Lalage schreef:Weet je joepie, ik ben ook een beetje huiverig voor de pil. Die hormonen in je lichaam (die je lichaam zelf ook wel een beetje produceert, iets wat erop lijkt, maar toch) en dat je dikker wordt, grotere borsten krijgt, geen zin meer hebt in seks. Dan zou ik eerder een condoom gebruiken, maar dat is ook niet alles. Dus ik vind het goed om te horen dat je met temperaturen enzo best goed periodieke onthouding kunt doen. Maar heb jij daar ook ervaring mee? En weet je ook iets van zo'n computertje waarmee je kunt kijken of je vruchtbaar bent? Ik merk namelijk amper dat ik ongesteld ben, laat staan dat ik m'n eisprong voel.
Ja, ik heb er zelf mee "gewerkt"en geleerd om goed naar mijn lichaam te "kijken". Werkt prima, als je gewoon regelmatig ongesteld bent.
En mijn dochter doet het op die manier en zo ken ik er nog wel een aantal.
Is goed te doen.
Ik heb even een stukje van een site gekopieerd wat gaat over periodieke onthouding. En waar ook een stukje staat over dat nieuwe apparaatje.
Lijkt me reuze handig!
Periodieke onthouding
Dit betekent dat je uitrekent wat de meest vruchtbare dagen van de vrouw zijn en dat je in die periode geen seks hebt (tenminste: niet neukt). De vrouw is het meest vruchtbaar 7 dagen voor tot 2 dagen ná haar eisprong. Als je weet wanneer je eisprong is kun je dus bepalen wanneer je het meest vruchtbaar bent. De menstruatie volgt altijd precies 14 dagen na de eisprong. Bij een heel regelmatige menstruatiecyclus kun je dan de dag van de eisprong uitrekenen. De eisprong kan ook bepaald worden met de temperatuurmethode. Je lichaamstemperatuur is na de eisprong tot aan de menstruatie namelijk een halve graad hoger. Maar: als je een temperatuurstijging meet is de eisprong dus al geweest. Als je in de dagen daarvoor seks hebt gehad was dat onveilig. Je kunt deze methode dus alleen gebruiken om te bepalen of je een regelmatige eisprong hebt. Het moment van de eisprong kan ook gemeten worden in de urine. Persona® is een apparaatje wat via strookjes met daarop wat urine vrij nauwkeurig kan bepalen of je ‘groen licht’ hebt of niet.