Klaas schreef:Jas schreef:Zijn niet juist de psalmen die Hij ons Zelf heeft nagelaten uit de hand van David en andern uitermate geschikt om dat te doen? Wil de mens het met zijn eigen bedenksels weer beter weten dan God?
Eerder in dit topic schreef ik n.a.v. het feit dat Christus niet expliciet in de Psalmen genoemd wordt het volgende:Klaas schreef:Ik ben echter van mening dat je niet kunt doen alsof het de gewoonste zaak is dat de naam van onze Heiland niet in onze liederen voorkomt. Ik kan er niet bij dat je kunt zeggen zielsveel van Jezus Christus te houden omdat Hij je met Zijn bloed gekocht heeft en tegelijkertijd Zijn Naam niet noemt in je lofzangen. Als je hart vol is van Hem zal je mond daar dan niet van overvloeien? In die zin bedoel ik dat het niet kan.
Kijk ook eens naar het Hooglied. Kan de bruid zwijgen over de bruidegom? Natuurliijk niet, alles wat mooi en liefelijk aan hem is moet bezongen worden. Kerken en mensen die het blijkbaar niet nodig vinden om de Naam van Christus te bezingen mogen m.i. dan ook eens goed bij zichzelf te rade gaan.
Niet 1 inhoudelijk reactie op gehad....
Klaas
Dat is niet waar. Ik heb aangegeven dat in de Psalmen Christus wel bezongen wordt, zij het niet met Name genoemd. En je geeft zelf al aan het voorbeeld van het Hooglied ove de bruid en de bruidegom. Maar daar bedoel je wellicht Christus niet mee?
In elk geval, ik ben van mening, dat we met enkel de psalmen, niets te kort komen. Als ik de psalmen zing of lees, dan juicht het in mijn hart naar Christus, meer dan met welk gezang ook.