Glad ijs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 apr 2005 09:32

frekje schreef:Ik denk dat ik je een beetje volg, jas. Maar ik heb nog eens over dit onderwerp na zitten denken, maar waarom staat er overal in het NT dat de wet is afgeschaft. En dat de wet dient om ons te laten zien dat we schuldig zijn... En ik krijg nu niet echt het idee dat ik zondig ben als de wet zegt: 6 dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen. Is ook niet echt een verbod ofzo, terwijl met Jezus sterven de wet eigenlijk is afgeschaft...

Is de wet echt afgeschaft? Daar gaat het volgende topic over.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 09:54

elbert schreef:
frekje schreef:Ik denk dat ik je een beetje volg, jas. Maar ik heb nog eens over dit onderwerp na zitten denken, maar waarom staat er overal in het NT dat de wet is afgeschaft. En dat de wet dient om ons te laten zien dat we schuldig zijn... En ik krijg nu niet echt het idee dat ik zondig ben als de wet zegt: 6 dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen. Is ook niet echt een verbod ofzo, terwijl met Jezus sterven de wet eigenlijk is afgeschaft...

De wet is niet afgeschaft, ze heeft een andere functie gekregen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 apr 2005 09:57

jas schreef:
elbert schreef:

Inderdaad, anders begeven we ons echt op glad ijs.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 apr 2005 10:06

elbert schreef:
jas schreef:
elbert schreef:

Inderdaad, anders begeven we ons echt op glad ijs.

Ja inderdaad, als je de wet als zodanig niet meer zou handhaven ga je gigantisch onderuit!! (in het kader van glad ijs)

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 19 apr 2005 06:09

Jas even een reactie op jou standpunt,
Als dat meisje topsport gaat doen, zal ze dat naast haar school moeten doen, er mee verdienen doet ze ook niet. Of ze moet heel super goed worden en een sponser krijgen. Of als ze via de NOC NSF een A-status kan krijgen, maar t meisje is nu 8 jaar, en dat duurt zeker tot haar 16e

Als ik je standpunt dan goed begrijp, kan ze topsport doen zolang ze daarmee niet wat verdient op zondag (afgezien van die turnpakjes dan)
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 08:37

Wieowie schreef:Jas even een reactie op jou standpunt,
Als dat meisje topsport gaat doen, zal ze dat naast haar school moeten doen, er mee verdienen doet ze ook niet. Of ze moet heel super goed worden en een sponser krijgen. Of als ze via de NOC NSF een A-status kan krijgen, maar t meisje is nu 8 jaar, en dat duurt zeker tot haar 16e

Als ik je standpunt dan goed begrijp, kan ze topsport doen zolang ze daarmee niet wat verdient op zondag (afgezien van die turnpakjes dan)

Nee, en je noemt nu een aspect wat ik nog niet eens had meegenomen. Ik vind het onmenselijk en wreed dat zulke jonge kinderen onder zo'n grote druk moeten leven en keihard werken. Vaak ook nog ter ere van de ouders. Een kind moet kind kunnen zijn en daar past een 12 urige werkdag niet bij.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2005 11:56

Das geen 12 uur hoor, in Nederland al helemaal niet.

In oostbloklanden en bijvoorbeeld China etc. is dat nog wel vaak het geval, maar in Nederland hoef je als topsporter echt geen 12 uur per dag te trainen. Naast training wordt er ook gezorgd dat jonge talenten ook gewoon naar school kunnen, hoewel je dan wel een aangepast programma hebt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 19 apr 2005 14:28

Een meisje van die leeftijd traint zo'n 15-21 uur per week (5-6 middag trainingen van 3 uur en 1-2 ochtend trainingen van 2 uur) En kinderen onder druk van ouders dit doen, zal voorkomen, maar ik ken kinderen genoeg die niet anders willen. Als je bij zo'n club de zaal in komt, zie je dat de kids absoluut plezier hebben in het trainen. 't Is een ingrijpende keuze (na schooltijd bijna elke middag gelijk de zaal in), maar als kinderen het graag willen, vind ik dat geen reden om het niet te doen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 19:40

Marnix schreef:Das geen 12 uur hoor, in Nederland al helemaal niet.

In oostbloklanden en bijvoorbeeld China etc. is dat nog wel vaak het geval, maar in Nederland hoef je als topsporter echt geen 12 uur per dag te trainen. Naast training wordt er ook gezorgd dat jonge talenten ook gewoon naar school kunnen, hoewel je dan wel een aangepast programma hebt.

Beste Marnix, ik had de schooltijd in die 12 uur al meegeteld. Is het niet genoeg voor een kind?

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 19 apr 2005 19:56

Kind maakt idd lange dagen, maar twaalf uur is wel veel. Meestal moeten ze half negen op school zijn (als ze een ochtend training hebben begint dit op 8 uur) En de training duurt tot ong. 7 uur
Maar nogmaals de meeste kinderen doen dit met veel plezier het is hun hobby Voor hen is het geen moeten maar mogen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 21:06

Wieowie schreef:Een meisje van die leeftijd traint zo'n 15-21 uur per week (5-6 middag trainingen van 3 uur en 1-2 ochtend trainingen van 2 uur) En kinderen onder druk van ouders dit doen, zal voorkomen, maar ik ken kinderen genoeg die niet anders willen. Als je bij zo'n club de zaal in komt, zie je dat de kids absoluut plezier hebben in het trainen. 't Is een ingrijpende keuze (na schooltijd bijna elke middag gelijk de zaal in), maar als kinderen het graag willen, vind ik dat geen reden om het niet te doen.

Kinderen moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Dat heet opvoeding.

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 21 apr 2005 15:24

Maar wat is er mis mee als een kind 5 keer in de week lekker gaat turnen. Heel wat beter dan elke avond achter de tv lijkt me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2005 00:25

Vind ik ook. Ik vraag me inderdaad af wat ongezonder is.

Maar goed, je kan aanvoeren dat er dan twee kwaden met elkaar worden vergeleken en das misschien ook niet alles dan :)

Maar als kinderen het met veel plezier doen zal het ook niet zo slecht zijn hoor. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 apr 2005 08:35

Wieowie schreef:Maar wat is er mis mee als een kind 5 keer in de week lekker gaat turnen. Heel wat beter dan elke avond achter de tv lijkt me.

Maar ik zeg toch ook niet dat je ze i.p.v. laten turnen elke avond achter de tv moet zetten? Of is dat het enige alternatief?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2005 10:50

Nope.

Maar is sporten, ook al is het in deze frequentie, echt zo slecht voor een kind? Ik ken wel jongeren die op topsportniveau zitten en trainen... Ze lijden er niet onder, ze vinden het niet erg, ze zijn niet overmoeid of overspannen, ze zijn niet op andere punten onderontwikkeld.

Het mooie van Nederland is juist dat je educatie en sport kan combineren. Het zorgt er wel voor dat Nederland niet echt een topsportmentaliteit heeft, maar het zorgt wel dat sport eduatieve ontwikkeling niet in de weg staat.

Terug naar “Archief”