groenrondballetje schreef:Kaw schreef:groenrondballetje schreef:Maar wij zijn toch zoals God ons gemaakt of verandert heeft ...![]()
Mijn argument is dat die verandering die God in ons heeft gelegd ons niet van zwart naar wit brengt, maar naar grijs. We hebben Zijn Vergeving nodig om wit te worden.
Maar wij zijn toch zoals God ons gemaakt of verandert heeft ...![]()
Wij leven van nature onder de erfzonde en dat is nou niet bepaald wat God bedoelt (heeft) met ons leven.
Wat bedoel je met de erfzonde?
Voor mijn visie op de zondige natuur van de mens, zie http://www.geocities.com/groenrondballetje/vktg4.htmlKaw schreef: In deze natuur die we onszelf hebben aangemeten zijn we zwart.
Er zijn mensen die goede dingen doen zonder hulp van God. Die zijn dus niet zwart.Kaw schreef:Na God's ingreep in ons leven worden we wit.
Welke ingreep bedoel je dan?
John
Ha! Nu komen we vooruit!
Geloof je dat we sinds de zondeval van nature de neiging hebben om te zondigen? Geloof je dat onze beste werken bevlekt zijn met zonden?
Ik denk dat daar het grote verschil ligt. Zelfs onze beste werken zijn bevlekt met zonden. Dus mensen die menselijker wijs goede dingen doen, zijn nog steeds zwart voor God want ze horen door hun eigen natuur van nature bij de duivel en zijn daarom niet in staat om iets goeds voort te brengen.
God's ingreep? Het veranderen van ons hart van een zwart hart zonder God naar een wit hart vervult van de Heilige Geest.