stonden een paar meisjes met lange stokken. Wanneer er een bericht binnen-kwam, dan werden de blokjes met de lange stokken een stukje over de tafel verschoven.

Soms keek het meisje waar haar broers waren. Ze voeren op zee. Steeds als ze langs de kaart liep, keek ze waar haar broers waren. Ze lette op dat ene witte blokje. Het nummer op dat vlaggetje was hetzelfde als dat boven de enkele brief stond die ze van haar broers kreeg.
Nr. 203.

Op een dag kon ze het blokje niet vinden. Ze stond naar de tafel te staren. Opeens keek ze op, recht in het gezicht van een man. De man had veel goud op z’n jas. En op z’n schouders. En op z’n pet. En z’n ogen waren zwart. “..Mijn broers..” stamelde ze. De man keek haar nog steeds aan. “Ze varen op nummer 203..”
Z’n ogen werden zachter, de man glimlachte en wees op nummer 203, in een hoek van de kaart. Hier had ze het blokje nog nooit zien staan! “Bedankt!..”, maar hij liep al weg.

De kaart werd leger en leger, maar er kwamen wel meer gele blokjes. De mannen glimlachten nooit meer als ze koffie bracht. Elke keer keek ze naar haar broers. Het witte blokje was nu eenzaam omgeven door gele.

Op een dag kon ze het blokje niet vinden. Ze stond naar de tafel te staren. Opeens keek ze op, recht in het gezicht van een man. De man had veel goud op z’n jas. En op z’n schouders. En op z’n pet. En z’n ogen waren zwart. En z’n ogen bleven zwart. De zwarte ogen keken haar aan.

Ze draaide zich om en liep weg. Ze door de deur, langs de wacht, van de trap af. Toen hoorde ze iemand roepen en ze draaide zich om. Er kwam een jongeman van het Hoofdkwartier Zeemacht van de trap af naar haar toe. Ze kende hem. Hij stond vaak bij de tafel maar hij zei nooit wat.
“De Admiraal-Majoor heeft me opgedragen u dit te overhandigen”, zei hij beleeft. Uit zijn hand in haar hand viel een wit blokje met het vlaggetje met 203 erop.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 21 apr 2005 23:37

m. s:| niemand heeft zin om mn verhaal te leze. duidelijk.

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 22 apr 2005 14:22

k heb m al een tijdje geleden gelezen hoor... maar ik weet niet echt goed wat ik er op moet zeggen eigenlijk.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 apr 2005 14:26

Ik had hem ook al gelezen ja. Het concept is best heel aardig, de uitwerking echter matig.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 22 apr 2005 16:24

ach ja. is ook maar n probeersel. maar dank iig.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 apr 2005 16:51

Het is nu vooral erg compact. Ik denk dat het idee beter tot z'n recht zou komen in een langer verhaal, zodat je meer tijd hebt om karakters en omstandigheden uit te diepen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 22 apr 2005 18:18

het is idd erg compact. dat was ook de opzet. het ging me vooral om de clou, de nutteloosheid van het blokje.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 01 jun 2005 15:36

Afbeelding
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 02 jun 2005 20:48

TheShadow schreef:Afbeelding

|:)|
Will you take care of me
and love me the way i am.
Stay whit me.
I really care about you whit al my heart
I love you

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 jun 2005 21:44

* Vraagt zich al wekenlang af wat er zo eng is aan een 'USE'... *

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 02 jun 2005 22:08

ja, hallo!

straks is onze grootste inkomstenbron illegale wapenhandel buiten de regering om met Irak, eten we allemaal elke dag bij de McD of Taco Bell, hebben we een chimpansee als leider, dragen alle mannen straks geweren en sporen, en mogen we pas drinken als we 21 zijn...

tsk..

nee, hou op zeg..
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 02 jun 2005 22:22

hm.. Spons zei dat ik maar 's wat van mn fotografiezooi moest posten..

bij deze mijn persoonlijke favorieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en

Afbeelding

de rest staat op http://home.deds.nl/~faithy ;)
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 02 jun 2005 22:25

Gave foto's joh!!!! :D:D:D:D

Terug naar “Archief”