jas schreef:hijwel schreef:Ja de duivel regeert ook, over zijn kapote wereld
En zelfs dat is maar schijn. Want er is geen andere Macht dan de Macht die uit God is. Als de duivel van zichzelf machtig was, was God niet almachtig. De duivel heeft geen autonome macht.
ik heb het nog nooit gesnapt. Gods almacht, hoe machtig is God?
de macht van de duivel? hoe machtig is de duivel?
als ik eerlijk ben heb zie ik Gods almacht niet zo.. Ik weet dat God deze aarde in 1 keer kan wegblazen. Ik geloof dat God de wereld onderhoud, hij zorgt voor de vogels enz.. Maar is God bijvoorbeeld machtig om elk mens op aarde in 1 keer van (geestelijke) dood levend te maken? Zo ja.. dan zou je kunnen zeggen dat God niet handeld naar zijn geopenbaarde wil.
Ik kan niet geloven dat God zittend vanuit de hemel toekijkt hoe wij wegzakken in de shit van de duivel. God heeft niet voor niks Immanuël (God met ons!)
Ik geloof met heel mijn hart dan God sterker is dan de duivel. Hij heeft de duivel overwonnen.. Maar de duivel lijkt op dit moment op de aarde een groter kongingkrijk te hebben waar hij over regeert. Ook al is de winnaar al bekent. Het lijkt op een spel waarin de duivel doorgaat terwijl hij al weet dat hij verloren heeft. Zijn duivelse spel op aarde zal stoppen als God het genoeg vindt.