Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 13:46
Beste Riska,
Je schreef:
Vind je 'jas' met kleine letter beschaafd?
reactie: Wil je even kijken hoe "jas"zijn naam aangeeft in de zijlijn links? Dat was mijn leiddraad om zijn naam ook met een kleine letter te schrijven en tussen haakjes, om de verwarring met het zelfstandige naamwoord van een kledingstuk, te vermijden, juist omdat het met een "kleine letter"geschreven is. Vindt je dat nu niet "respectvol"ale eer aan een beetje bijzondere naam!
Je volgende reactie
Vind je het beschaafd om een oordeel te vellen over wie dan ook door op deze wijze te verwijzen naar de gelijkenis van de 5 wijze en 5 dwaze maagden?
Beste vriend, heb je de reactie gelezen aangaande de verwijzing naar het kerkgenootschap der ZDA? Is dat geen oordeel? Ik oordeel niemand maar reageer p het feit dat het geen zin heeft om geloofsovertuigingen og geloofsrichtingen, in relatie tot de persoonlijke sfer, te bekritiseren.Geen probleem mee, maar wellicht voor jou een reden Raido niet met twee maten te meten en te wijzen op hetschriftwoord alleen. Want je spreekt wel over äaled agen"dat je de Heiland ëer"geeft, het is de Heilige Geest die overtuigd:
2 Korinthiërs 3:18
Openbaring 22:17
Johannes 3:3-8
Johannes 14:26 en 15:26-27
Johannes 16:7-13
Kijk nu eens wat Jezus op Sabbat in de Synagoghe deed en zei, en hoe de Joden die Hem vlgden Hem nu oordelen!
Wie valt wie nu aan!
Om je nu een idee te geven hoe Jezus nu Zelf tegenover zoiets staat, raad ik je aan Johannes 8:18-59 eens te lezen, waar de Heiland zich moet verdedigen tegenover "Joden die Hem navolgenden"
Dan kun jij wel beweren dat ik ordeel, mar ik verwijs naar een houding, tegenover anderen, die niet correct is. Ik had van jou verwacht, die zo elke dag zich "in de Here"voelt een reactie op de posting van jas"verwacht, in je geestelijke achtergrond van je bewering. Je oordeelt nu niet mij, maar feitelijk Jezus. Ik tracht voor "jas" een redelijk alternatief aan te dragen! Deze wereld zoekt een verbond op grond van een imitatie Jezus en een zondig fundament. Daar gaat de oproep van Jezus om, aan de Christengemeenten "uit te gaan" van het Babylonische Rijk dat spoedig daadwerkelijk gestalte zal krijgen. Jezus roept om "uit te gaan". Een andere Heer (Jezus) aan te nemen op de wet en de geboden. En, precies zoals de Joden die Hem "navolgden"zoals Johannes 8 weer geeft, zo reageer jij dus op dat wat ik aangeef.
Want wat hebben het getuigenis van Jezus en de gave der profetie nu met de "eer aan de Duivel te maken. Jezus benadrukt de 3 engelenboodschap en de oproep tot üitgaan"precies an de Joden in Johannes 8. Immers zij hebben een hoge dunk van hun Abraham, en zien hem als hun "Vader"terwijl Jezis steeds aan hen (ook) Zijn ader (in de hemel) voorhield. DUs, beste Raido, eerst eens goed nadenken voordat je je zelf als een "trouwe Christen"an mij wilt voorstellen en ke broeders en zusters in (o.a.) de ZDA kerk op één hoop vegen met de duivel, en de zeer onredelijke reactie van "jas" negeert en zelfs de eer geeft! Want wat heft nu de juiste aanduidding "jas"met respect te maken, als we de neiging hebben om de mensen af te vallen en hun afgoden dienst te respecteren!
Jezus repecteerde de mens, maar niet hun afgodische religies. Dat is waar nu o.a. Johannes 8 m.b.t. het "twistgesprek" ons op diudt. Als je de Satan of Duivel alle eer wilt geven Raido, dan heb jij gewoonweg het beste voorbeeld van ons tweeën gegeven!
Stel je voor dat Jezus de Joden die Hem zeiden na te volgen, door de Heiland gerespecteerd werden omdat zij Abraham als hun vader zagen; zou dan Jezus net zo duivelse eer hebben geopenbard als iki, zoals jij beweerd? Want nu moet je dan toch erkennen dat Jezus, zoals hij daar te keer gaat tegen die arme Joden in Johannes 8, immers ook niet "respectvol behandeld "of wel soms? Moet je nou niet boos worden op Jezus? Die arme Joden toch die zeggen dat zij Jezus navolgen!
Jezus is een liefdevolle en zachtmoedige man, door de Geest va Zijn Vader en God. Maar liefde vanuit de Hemel kan pijn doen, of misschien ook wel overtuigen zoals de Heilige Geest ons leert.
Is het niet zo Riska dat het Schriftwoord is als een tweesnijdend zwaard? Het Levende Woord dat ons hart exact treft daar waar het tot daden en besluiten ons doet aanzetten?
Nogamaals de Heilige Geest overtuigd, mar Jezus heeft een volk in de wereld geplaatst dat de mensen leert, omdat zij het getuigenis van Jezus en de gave der profetie hebben!
Kijk maar eens in Openbaring 14:12 en 12:17
Soms ontmoete we mensen die feitelijk engelen zijn! EN soms kom je ze zelfs tegen, zonder het te weten. Soms zijn we allemal die Barmhartige Samaritaan,.......heel soms! Maar dat sluit het feit dat Gods woord onveranderlijk en eeuwig is niet uit, lees hier maar eens wat de drie-engelen daar over zeggen:
Dezen zijn het, die met vrouwen niet bevlekt zijn, want zij zijn maagden; dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Het ook heengaat; dezen zijn gekocht uit de mensen, [tot] eerstelingen Gode en het Lam.
5 En in hun mond is geen bedrog gevonden; want zij zijn onberispelijk voor den troon van God.
6 En ik zag een anderen engel, vliegende in het midden des hemels, en hij had het eeuwige Evangelie, om te verkondigen dengenen, die op de aarde wonen, en aan alle natie, en geslacht, en taal, en volk;
7 Zeggende met een grote stem: Vreest God, en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, Die den hemel, en de aarde, en de zee, en de fonteinen der wateren gemaakt heeft.
8 En er is een andere engel gevolgd, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, Babylon, die grote stad, omdat zij uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.
9 En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand,
Is dit nu een duivelse eer die gebracht wordt? Lees het maar eens, onder Leiding van de Heilige Geest! Want Hij leert ons dat we van Jezus alleen kunnen getuigens, ook door de gave der profetie! (Handelingen 1:8)
En weet deste vriend dat het Grote Babylon waar jij en ik nu vredig lijken te kunnen leven, feitelijk al gevallen is. Ja, zodar zij haar ongeestelijke Kerk met haar Burgerwetgever der wereld hebben samengevoegd (Rome-Constatijn) dan zullen ale kerken die geen wettige relatie hebben met het Hemels Gezag van de genade gevallen zijn. De indìviduele keuze zal dan gelden voor elk van ons, zoals dat altijd al de maatstaf was.
Gods zegen en een fijne dag verder!
Laatst gewijzigd door Baltimore op 15 apr 2005 14:02, 6 keer totaal gewijzigd.