kenmerk tussen de Ware kerk en de evangelische richting

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 15 apr 2005 10:36

Baltimore,

Als reactie mijnerzijds wil ik zeggen dat de duivel - satan of hoe je hem maar noemen wilt - veel en veel te veel eer van je krijgt.
Pas op voor dit, pas op voor dat...
Ik meen dat het Pasen is geweest, waarin God duidelijk heeft gesteld dat Hij het laatste woord heeft.

O ja, ik weet wel, het kwaad is dan wel overwonnen, maar het raast nog rond. Een predikant legde dat een keer zo uit: toen Stalingrad in WOII viel, wisten de Duitsers dat ze verloren hadden, maar in de tijd die ze nog hadden hebben ze op ondubbelzinnige wijze laten zien, hoe ze waren, het kwaad werd alleen maar erger. Zo is het ook tussen God en satan - de laatste weet dat hij verslagen is, maar laat nog - zolang als God hem tijd laat - zijn tanden zien.

Maar hij is verslagen - en ik heb de indruk dat teveel geleefd en gekeken wordt naar hoe machtig satan wel is...

En of we nou helemaal volgens de Bijbel geloven? Is het erg belangrijk, die "drie engelenboodschappen" zoals jij het benoemt?
Ik wéét van mijzelf, dat ik aan alle kanten tekort schiet in geloven.
Alleen in één ding beslist niet: ik houd mij alle dagen vast aan de belofte, dat ik mag leven uit de genade mij door Christus Jezus geschonken.
Alle dagen weer leg ik mijn leven bewust in handen van de Levende God en als er iets verkeerd gaat, dan weet Hij daar - in alle eerbied gesproken - wel weg mee.

En Baltimore: over beschaafd en christelijk gesproken: Vind je 'jas' met kleine letter beschaafd? Vind je het beschaafd om een oordeel te vellen over wie dan ook door op deze wijze te verwijzen naar de gelijkenis van de 5 wijze en 5 dwaze maagden?
Het is maar een vraag...

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 apr 2005 10:40

Vind je 'jas' met kleine letter beschaafd

jas is met een kleine letter....
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Riska

Berichtdoor Riska » 15 apr 2005 10:44

Klaas schreef:
Vind je 'jas' met kleine letter beschaafd

jas is met een kleine letter....

oké, had ik niet gezien. Maar als ik iemand aanhaal doe ik dat niet tussen aanhalingstekens en ik gebruik in mijn antwoorden meestal gewoon een hoofdletter... heeft ook met onderling respect te maken. (zo voel ik het, heeft misschien met leeftijd te maken??? :wink: )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 apr 2005 11:09

Baltimore schreef:Dag "jas". Geen voorbeeld van een Christen, nog iemand die een getuigenis van Jezus is"door de Heilige Geest geleid. Je reactie, bemoedigd en overtuigt mij, des te meer van wat ik aan Riska getuigde.
Door de ervaring van zulke reactie, als die van jou (zelfs binnen de ZDA kerk soms) hebben mij geleerd hoe de duivel en zijn engelen mensen proberen af te houden van hun zoektocht. Een wereldse manier van doen en denken. Babylonsich ook! Onbeschaafd zo gezegd! Een beetje "Bushachtig"ook, wie niet voor mij is: War and distruction!

Enkele jaren geleden heeft een Orthodox Joodse Raad in de USA de ZDA en enkele van haar boekwerken als gezaghebbend verklaard - Jezus de wens der eeuwen-(was op de televisie) voor die Joden die zich tot de Mesias wilden wenden.

Dus. "jas" laat de Heilige Geest het werk vervolmaken in ons, als zondige mensen, niet op de wijze zoals jij de Heiland meent te moeten vertegenwoordigen, door zondige mensen.
Niet door (geestelijk) noch door fysiek geweld is Mijn Koninkrijk opgericht leert Jeszus, maar door Mijn Geest. Want stel nu eens, best "jas", dat Riska een geheel ander beeld ontdekt, door de Heilige Geest geleid, dan dat jij van "andersdenkenden"of leden van een "andere kerk" meent te moeten zeggen, wat zou hij dan van jou moeten denken of van mij, bijvoorbeeld! Zou ik dan een leugenaar zijn? Of jij misschien; een misleider, één van ons?. Hoe is het dan met onze verantwoording geasteld, als we zeggen dat we Christen zijn of Hem trouw navolgen! Je staat ver weg van Jezus, vooral in het getuigenis en zeker de profetie. Tenminste zoals je je hier profileert, je geft "een beeld"van je denken en doen en dat is, momentele de maatstaf, die ik hanteer in jouw denken en doen. Hoe is dan de werkelijkheid van de inhoudelijkheid van je postings. Fijn om dus rekening te houden met je mening over "andersdenkenden". Verbranden van woorden en boeken leidt al snel tot de vervolging. Als straks het meest duistere moment van de wereldgeschiedenis gestalte zal krijgen, hoe zul jij dan staande kunnen blijven? (Geldt voor ons allen)

Laat nu dan duideijk zijn aan allen die deel hebben aan de forums, of dit specifieke, forum wie je dan werkelijk bent. "Onverdraagzaam"?

Ken jij dat verhaal van die 5 wijze maagden en die 5 domme maagden? Over olie gesproken (Heilige Geest) gesproken.

Beste "baltimore", in de 1e plaats begrijp ik niet de toonzetting van je betoog. Mijn reactie aan Optimatus was niet aan jou gericht en ook niet direct tegen de ZDA. Wel blijft mijn opmerking staan over het feit dat de ZDA dwalen in het stuk van de 2 naturen van Christus in 1 Persoon. Maar daar ga je niet op in. In plaats daarvan kom je met allerlei beschuldigingen die kant noch wal raken. Want ik durf je met zekerheid des geloofs te zeggen dat ook ik mij geleid weet door de Heilige Geest. Dat maakt van mij geen volmaakt mens, integendeel, ik moet mijn zondige natuur met mij meedragen tot aan de dood. Niet dat ik mij wil verschuilen achter het feit dat ik niet volmaakt ben, want ook dat is mijn eigen schuld. Ik heb met Adam gegeten van de boom waarvan God gezegd had; "gij zult daarvan niet eten." Ik ben dan ook voluit verantwoordelijk voor mijn onvolmaaktheid.
Ben ik onverdraagzaam? Ik heb een redelijk vaste overtuiging van wat ik denk dat waarheid is. M.a.w. ik ben geen dweil. Moet ik bij het minste of geringste argument of tegenwerping van anderen mijn mening verlaten? In dat opzicht ben ik dan idd onverdraagzaam. Ik ben niet gemakkelijk te manipuleren. Maar is het goed dan om een geloofsovertuiging te hebben die alle kanten opwaait? In hoeverre is er dan nog sprake van een overtuiging. Ik vind met de Schrift dergelijke mensen als een baar der zee. De ene keer denken ze zo, de andere keer zus. In mijn overtuiging is weinig tot geen plaats voor andere overtuigingen. Daar is het immers ook een overtuiging voor?
En doe jij niet hetzelfde met je veroordeling van mij? Niet dat ik daar verder wakker vanlig, maar ik vraag het me gewoon af.
En zeker opvattingen over de Godheid van Jezus die haaks staan op wat de Schrift ons leert, zullen nooit en te nimmer de mijne zijn. Goed, als ik om die overtuiging verloren moet gaan, dan ga ik verloren. Maar dat zal niet gebeuren, want ik weet met Paulus dat niets mij zal scheiden van de liefde van Christus.
Ken jij Hem al naar Zijn Godheid?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2005 13:25

Luister eens, Baltimore. Als ik het goed begrijp ontken je de Heilige Drieënigheid (+Vader, +Zoon en +Heilige Geest). De Heilige Drieënigheid is niet een kerkelijk of historisch hoogstandje, nee, Hij is essentieel voor elke Christen. Als jij, als tempelbouwer, deze steen weg wilt gooien, dan is dat natuurlijk het weggooien van jouw weg ter zaligheid. Maar tot verbazing der beschouwers is de steen tot Hoeksteen gemaakt.

Christus = God
Vader = God
Heilige Geest = God
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 13:46

Beste Riska,

Je schreef:

Vind je 'jas' met kleine letter beschaafd?

reactie: Wil je even kijken hoe "jas"zijn naam aangeeft in de zijlijn links? Dat was mijn leiddraad om zijn naam ook met een kleine letter te schrijven en tussen haakjes, om de verwarring met het zelfstandige naamwoord van een kledingstuk, te vermijden, juist omdat het met een "kleine letter"geschreven is. Vindt je dat nu niet "respectvol"ale eer aan een beetje bijzondere naam!

Je volgende reactie

Vind je het beschaafd om een oordeel te vellen over wie dan ook door op deze wijze te verwijzen naar de gelijkenis van de 5 wijze en 5 dwaze maagden?

Beste vriend, heb je de reactie gelezen aangaande de verwijzing naar het kerkgenootschap der ZDA? Is dat geen oordeel? Ik oordeel niemand maar reageer p het feit dat het geen zin heeft om geloofsovertuigingen og geloofsrichtingen, in relatie tot de persoonlijke sfer, te bekritiseren.Geen probleem mee, maar wellicht voor jou een reden Raido niet met twee maten te meten en te wijzen op hetschriftwoord alleen. Want je spreekt wel over äaled agen"dat je de Heiland ëer"geeft, het is de Heilige Geest die overtuigd:

2 Korinthiërs 3:18
Openbaring 22:17
Johannes 3:3-8
Johannes 14:26 en 15:26-27
Johannes 16:7-13

Kijk nu eens wat Jezus op Sabbat in de Synagoghe deed en zei, en hoe de Joden die Hem vlgden Hem nu oordelen!

Wie valt wie nu aan!

Om je nu een idee te geven hoe Jezus nu Zelf tegenover zoiets staat, raad ik je aan Johannes 8:18-59 eens te lezen, waar de Heiland zich moet verdedigen tegenover "Joden die Hem navolgenden"

Dan kun jij wel beweren dat ik ordeel, mar ik verwijs naar een houding, tegenover anderen, die niet correct is. Ik had van jou verwacht, die zo elke dag zich "in de Here"voelt een reactie op de posting van jas"verwacht, in je geestelijke achtergrond van je bewering. Je oordeelt nu niet mij, maar feitelijk Jezus. Ik tracht voor "jas" een redelijk alternatief aan te dragen! Deze wereld zoekt een verbond op grond van een imitatie Jezus en een zondig fundament. Daar gaat de oproep van Jezus om, aan de Christengemeenten "uit te gaan" van het Babylonische Rijk dat spoedig daadwerkelijk gestalte zal krijgen. Jezus roept om "uit te gaan". Een andere Heer (Jezus) aan te nemen op de wet en de geboden. En, precies zoals de Joden die Hem "navolgden"zoals Johannes 8 weer geeft, zo reageer jij dus op dat wat ik aangeef.

Want wat hebben het getuigenis van Jezus en de gave der profetie nu met de "eer aan de Duivel te maken. Jezus benadrukt de 3 engelenboodschap en de oproep tot üitgaan"precies an de Joden in Johannes 8. Immers zij hebben een hoge dunk van hun Abraham, en zien hem als hun "Vader"terwijl Jezis steeds aan hen (ook) Zijn ader (in de hemel) voorhield. DUs, beste Raido, eerst eens goed nadenken voordat je je zelf als een "trouwe Christen"an mij wilt voorstellen en ke broeders en zusters in (o.a.) de ZDA kerk op één hoop vegen met de duivel, en de zeer onredelijke reactie van "jas" negeert en zelfs de eer geeft! Want wat heft nu de juiste aanduidding "jas"met respect te maken, als we de neiging hebben om de mensen af te vallen en hun afgoden dienst te respecteren!

Jezus repecteerde de mens, maar niet hun afgodische religies. Dat is waar nu o.a. Johannes 8 m.b.t. het "twistgesprek" ons op diudt. Als je de Satan of Duivel alle eer wilt geven Raido, dan heb jij gewoonweg het beste voorbeeld van ons tweeën gegeven!
Stel je voor dat Jezus de Joden die Hem zeiden na te volgen, door de Heiland gerespecteerd werden omdat zij Abraham als hun vader zagen; zou dan Jezus net zo duivelse eer hebben geopenbard als iki, zoals jij beweerd? Want nu moet je dan toch erkennen dat Jezus, zoals hij daar te keer gaat tegen die arme Joden in Johannes 8, immers ook niet "respectvol behandeld "of wel soms? Moet je nou niet boos worden op Jezus? Die arme Joden toch die zeggen dat zij Jezus navolgen!

Jezus is een liefdevolle en zachtmoedige man, door de Geest va Zijn Vader en God. Maar liefde vanuit de Hemel kan pijn doen, of misschien ook wel overtuigen zoals de Heilige Geest ons leert.

Is het niet zo Riska dat het Schriftwoord is als een tweesnijdend zwaard? Het Levende Woord dat ons hart exact treft daar waar het tot daden en besluiten ons doet aanzetten?
Nogamaals de Heilige Geest overtuigd, mar Jezus heeft een volk in de wereld geplaatst dat de mensen leert, omdat zij het getuigenis van Jezus en de gave der profetie hebben!

Kijk maar eens in Openbaring 14:12 en 12:17

Soms ontmoete we mensen die feitelijk engelen zijn! EN soms kom je ze zelfs tegen, zonder het te weten. Soms zijn we allemal die Barmhartige Samaritaan,.......heel soms! Maar dat sluit het feit dat Gods woord onveranderlijk en eeuwig is niet uit, lees hier maar eens wat de drie-engelen daar over zeggen:

Dezen zijn het, die met vrouwen niet bevlekt zijn, want zij zijn maagden; dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Het ook heengaat; dezen zijn gekocht uit de mensen, [tot] eerstelingen Gode en het Lam.

5 En in hun mond is geen bedrog gevonden; want zij zijn onberispelijk voor den troon van God.
6 En ik zag een anderen engel, vliegende in het midden des hemels, en hij had het eeuwige Evangelie, om te verkondigen dengenen, die op de aarde wonen, en aan alle natie, en geslacht, en taal, en volk;

7 Zeggende met een grote stem: Vreest God, en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, Die den hemel, en de aarde, en de zee, en de fonteinen der wateren gemaakt heeft.

8 En er is een andere engel gevolgd, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, Babylon, die grote stad, omdat zij uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.

9 En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand,

Is dit nu een duivelse eer die gebracht wordt? Lees het maar eens, onder Leiding van de Heilige Geest! Want Hij leert ons dat we van Jezus alleen kunnen getuigens, ook door de gave der profetie! (Handelingen 1:8)

En weet deste vriend dat het Grote Babylon waar jij en ik nu vredig lijken te kunnen leven, feitelijk al gevallen is. Ja, zodar zij haar ongeestelijke Kerk met haar Burgerwetgever der wereld hebben samengevoegd (Rome-Constatijn) dan zullen ale kerken die geen wettige relatie hebben met het Hemels Gezag van de genade gevallen zijn. De indìviduele keuze zal dan gelden voor elk van ons, zoals dat altijd al de maatstaf was.

Gods zegen en een fijne dag verder!
Laatst gewijzigd door Baltimore op 15 apr 2005 14:02, 6 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 apr 2005 13:52

Sorry Baltimore, maar ik kan in jouw reaktie de link die je maakt met wat Raido geschreven heeft, niet goed plaatsen. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 apr 2005 13:54

Dat komt ws. doordat ie zich tot Riska ligt. Al garandeert dat natuurlijk ook niet dat je wel een verband vindt...

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Riska

Berichtdoor Riska » 15 apr 2005 14:00

Baltimore schreef:Beste vriend, heb je de reactie gelezen aangaande de verwijzing naar het kerkgenootschap der ZDA?

Klaas schreef:Dat komt ws. doordat ie zich tot Riska ligt. Al garandeert dat natuurlijk ook niet dat je wel een verband vindt...

En misschien, omdat ik ineens gedegradeerd ( of bevorderd -hangt ervan af uit welk gezichtspunt je het bekijkt) tot het mannelijk geslacht?
Het is voor het eerst dat ik hier aangesproken word met "vriend"... :wink:

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 14:01

Hallo Elbert en Klaas,

Ik heb inderdaad Raido en Riska door elkaar gehaald, geloof ik. Al bijgesteld. Het was gericht aan Riska!

Ik vind je weblog met al die leuke foto's van je gezin en andere informatie, wel erg leuk, Elbert!
Laatst gewijzigd door Baltimore op 15 apr 2005 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 14:04

Tja,

Ben blij -nu- te weten dat Riska een zuster in Christus is!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2005 14:24

Zijn mensen die de H. Drieëenheid ontkennen eigenlijk wel christenen? Ik vind van niet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 apr 2005 15:29

Baltimore schreef:Beste vriend, heb je de reactie gelezen aangaande de verwijzing naar het kerkgenootschap der ZDA? Is dat geen oordeel?

Beste vriend, hun opvatting over de Godheid van Jezus heb ik op hun eigen site gelezen, in hun eigen geloofsbelijdenis want ik wist eerst niet eens hoe ze daar over dachten. Overigens zijn de ZDA vaak zeer bewogen mensen in het dagelijks leven, en in andere opzichten zijn ze ook zeer Bijbels. Maar de Godheid van Jezus is voor mij essentieel omdat Hij om mij te kunnen verlossen waarachtig mens en waarachtig God beiden moest zijn. Als je stelt dat Jezus geen God was, kan Hij nimmer de Verlosser geweest zijn Die de Schrift zegt dat Hij was. Dan was Hij de meest grote bedrieger die ooit op aarde heeft rondgelopen. En dat wil jij toch denk ik ook niet geloven?
Verder doe je het voorkomen of ik mijzelf of mijn eigen eer zoek. Van nature zijn we allemaal eigen eer zoekers. Maar als wij door de Geest Gods wedergeboren zijn, worden wij oprechte Godzoekers. Maar wij gaan pas zoeken, als Hij ons eerst gevonden heeft. Daarom ook de tekst in mijn onderschrift.
Als jij er nu zo van overtuigd bent dat bij de ZDA de zuivere waarheid verkondigd wordt, waarom sluit je je dan niet bij hen aan?
Baltimore schreef:Wie valt wie nu aan!

Ja dat vraag ik me ook af.

Baltimore schreef: Ik tracht voor "jas" een redelijk alternatief aan te dragen!

Een alternatief waarvoor? Om de waarheid te verlaten en in te ruilen voor een leugenleer?
Nee, dank je.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 15:59

Beste Jas,

Je schreef:

@@de 2 naturen in de ene Persoon van de Middelaar@@

Hoe kom je daar bij Jas! Waar staat dat, dat de ZDA kerk zulks ontkent. Dat kan helemaal niet omdat ik dat nog nooit ervaren en gelerd heb binne de ZDA, waar toch ook heel veel andere Christenen deel van uit maken. De ZDA kerk is namelijk, hoofdzakelijk een kerk die bestaat uit leden van andere kerken, uit de RK kerk bijvoorbeeld. Dus hoe kun jij nu als "enige"hier iets beweren dat ik van andere Christenen die de ZDA bezoeken, nog nooit heb gehoord! Ook niet van de Joden die deel zijn van de ZDA. Je verwart de ZDA kerk toch niet met Rome!

Het is toch onmogelijk te ontkennen dat Jezus, doordat Hij de wet van Zijn Vader onderhield, ook niet de Goddelijke natuur kon hebben. Maar Hij is wel als een volmaakt mens, in dat voorbeeld voor ons gestorven. Stel dat Hij zich als God gedragen had, dan was Hij voor ons geen gelijke kunnen worden en zijn, en dus geen voorbeeld.

De eerste alinea van de les van dit kwartaal, Johannes Marcus leert mij een ander verhaal, dan dat jij beweert over de kerk der ZDA.

Deze eerste les begint als volgt:

En er klonk een stem uit de hemel; Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde (Matcus 3:11).

Het Evangelie, het goede nieuws, is volgens het Marcusevangelie de boodschap van Jezus, de Messias, de Zoon van God.

Als het nu zo is, dat de ZDA kerk zou ontkenen dat Jezus beide naturen bezat en bezit, waarom zijn er dan 1000 den anders-gelovigen die opo Sabbat deze kerk bezoeken, omwille van hun bijzondere Bijbelstudies en waarom, beste vriend wordt er maandelijks velen in de wereld an hun kerk toegevoegd. Bovendien is zij de enige kerk, die zich in de gehele wereld op gelijk niveau, zeker m.b.t. de Bijbelstudie, gelijkvormig onderhoudt, zoals Jezus leert één in Geest!

Verder beste Jas, zal ik je bewering dan ook direct ontkrachten.

De Zoon
God toonde zijn zorg voor de mensheid door zijn Zoon,Jezus Christus te zenden. Hij is de beloofde Messias die als mens leefde om ons te redden.

Okay, wat zegt de ZDA kerk nu over de twee-naturen die Jezus bezat en bezit, en waar ook wij naartoe moeten groeien, om zo de verheerlijking te ervaren zoals Hij ook ervoer en Zijn Dienstwerk op gebaseerd was.
Hij werd, immers aan ons gelijk, opdat wij aan Hem gelijk konden worden (Gerechtigheid-Heiligiging en Verheerlijking) immers dat is het voorbeeld dat wij dienen te geven van Onze Heer, die zich nu in het heilige der Heiligen bevindt.

Hier komt het dan beste vriend:

Hij is waarlijk God en Mens Kolossenzen 1: 19 en 2:9 alsook Hebreeën 2:14 .

Verder: Jezus was een volmaakt voorbeeld van Gods karakter Johannes 14:9.

Hij toonde de macht van God ( Johanes 6:14 en 20:29-32)
Hij is onze Schepper (Johannes 1:1-3 10-14 en Kolossenzen 1:14-17)

Let er op dat Schepper hier ook staat voor Jezus als voorbeeld van een bekeerd leven en groei in Diens Gerechtigheid; herstel van onze relatie in de bekeerde vorm (Hemels Koninkrijk: Gerrechtvaardigd leven door Jezus)

Dat staat dus gewoon in diverse studies van de ZDA, uitgelegd en uitgebreid in het licht van Zijn DIenstwerk en dus ook deel van de 3 engelenboodschap als oo het getuigenis van Hem en de gave der Profetie.

Elke Christen kan dat gewoon lezen in de Bijbel en is dus deel van de Bijbelstudies (uitvoerig) die elke Sabbat geleerd worden.

Jezus kan namelijk nooit op een andere wijze worden verkondigd of geleerd, omdat anders Zijn Dienstwerk als Middelaar (nu in het Heilige der Heiligen) niet erkent zou kunnen worden en Jezus dus ook ontkent.

Veeleerder Jas zou het goed zijn om er eens over na te denken dat wekelijks miljoenen Christenen op zondag in de kerk zitten en zo, door het overtreden van het Sabbatsgebod zoals Jezus -ook- leert, de mensen die zich Christenen wanen, misleid worden door hun predikers omdat zij, door dat ene gebodje na te laten en vooral na te volgen, de andere geboden eveneens geen enkele zin hebben om die te onderhouden.

Gegroet

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2005 16:07

Volgens mij is die Baltimore gewoon Josh. De schrijfstijl spreekt boekdelen.

Terug naar “Archief”