laserbehandeling ogen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 09 mar 2005 21:35

Bart holomeus schreef:Ik ken iemand die gelaserd werd en die kon zes weken ofzo niet werken omdat ie niet goed kon zien...

en daarna???

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 mar 2005 23:17

over het algemeen is het zo dat mensen na 2 a 3 dagen weer gewoon gaan werken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 10 mar 2005 00:06

Kheb er gisteren toevallig een stuk over gezien op tv. Dat schijnt wel aan de methode te liggen. De ene die ze daar deden kun je als je weg gaat na de behandeling al duidelijk merkbaar beter zien. En is het ongeveer de volgende dag weer in orde. Dat vrouwtje wat ze daar volgden kon voor de behandeling niet zien hoe laat het op de klok was. En ongeveer een kwartier later na de behandeling kon ze het wel. Werkt dus supersnel. Maar volgens mij zijn er dus ook andere methodes waar het herstel dus langer duurt.

Bart holomeus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bart holomeus » 10 mar 2005 15:18

tinos schreef:
Bart holomeus schreef:Ik ken iemand die gelaserd werd en die kon zes weken ofzo niet werken omdat ie niet goed kon zien...

en daarna???

Daarna werd z'n andere oog gelaserd, duurde weer zes weken :| , en daarna was alles weer goed

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 11 mar 2005 11:51

Bart holomeus schreef:
tinos schreef:

en daarna???

Daarna werd z'n andere oog gelaserd, duurde weer zes weken :| , en daarna was alles weer goed

kon hij daarna ook weer goed zien?? of had de behandeling geen of niet genoeg effect? als je daarna weer goed kan zien heb ik die 6 weken er wel voor over

Bart holomeus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bart holomeus » 11 mar 2005 12:11

tinos schreef:
Bart holomeus schreef:
tinos schreef:

en daarna???

kon hij daarna ook weer goed zien?? of had de behandeling geen of niet genoeg effect? als je daarna weer goed kan zien heb ik die 6 weken er wel voor over

Ja, daarna kon hij zonder bril en lenzen goed zien... Maar ik heb daar echt geen 12 weken voor over als je met lenzen of een bril ook goed kan zien...

Wils
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Wils » 12 apr 2005 11:02

De moeder van mn zwager die heeft ook dr oog laten laseren maar die was aan 1 oog blind vanaf dr geboorte en bij dr andere oog had ze de sterkte min 16. Zij heeft dr ogen laten laseren in belgie dat wel. In belgie schijnt het beter te zijn dan in Nederland. Daar mislukken er veel mindeer operaties.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 apr 2005 19:46

helaas moet ik vertellen dat er in nederland ook bijna nooit iets mee gaat, omdat de controle in nederland beter is dan in het buitenland.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Marleentjuh
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marleentjuh » 14 apr 2005 08:24

Kheb -8 en -9, ook vrij blind zonder bril dus en lenzen kan ik helaas niet tegen(harde dan)
Jammer dat laseren zo duur is, anders had ik het graag gewilt na ruim 13 jaar al een bril...
He didn't die for nothing

jan1981

Berichtdoor jan1981 » 23 mei 2005 11:49

ik had voor een donderdag nog -11, maar ben geholpen er aan en als alles goed mag gaan ben ik bril-loos. ik bezat een dag na de behandeling al 60% van het gezichtsvermogen. wat het momenteel is weet ik niet, maar morgen word dat weer onderzocht. helemaal 100% is het ook nog niet, maar ik zie al meer dan dat ik ooit gezien heb. alleen autorijden zit er nu niet in voor mij.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2005 12:06

whaaa koel jan!

Marleen: probeer eens zachte lenzen. Er gaat een wereld voor je open! Het kost wel wat, maar dan heb je ook iets... Ik betaal 250 euro per jaar, maar kreeg laatst 125 terug van de verzekering. Die vergoed geloof ik om de twee jaar bril of lenzen.

Het is echt tof om de wereld zo helder te zien, ik zie er meer procentjes mee en je blikveld is veel groter en je hebt nooit meer last van stof of regen op je bril. Ik heb wel soms last van droge ogen en de eerste week was ook niet zo leuk, maar over het algemeen is het erg goed. Daarom hoef ik ook nog niet zo nodig gelaserd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 mei 2005 10:24

Mochten mijn ogen slecht worden (ik zie links 120% en rechts 70%, zonder hulpmiddelen, dus het is voorlopig nog niet zover) dan kan daar heel slecht wat aan gedaan worden aan de rechterkant. Mijn netvlies is daar beschadigd (zit een litteken op, heeft een gat in gezeten.) Ik zou me zo voor kunnen stellen dat laseren daar nooit zal kunnen.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 28 mei 2005 21:30

Lalage schreef:Marleen: probeer eens zachte lenzen. Er gaat een wereld voor je open! Het kost wel wat, maar dan heb je ook iets... Ik betaal 250 euro per jaar, maar kreeg laatst 125 terug van de verzekering. Die vergoed geloof ik om de twee jaar bril of lenzen.

Het is echt tof om de wereld zo helder te zien, ik zie er meer procentjes mee en je blikveld is veel groter en je hebt nooit meer last van stof of regen op je bril. Ik heb wel soms last van droge ogen en de eerste week was ook niet zo leuk, maar over het algemeen is het erg goed. Daarom hoef ik ook nog niet zo nodig gelaserd.

Marleen, ik heb dezelfde ervaring als Lalage; omdat ik harde lenzen ook niet in kon hebben heb ik de zachte versie geprobeerd ('k heb -7,5). Het is echt heerlijk! 'k Heb nu vijf jaar lenzen en het bevalt prima! Onlang moest ik nog een paar maanden een bril dragen, maar 'k was blij toen ik gewoon die lenzen weer kon gebruiken.

Laseren zit er voor mij niet in, omdat ik ook staar heb. Het enige wat ze op termijn nog kunnen doen is een staaroperatie; een stel nieuwe ooglenzen plaatsen dus. Maar voor ze dat doen moet ik eerst bijna blind zijn: elke operatie brengt een risico met zich mee en na zo'n staaroperatie kun je óf dichtbij zien óf veraf, maar niet beide. Een (lees)bril blijf je dus nodig hebben, al zal de sterkte niet echt hoog meer zijn.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Terug naar “Archief”