afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 15 apr 2005 21:27

Ik heb een dieet gekregen van een collega van me. Het is een 13 dagen dieet, zonder koolhydraten. Het schijnt niet echt zwaar te zijn, maar toen ik de lijst zag, dacht ik :shock: Dat je hiervan in leven blijft! Maar door de verschillende soorten stoffen wordt je stofwisseling veranderd, zodat je na twee dagen al geen hongergevoel meer hebt. En na het dieet kun je eten wat je wilt. Je komt ongeveer 3 jaar lang niet meer aan, wat je ook eet. En daarna moet je weer ff 13 dagen dit dieet volgen. O ja, je valt in die 13 dagen 7 a 8 kilo af.
Dus ik zal eens kijken wanneer het een geschikte tijd is om er mee te beginnen. Want je schijnt er af en toe wel slap van te worden of licht in je hoofd, dus let er op met werken/ studie.
Als mensen het dieet willen hebben, dan zet ik het wel neer.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 apr 2005 21:31

Maar als je afgevallen bent, moet je wel je style van eten voor altijd veranderen, anders krijg je een jojo effect.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 15 apr 2005 21:54

Nee, dat is bij dit dieet dus niet zo. Je metabolisme (stofwisseling) verandert, waardoor al het extra vet enzo wat je binnenkrijgt, wordt afgevoerd. Het wordt niet meer opgeslagen, dus kom je ook niet aan.
En het werkt echt! Ik ken meerdere mensen bij wie het werkt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 15 apr 2005 21:56

het gaat om de stofwisseling eej..

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 15 apr 2005 23:55

bloempie20 schreef:Ik heb een dieet gekregen van een collega van me. Het is een 13 dagen dieet, zonder koolhydraten. Het schijnt niet echt zwaar te zijn, maar toen ik de lijst zag, dacht ik :shock: Dat je hiervan in leven blijft! Maar door de verschillende soorten stoffen wordt je stofwisseling veranderd, zodat je na twee dagen al geen hongergevoel meer hebt. En na het dieet kun je eten wat je wilt. Je komt ongeveer 3 jaar lang niet meer aan, wat je ook eet. En daarna moet je weer ff 13 dagen dit dieet volgen. O ja, je valt in die 13 dagen 7 a 8 kilo af.
Dus ik zal eens kijken wanneer het een geschikte tijd is om er mee te beginnen. Want je schijnt er af en toe wel slap van te worden of licht in je hoofd, dus let er op met werken/ studie.
Als mensen het dieet willen hebben, dan zet ik het wel neer.

Jaaaaa zet maar neer!
Gheheh ik probeer alles om een normaal figuur en gewicht te krijgen!:)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 apr 2005 00:03

Wat een geklets hier over afvallen...

Afvallen kan voor iedereen zonder afwijkingen/ziektes. Het probleem zit 9 van de 10x tussen de oren. Je moet gewoon beginnen met afvallen (niet meer snoepen, niet teveel eten, sporten) en pas weer stoppen wanneer je je doel hebt bereikt, ik bedoel: wat is het probleem nou??

Zelf ben ik ook iets te zwaar nu. Vanwege een blessure eigenlijk, ik leef slechts gezond wanneer het zin heeft (qua sporten). Ook val ik slechts af wanneer het uitkomt, binnenkort dus weer, omdat elke kilo vet de kans op nieuwe blessures vergroot zal ik dit dus vermijden.

Al dat gezever over het jojo-effect dat zal allemaal wel. Persoonlijk ben ik juist voor snel afvallen. Wanneer je weer strak bent zorg je maar dat je voldoende sport en niet extreem gaat eten, dan kom je echt niet zomaar weer aan.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 16 apr 2005 00:09

Cybercurse schreef:
Al dat gezever over het jojo-effect dat zal allemaal wel. Persoonlijk ben ik juist voor snel afvallen. Wanneer je weer strak bent zorg je maar dat je voldoende sport en niet extreem gaat eten, dan kom je echt niet zomaar weer aan.

Gheheh en hoe val je dan volgens jou snel af..?;)

Alle tussendoortjes en andere zooi heb k al ff geschrapt (k houd me nu ongeveer aan t 10 dagendieet...) heheh ik ben zelfs gaan fitnessen (al heb k t pas een keer gedaan, maar volgende week fanatiek verder.. 8) )

Nu alleen nog DE manier zoeken om ook snel af te vallen ...

-Narnia-

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 apr 2005 00:19

Gheheh en hoe val je dan volgens jou snel af..?

Alle tussendoortjes en andere zooi heb k al ff geschrapt (k houd me nu ongeveer aan t 10 dagendieet...) heheh ik ben zelfs gaan fitnessen (al heb k t pas een keer gedaan, maar volgende week fanatiek verder.. )

Nu alleen nog DE manier zoeken om ook snel af te vallen ...

Hoe je snel afvalt?

Het meest belangrijke is dat je de knop omzet. Je moet over de drempel heen, daarna komt het goed. Voor je begint met afvallen moet je over die psychische blokkade heen.

Verder is het belangrijk om jezelf te motiveren. Je moet gewoon nee zeggen tegen dat gebakje op die verjaardag. Wat is dat gebakje nou vergeleken bij jouw doel??

Wil je echt snel afvallen? Ga dan 's ochtends hardlopen. Na ongeveer een kwartier begin je vet te verbranden. Qua sporten draait het om duursport. Maar natuurlijk is een beetje gewoon fitnessen (ik neem aan dat je dat doet?) ook goed, vooral omdat je je stofwisseling opschroeft.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 16 apr 2005 00:35

Ja tis gewoon fitnessen ja...:)

En tegen gebakjes en alles wat er enigszins op lijkt zeg ik idd nee heheh.... als ik t zo een tijd volhoud gaat t wel goedkomen.. k vind t alleen zo langzaam gaan zeg maar..;)
Ik wil er wel van de zomer redelijk normaal uitzien heheh, en niet pas ergens volgend jaar ofzo...

En ja ik weet dat ik, als ik eenmaal mn doel bereikt heb, moet volhouden.. anders zit het erna weer even hard aan... (gheheh ervaring ja...;))

-Narnia-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2005 10:34

Vooral veel cardio doen als je fitnest he.

En als je kan kiezen tussen de fiets en de bus en het is droog, ga dan fietsen... :)

En denk niet na het sporten: Zo zou heb ik wel een stuk slagroomtaart / patatje met verdiend.... :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 apr 2005 14:05

Na het weekend zal ik het dieet neerzetten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 apr 2005 14:26

bloempie20 schreef:Nee, dat is bij dit dieet dus niet zo. Je metabolisme (stofwisseling) verandert, waardoor al het extra vet enzo wat je binnenkrijgt, wordt afgevoerd. Het wordt niet meer opgeslagen, dus kom je ook niet aan.
En het werkt echt! Ik ken meerdere mensen bij wie het werkt.

Ik ken dat dieet ook, ee kameraard van mij heeft het gedaan. ZOveel weken zonder koolhydraten toen nog moest het weer opgebouwd worden naar normaal eten.

Het gevolg van alles was, dat hij nog zwaarder was dan eerder. Ehm.. ik weet zo een twee drie neit meer waar dat door kwam, maar bij een andere dieetiste werd er gezegd dat eth een dieet vna niks was....

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 apr 2005 16:33

Je weet niet eens zeker of je over hetzelfde dieet praat... :roll:
En het is wel heel belangrijk dat je het dieet goed volgt.
Ik zie zelf van dichtbij bij meerdere mensen dat het wel werkt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 apr 2005 17:29

bloempie20 schreef:Je weet niet eens zeker of je over hetzelfde dieet praat... :roll:

ik weet et ook niet helemaal prefcies, maar dat vertelde mij. Nu werkt h et volgens mij ook allemaal nog per mens verschillend. Denk ik, iedereen heeft weer een andere spijsvertering.

Ik ben er nog steeds van overtuigd, dat wanneer mensen willen afvallen, eerst hun eigen eten aan moeten passen. Geen tussendoortjes, geen chips, bruin brood, geen frisdrank maar water... etc etc. Als dat allemaal geen vruchten afwerpt zou ik naar een dieetiste gaan.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 16 apr 2005 17:45

paprikameisje2 schreef:
bloempie20 schreef:Je weet niet eens zeker of je over hetzelfde dieet praat... :roll:

ik weet et ook niet helemaal prefcies, maar dat vertelde mij. Nu werkt h et volgens mij ook allemaal nog per mens verschillend. Denk ik, iedereen heeft weer een andere spijsvertering.

Ik ben er nog steeds van overtuigd, dat wanneer mensen willen afvallen, eerst hun eigen eten aan moeten passen. Geen tussendoortjes, geen chips, bruin brood, geen frisdrank maar water... etc etc. Als dat allemaal geen vruchten afwerpt zou ik naar een dieetiste gaan.

En als een dietiste nu ook niet helemaal werkt..? Zelfs bij zo iemand ben k al meerdere malen geweest ;) Nu doe ik het op mn eigen manier en ik hoop dat die effectief gaat blijken te zijn...

-Narnia-

Terug naar “Archief”