joepie schreef:Ik ben juist niet voor het gebruik van de pil.
Er zitten meer nadelen aan dan menigèèn denkt.
Eèn van de oorzaken van niet zwanger kunnen raken bij echtparen is : het langdurig pilgebruik.
Door het gebruik van de pil hebben veel vrouwen minder zin om te vrijen.
Pil gebruik en roken is èèn van de oorzaken dat jonge vrouwen al vroeg een hersenbloeding krijgen. Of een embolie.
Dus zo onschuldig als veel mensen denken is die pil dus niet.
Het ligt eraan hoe je de pil gebruikt, ik gebruik de pil als medicijn, omongesteld te worden. Want mijn hypofyse werkt niet! Voor mij heeft het deze nadelen dus niet, maar juist vele voordelen, maar daar gaat het nniet over, ik kreeg namelijk naar aanleiding hiervan een discussie met vrienden die fel tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen zijn, maar niet wanneer het als medicijn gebruikt wordt is dat niet krom?
ik vind het een lastige discussie ook omdat de bijbel er niets over zegt!
kijk ik denk dat je het als medicijn wel mag gebruiken, ik geloof ook dat god die gegeven heeft en die zal zegenen,maar je mag je het nu gebruiken ter voorkoming van kinderen tijdens je huwelijk! Wanneer je in een psychische of lichamelijke toestand verkeerd waarin het beter is geen kinderen te krijgen snap ik dat je voorbehoedsmiddelen gebruikt. Maar wanneer je geen kinderen meer wil mag je het dan gebruiken?
bij mij gaat deze vraag niet op omdat ik de pil toch al gebruik en zolang ik me niet injecteer ik toch niet zwanger wordt. Mara ik merkte onder mijn vrienden dat dit eigenlijk toch een best lastige discussie is!