Baltimore schreef:Beste Jas,
Je schreef:
@@de 2 naturen in de ene Persoon van de Middelaar@@
Hoe kom je daar bij Jas! Waar staat dat, dat de ZDA kerk zulks ontkent. Dat kan helemaal niet omdat ik dat nog nooit ervaren en gelerd heb binne de ZDA, waar toch ook heel veel andere Christenen deel van uit maken. De ZDA kerk is namelijk, hoofdzakelijk een kerk die bestaat uit leden van andere kerken, uit de RK kerk bijvoorbeeld. Dus hoe kun jij nu als "enige"hier iets beweren dat ik van andere Christenen die de ZDA bezoeken, nog nooit heb gehoord! Ook niet van de Joden die deel zijn van de ZDA. Je verwart de ZDA kerk toch niet met Rome!
Het is toch onmogelijk te ontkennen dat Jezus, doordat Hij de wet van Zijn Vader onderhield, ook niet de Goddelijke natuur kon hebben. Maar Hij is wel als een volmaakt mens, in dat voorbeeld voor ons gestorven. Stel dat Hij zich als God gedragen had, dan was Hij voor ons geen gelijke kunnen worden en zijn, en dus geen voorbeeld.
De eerste alinea van de les van dit kwartaal, Johannes Marcus leert mij een ander verhaal, dan dat jij beweert over de kerk der ZDA.
Deze eerste les begint als volgt:
En er klonk een stem uit de hemel; Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde (Matcus 3:11).
Het Evangelie, het goede nieuws, is volgens het Marcusevangelie de boodschap van Jezus, de Messias, de Zoon van God.
Als het nu zo is, dat de ZDA kerk zou ontkenen dat Jezus beide naturen bezat en bezit, waarom zijn er dan 1000 den anders-gelovigen die opo Sabbat deze kerk bezoeken, omwille van hun bijzondere Bijbelstudies en waarom, beste vriend wordt er maandelijks velen in de wereld an hun kerk toegevoegd. Bovendien is zij de enige kerk, die zich in de gehele wereld op gelijk niveau, zeker m.b.t. de Bijbelstudie, gelijkvormig onderhoudt, zoals Jezus leert één in Geest!
Verder beste Jas, zal ik je bewering dan ook direct ontkrachten.
De Zoon
God toonde zijn zorg voor de mensheid door zijn Zoon,Jezus Christus te zenden. Hij is de beloofde Messias die als mens leefde om ons te redden.
Okay, wat zegt de ZDA kerk nu over de twee-naturen die Jezus bezat en bezit, en waar ook wij naartoe moeten groeien, om zo de verheerlijking te ervaren zoals Hij ook ervoer en Zijn Dienstwerk op gebaseerd was.
Hij werd, immers aan ons gelijk, opdat wij aan Hem gelijk konden worden (Gerechtigheid-Heiligiging en Verheerlijking) immers dat is het voorbeeld dat wij dienen te geven van Onze Heer, die zich nu in het heilige der Heiligen bevindt.
Hier komt het dan beste vriend:
Hij is waarlijk God en Mens Kolossenzen 1: 19 en 2:9 alsook Hebreeën 2:14 .
Verder: Jezus was een volmaakt voorbeeld van Gods karakter Johannes 14:9.
Hij toonde de macht van God ( Johanes 6:14 en 20:29-32)
Hij is onze Schepper (Johannes 1:1-3 10-14 en Kolossenzen 1:14-17)
Let er op dat Schepper hier ook staat voor Jezus als voorbeeld van een bekeerd leven en groei in Diens Gerechtigheid; herstel van onze relatie in de bekeerde vorm (Hemels Koninkrijk: Gerrechtvaardigd leven door Jezus)
Dat staat dus gewoon in diverse studies van de ZDA, uitgelegd en uitgebreid in het licht van Zijn DIenstwerk en dus ook deel van de 3 engelenboodschap als oo het getuigenis van Hem en de gave der Profetie.
Elke Christen kan dat gewoon lezen in de Bijbel en is dus deel van de Bijbelstudies (uitvoerig) die elke Sabbat geleerd worden.
Jezus kan namelijk nooit op een andere wijze worden verkondigd of geleerd, omdat anders Zijn Dienstwerk als Middelaar (nu in het Heilige der Heiligen) niet erkent zou kunnen worden en Jezus dus ook ontkent.
Veeleerder Jas zou het goed zijn om er eens over na te denken dat wekelijks miljoenen Christenen op zondag in de kerk zitten en zo, door het overtreden van het Sabbatsgebod zoals Jezus -ook- leert, de mensen die zich Christenen wanen, misleid worden door hun predikers omdat zij, door dat ene gebodje na te laten en vooral na te volgen, de andere geboden eveneens geen enkele zin hebben om die te onderhouden.
Gegroet
Ja je hangt nu wel een heel verhaal op. Maar als je mij zou kennen zou je weten dat ik in elk geval niet zomaar loze beschuldigingen ga uiten. Daar hou ik nl. helemaal niet van.
Dit heb ik van de site van de zevendedagsadventisten:
2. Jezus Christus, de Zoon
Jezus Christus is de Zoon van God, één in karakter met de Vader. Door Christus zijn alle dingen geschapen. Zijn goddelijk wezen afgelegd hebbende heeft Christus de menselijke natuur aangenomen, is vlees geworden en heeft op aarde geleefd als een mens zonder zonde, als voorbeeld voor ons.
En dit is de site:
http://www.zda-ref.nl/html/wat_wij_geloven.html
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )